Wie helpt deze BEGINNER op weg ?????????
Author Message
INGRID80

• Total Posts : 79
  • Scores: 0
  • Reward points : 573
  • Status: offline
Wie helpt deze BEGINNER op weg ????????? di 07-apr-09 12:52 (permalink)
0
Even in het kort:
Mijn naam is Ingrid, ben 28 jaar.
Ik weeg nu 74,5 KG en wil graag naar 58 KG.
Het zijn inderdaad veel kilo's die ik eraf wil hebben maar ik wil er ook hard voor werken.

Mijn actie:
Ik heb me ingeschreven bij de sportschool en ga minimaal 3 x per week krachttraining doen aangevuld met zoveel mogelijk Cardio.

Wie kan mij helpen door een voedingsschema voor mij op te stellen?
Ik ben echt beginner op dit gebied en op de sportschool krijg ik donderdag een trainings-schema.
Deze zal ik dan ook plaatsen zodat jullie misschien kunnen zeggen of dit een goed schema is.

Dus wie o wie kan mij zeggen wat ik het beste als ontbijt, lunch en avondeten kan eten??
Enzovoort???????

Maak graag gebruik van jullie kennisblijblij
<message edited by INGRID80 on di 07-apr-09 18:27>

sis

• Total Posts : 30876
    • Scores: 618
    • Reward points : 2073
    • Status: online
    RE: Wie helpt deze BEGINNER op weg ????????? di 07-apr-09 18:57 (permalink)
    0
    Welkom Ingrid. Goede plannen heb je, m.b.t. de krachttraining!

Ik betwijfel alleen of het handig is om je op een bepaald gewicht vast te pinnen. Ik weet niet wat je lengte is, maar als je kracht gaat trainen en spieren ontwikkelt, dan gaat de vorm van je lichaam er anders uitzien. Het is dan beter om de spiegel in de gaten te houden dan de weegschaal. Wie weet is je gewenste shape al bereikt bij 62 of ieder ander willekeurig gewicht blij

Wat voeding betreft, vind je al een hoop info in de forumdelen die over voeding gaan. Ook van de reacties op andere schema's kun je veel leren.

Verder is het erg moeilijk om voor langere tijd je voeding totaal te veranderen. Het is vaak beter vol te houden om kleine aanpassingen te doen aan je huidige voeding, tot je op een schema komt dat je goed vol kunt houden.

Kun je bijvoorbeeld eens beschrijven wat je op een gemiddelde dag eet?

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

kalajengkin

• Total Posts : 8825
      • Scores: 56
      • Reward points : 1332
      RE: Wie helpt deze BEGINNER op weg ????????? di 07-apr-09 19:37 (permalink)
      0
      Welkom, en succes knipoog
      Kala is en blijft een eigenaardig ding 

INGRID80

RE: Wie helpt deze BEGINNER op weg ????????? di 07-apr-09 19:46 (permalink)
        0
        Bedankt voor je reactie.
        En nu je het zo zegt dat kilo's niet zo heel belangrijk zijn snap ik wel wat je bedoelt.
        Het kan natuurlijk dat ik zelfs zwaarder wordt ivm KT en toch strakker / slanker wordt.
        De spiegel is dan meer betrouwbaar.

Ik heb eigenlijk altijd een hele slechte eetgewoonte gehad omdat ik vaak laat thuis kwam van mijn werk en geen zin had om te koken.
        Dus ik haalde vaak (slecht) eten of ging naar de MacDonalds.
        En dan om jullie helemaal te laten schrikken was ik ook nogal gek op chips, chocolade en koekjesblijblijblij

Maar nu ben ik het zat en ik ben in 1 jaar tijd van 62 KG naar 74,5 KG gegaan.
        Dit mede door mijn zwangerschap, heb sinds 7 mnd een zoontje.

Dus nu wil ik gezond gaan eten en ook netjes ontbijten (dat sla ik normaal over).
        En ik ben gestopt met cola drinken.

Maar ik begin met ontbijt:
        Yoghurt, fruit erdoorheen (peer) en een handje muesli en een glas water.

Tussendoor: Ontbijtkoek of liga evergreen of fruit (koffie zwart beperk ik tot 3 per dag).

Middag:
        Groente salade met een gekookt ei erdoorheen.
        1 bruine boterham met kipfilet, zalm of magere kaas.

Tussendoor: zie boven.

