Zelf ijs maken - veel eiwitten, geen vet + suiker

Page: 12 > Showing page 1 of 2
Author
hehoi
Nuts for thought
2005/05/27 21:22:32 (permalink)
0

Zelf ijs maken - veel eiwitten, geen vet + suiker

Maak je eigen eiwitrijke ijs, zonder vet en suiker met een ijsmachine (die koop je al vanaf 50 EUR):
    ook in de cut!!

basis ingredienten: kwark en melk
Dan kan je daarop vanalles naar smaak toevoegen:

-bananen, aardbeien etc
-eiwitpoeder in verschillende smaken

Voorbeeld recepten:

500 ml melk
4 eierdooiers
2 scoops eiwit, smaak naar keuze
evt. zoetstof      

kwark-softijs:

350 gr kwark
200 cc melk
2 scoops eiwit of whey, smaak naar keuze

29 Replies Related Threads

Rosanne
    Ms. Alfabet
    RE: Zelf ijs maken - veel eiwitten, geen vet + suiker 2005/05/27 21:37:36 (permalink)
    0
    Kan dit ook zonder ijsmachine? Dat je bijv. een bak in de vriezer zet de je regelmatig even omschept?
    hehoi
    Nuts for thought
    RE: Zelf ijs maken - veel eiwitten, geen vet + suiker 2005/05/28 08:22:18 (permalink)
    0
    Nee, dan krijg je een heel andere structuur (met ijskristallen).

Cowgirl Herb
    goes bananas
    RE: Zelf ijs maken - veel eiwitten, geen vet + suiker 2005/05/29 00:03:05 (permalink)
    0
    Ja, je KAN wel ijs maken zonder ijsmachine, maar of dat iets is wat je echt wilt doen......

Je moet het dan wel iedere keer op tijd uit de vriezer halen en een sterke mixer hebben op het geheel door te mixen. Het komt er dan op neer dat je het ijs ongeveer iedere 10 minuten eruit moet halen (natuuurlijk afhankelijk van invriescapaciteit van je vriezer). En daar ben je dan een paar uur mee zoet iedere 10 minuten.
    Met de hand roeren raad ik je niet aan. Dit is al zwaar.
    Verder moet je het gelijk opeten als structuur goed is, want langer bewaren: dat gaat niet huh?! verbaasd
    strakur
    il palestrato
    RE: Zelf ijs maken - veel eiwitten, geen vet + suiker 2005/05/29 10:14:13 (permalink)
    0
    wow, bedankt: kan ik eindelijk dat nutteloze cadeau eens uit de kast halen om er iets nuttigs mee te fabriceren. maakt het nog uit of je magere of volle kwark neemt?
    ErEf
    Growing pains BFF AD
    RE: Zelf ijs maken - veel eiwitten, geen vet + suiker 2005/05/29 11:36:33 (permalink)
    0
    of een emmer halfvol met ijsblokken gooien en daarin je bak met ingredienten.. en roeren maar totdat 't stijf wordt
    Remco
    cuore sportivo
    RE: Zelf ijs maken - veel eiwitten, geen vet + suiker 2005/06/10 15:09:22 (permalink)
    0
    Goed plan Eref. Train je meteen lekker je schouders super blij

Volgens mij heb je wel bere schouders na een uur roeren in dat ijs.. pff &o
    Remco
    cuore sportivo
    RE: Zelf ijs maken - veel eiwitten, geen vet + suiker 2005/06/15 10:21:06 (permalink)
    0
    hoei, vanmorgen is m'n ijsmachine bezorgd Met dit weer helemaal top!
    Vanavond een lekker kwark-eiwitijsje.  Ben benieuwd!
    Remco
    cuore sportivo
    RE: Zelf ijs maken - veel eiwitten, geen vet + suiker 2005/06/15 20:46:17 (permalink)
    0
    Ik heb net wat kwark-whey ijs gemaakt. Echt goed te doen! .  De volgende keer doe ik er nog wat aspartaam bij (was nu op). Dan is het nog wat lekkerder denk ik. Maar hier kan ik wel aan wennen super blij Goede tip!

