Hallo allemaal,
ik ben Dave, 39 jaar oud, ik weeg iets van 94kg.
Tot mijn 14de totaal a-sportief, daarna meerdere jaren aan karate gedaan en flink wat afgevallen (wat ook zeker nodig was).
Vanaf mijn 16de tot mijn 32ste ben ik minimaal 3x per week (splitschema) gaan fitnessen en nog een tijdje karate aangehouden, wat echter niet meer lekker te combineren viel.
Verder nog 6 jaar getrouwd geweest wat helaas een negatieve impact heeft gehad op mijn trainen, dus dat was een periode van met goede tegenzin weer proberen, stoppen en maar weer proberen.
Maar sinds vorig jaar ben ik weer "vrij" en heb mezelf weer helemaal dedicated in mijn training gestort waarbij ik soms 3x, soms 4x per week training en weer lekker in mijn ritme gekomen.
Qua spieropbouw gaat het lekker, mijn vetpercentage is nog wel een paar procent teveel naar mijn smaak, maar dat komt wel goed.
Mijn "schade" van 6 jaar op fysiek gebied is weer helemaal ingehaald en ik ga er nu helemaal voor.
Lastige dingen zijn, na zo'n lange break, om te zorgen dat je gewrichten ook weer een beetje gaan wennen aan mijn hernieuwde lifestyle, dus nu moet ik af en toe rekening houden met een golferselleboog en een stijf ac-gewrichtje.
Als ik 3x per week train doe ik een full-body schema, waarbij ik toch echt het gevoel heb dat ik sneller wat sterker wordt, alhoewel de belasting soms wat tricky kan zijn wat betreft blessures en voorzichtigheid met gewrichten geboden is.
Als ik 4x per week train doe ik twee dagen per week een full-body schema en vrijdag en zaterdag een splitschema. (borst-schouders-triceps en benen-rug-biceps).
En uiteraard altijd een dag rust er tussen.
Ik gebruik geen AAS (ooit in een ver verleden eens een kuurtje gedaan), maar wel voedingssupplementen.
En ik heb ooit nog een cursus Doping & Sport gevolgd.
Zo, dat was het weer...verder met mijn werk.
Groeten van Dave.