Avond:
        aardappels, groente en stukje vlees.
        Ik bak het vlees ik dieet olie.

twirre

• Total Posts : 1661
          • Scores: 32
          • Reward points : 737
          RE: Wie helpt deze BEGINNER op weg ????????? wo 08-apr-09 08:47 (permalink)
          0
          Hoi Ingrid, welkom!!!

Espi

• Total Posts : 21401
            • Scores: 147
            • Reward points : 1823
            RE: Wie helpt deze BEGINNER op weg ????????? wo 08-apr-09 09:00 (permalink)
            0
            Je zou best wat meer eiwit kunnen eten. In salade doe ik altijd 2 gekookte en 5 eiwitten.
            Bij je avond eten zal het vast niet meer dan een klein lapje vlees of stukje vis zijn: dat mag ook beter.. haal anders maar wat van je pasta etc af.
            En die ontbijtkoek in de ochtend weghalen en evt door 1 klein stukje donkere chocolade vervangen: dat heeft naast gezondheidsbevordende eigenschappen ook zelfs nog meer vetverbrandende kwaliteiten. Plus, 't verzadigt beter en is lekkerder...

En ik herhaal maar eens wat eerder gezegd is: beter kan je stapje voor stapje je huidige dieet veranderen dan slaafs een vast schema volgen dat toch niet het jouwe is. Als je het zelf gedaan hebt, ga je dat voor altijd vasthouden, dwz. in die zin dat je wel meer kan gaan eten maar toch niet heel anders.

Nieuwsfeit: afvallen doe je door minder te eten en meer te bewegen.. máár.. op gewicht blijven doe je door dat nieuwe patroon voor de rest van je leven vol te houden: dus blijven letten op je eetpatroon en blijven bewegen.
            Af en toe zondigen mag best, zolang je dat maar niet dagelijks doet.

violette

• Total Posts : 5332
              • Scores: 6
              • Reward points : 665
              RE: Wie helpt deze BEGINNER op weg ????????? wo 08-apr-09 10:31 (permalink)
              0
              Welkom! blij

*** Je komt nooit op je bestemming aan als je alleen maar op zonnige dagen reist. ***

SheRu

• Total Posts : 11219
                • Scores: 580
                • Reward points : 2061
                RE: Wie helpt deze BEGINNER op weg ????????? wo 08-apr-09 10:34 (permalink)
                0
                WElkom Ingrid. Hoe lang ben je, als ik vragen mag?
                You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do.

http://canonnengoed.wordpress.com/

"SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."

INGRID80

RE: Wie helpt deze BEGINNER op weg ????????? wo 08-apr-09 11:39 (permalink)
                  0
                  Bedankt allemaal voor de tips en trucs

Espi:
                  Bedoel je gewoon 1 of 2 blokjes pure chocolade?
                  Nooit geweten dat, dat goed zou zijn, thanks.
                  Misschien een stomme vraag maar wat bedoel je precies met 5 eiwitten?

SheRu:
                  Ik ben 1.66 en mijn verpercentage is 33.5 %.
                  Dit is via zo'n hand-appraat gemeten dus niet via een huidplooimeting.

Is er op het forum ook iets te vinden over vetpercentage verlagen?
                  Want dit heeft toch niet direct te maken met afvallen en kilo's kwijtraken?

Wreckless

• Total Posts : 12570
                    • Scores: 32
                    • Reward points : 1321
                    RE: Wie helpt deze BEGINNER op weg ????????? wo 08-apr-09 11:49 (permalink)
                    0
                    Ze bedoelt enkel het eiwit van 5 eiëren.
                    Ik eet trouwens altijd complete eiëren, maar ik koop dan ook omega 3 eiëren.
                    []======[] []======[]
                    I guess God wanted to make
                    something ugly but in great shape
                    []======[] []======[]

Jantra

• Total Posts : 3163
                      • Reward points : 246
                      RE: Wie helpt deze BEGINNER op weg ????????? wo 08-apr-09 12:23 (permalink)
                      0
                      Welkom en hulde dat je nog niet bent omgevallen van de honger huh?! verbaasd

Hoe ziet je trainingsschema er ongeveer uit?

Kijk voor de voeding ff in de voedingssectie, wat Sis al zei, daar staat heel veel nuttige info!

Succes.

CARPE DIEM

*~*Als er een manier is om het beter te doen, vind die dan*~*

Espi

RE: Wie helpt deze BEGINNER op weg ????????? wo 08-apr-09 13:57 (permalink)
                        0
                        Ja, eiwitten zijn dus ei-eiwitten. Hele eieren kan & mag ook, maar dan eet je er meestal minder.. vind het zelf wel fijn om mijn vetjes ook ergens anders uit te halen, bijv olijven en pindakaas. Per slot eet ik dagelijks sowieso al 4 hele eieren (en NEE dat is NIET ongezond!)

Donkere chocolade en dan 1 of 2 blokjes. Het merk dat ik meestal koop, dwz. Swiss Noir en dan specifiek Café of Café Noisette (bevat geen soja) heeft blokjes van elk 4 gram als het om 100g repen gaat en van 8 gram als het om 200g repen gaat. Zelf neem ik altijd 2 blokjes van 4 gram elk bij de koffie. Ook koffie is niet ongezond en afslank bevorderend.. net zoals groene thee een hit is , wordt groene koffie dat misschien ook nog wel!

Vet verlies betekent trouwens automatisch ook gewichtsverlies, tenzij je compleet nieuw bent mbt krachttraining: dan kan het voorkomen dat je zelfs zwaarder wordt van extra spiermassa. In jouw geval niet waarschijnlijk : je eet a. veel te weinig en b. ook te weinig eiwit (dwz. proteïne om het onderscheid tussen ei-eiwit en eiwit in het algemeen te maken).

Bijna iedereen hier eet zelfs als ze op een streng dieet staan meer vlees, kip, vis, eieren en zuivel dan jij dat doet. Vegetariërs halen hun eiwitten dan vnl uit zuivel, eieren en peulvruchten.

INGRID80

RE: Wie helpt deze BEGINNER op weg ????????? wo 08-apr-09 17:47 (permalink)
                          0
                          Dus kort samengevat:
                          Ik eet te weinig en ook te weinig eiwitten?
                          Het lijkt allemaal zo onlogisch omdat je eigenlijk denkt dat je minder moet gaan eten om gewicht te verliezen.
                          En nu hoor ik dat ik meer moet gaan eten (dat zeiden ze op de sportschool ook al).
                          Ik moet meer gaan eten maar wel gezonder zeiden ze.
                          Ik ga heel heel heel veel lezen op dit forum en misschien leer ik beetje bij beetje hoe het wel moet.

Mijn schema volgt a.s. vrijdag.
                          Dan ga ik beginnen met mijn schema op de sportschool.
                          Ik moest eerst een test doen en adhv die test gaan ze een schema voor me maken waar ik dus 10 april mee ga starten.
                          Als ik hem heb zal ik hem wel even scannen zodat jullie kunnen zien hoe hij eruit ziet.

Ik heb al gelezen dat de meeste schema's vrij standaard zijn voor beginners dus ben reuze benieuwd wat jullie er straks van vinden.

En nogmaals allemaal super bedankt voor de informatie.
                          Ik vindt het een prettig forum omdat iedereen bereid is om elkaar te helpen.

Espi

RE: Wie helpt deze BEGINNER op weg ????????? wo 08-apr-09 19:14 (permalink)
                            0
                            Waarschijnlijk ga je per saldo wat meer eten maar niet eens heel veel meer calorieën, alleen minder loze calorieën uit koolhydraten.
                            Hoe minder je eet, des te meer eiwit je lichaam nodig heeft. Het voert te ver om dit allemaal uit te leggen, maar zo werkt het nu eenmaal. Dikke bonus dat eiwit ook heel goed vullend werken, zodat je minder honger zult hebben.

Mogelijk zal de portemonnee wel iets meer pijn gaan lijden, tenzij je een grote snoeper was, want hoe duur vlees etc soms ook mag lijken, het is vaak goedkoper dan snacks & snoep! Verschil is ook vaak dat je vlees met beleid en je verstand inkoopt en snacks/snoep zonder er bij na te denken hoe duur dat eigenlijk wel niet is.

En nogmaals, al ga je wat meer eten, je sport nu ook meer en dat moet je ook vol zien te houden. Op te weinig voeding sporten kan averechts werken, dus OF je wordt te slap zonder genoeg voeding, of je gaat alsnog door het lint vanwege de honger en dan voel je je meestal nog rotter...

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                              • No New Messages
                              • Hot Topic w/ New Messages
                              • Hot Topic w/o New Messages
                              • Locked w/ New Messages
                              • Locked w/o New Messages
                              • Read Message