Ik denk dat vruchtjes erbij ook wel goed passen. Frambozen o.i.d.
    Wie heeft er nog meer eiwitrijke, geen suiker/vet ijsrecepten?
    wendy76
    bi yourself
    RE: Zelf ijs maken - veel eiwitten, geen vet + suiker 2005/06/15 22:16:28 (permalink)
    0
    Nou ik moet zeggen dat dit me ook wel aanstaat

Morgen in de stad maar eens kijken naar een ijsmachine blij

Thibaut
    Heavy Weight
    RE: Zelf ijs maken - veel eiwitten, geen vet + suiker 2005/06/16 18:20:30 (permalink)
    0
    Hehe... ik meng al een hele tijd mijn kwark met melk en eiwitpoeder (woudvruchten, etc..)  stevige maaltje heb je dan knipoog maar om het ook als ijs te gebruiken niet aan gedacht blij

Thnx
    Remco
    cuore sportivo
    RE: Zelf ijs maken - veel eiwitten, geen vet + suiker 2005/06/17 10:56:39 (permalink)
    0
    Nee, ik dus ook niet. Maar het is echt een leuke/ lekkere afwisseling. Zeker met de weersvooruitzichten voor het komende weekend.
    Bloempje
    Little Nasty Girl
    RE: Zelf ijs maken - veel eiwitten, geen vet + suiker 2005/06/17 12:55:59 (permalink)
    0
    miss zeg ik nu heel iets stoms hoor maar een danone ijsje?

zitten geen suikers in alleen de zoetheid van fruit:psuper blij

en t smaakt goed hoormaf!
    RoMa
    Light Weight
    RE: Zelf ijs maken - veel eiwitten, geen vet + suiker 2005/06/17 16:02:48 (permalink)
    0
    ORIGINAL: wendy76

Nou ik moet zeggen dat dit me ook wel aanstaat

Morgen in de stad maar eens kijken naar een ijsmachine blij

Kijk anders even op marktplaats daar heb je voor €15,= een ijsmachine.
    Cowgirl Herb
    goes bananas
    RE: Zelf ijs maken - veel eiwitten, geen vet + suiker 2005/06/17 16:07:36 (permalink)
    0
    ORIGINEEL: Bloempje
    miss zeg ik nu heel iets stoms hoor maar een danone ijsje?
    zitten geen suikers in alleen de zoetheid van fruit:psuper blij

Ja, alleen zoetheid uit fruit in de vorm van pure fructose, en dat is ook niets anders dan.... juist ja: suiker ja ja
    Lood om oud ijzer dus.
    Fructose heeft alleen voordeel voor industrie is namelijk stukken goedkoper.

Bloempje
    Little Nasty Girl
    RE: Zelf ijs maken - veel eiwitten, geen vet + suiker 2005/06/17 18:07:25 (permalink)
    0
    nee man ze persen dat fruit helemaal fijnsuper blij
    Juutje1
    Number one :-)
    RE: Zelf ijs maken - veel eiwitten, geen vet + suiker 2005/06/18 16:20:29 (permalink)
    0
    In dat eerste recept (die met die eidooiers) zit toch een 'hoop' vet? In dooiers zit juist veel vet is mij verteld...

Ik heb geen proteinepoeder, kan ik toch een 'gezond' ijsje maken?
    En is het echt lekker, of is het 'wel te doen'?

Voor die enkele keer dat ik een ijsje neem, moet het wel een heerlijk ijsje zijn, anders neem ik m liever van Australian, of de italiaanse ijssalon hier in het centrum.
    Remco
    cuore sportivo
    RE: Zelf ijs maken - veel eiwitten, geen vet + suiker 2005/06/20 10:44:39 (permalink)
    0
    Juutje, ik denk dan dat je voor die enkele keer beter naar Australian, of de italiaanse ijssalon in het centrum kunt gaan. Want dat blijft toch het allerlekkerste. Maar ja, dat is wel met een hoop vet en suiker.
    Spacehamster
    Super Heavy Weight
    RE: Zelf ijs maken - veel eiwitten, geen vet + suiker 2005/08/06 18:01:36 (permalink)
    0
    Mijn favoriete suikerloze ijsjes zijn heel erg eenvoudig:

1. Snij banaan (zoveel als je in de vriezer wil bewaren) in kleine stukjes
    2. Gooi er flink veel pure cacao over en roer goed door elkaar
    3. Schep dit in ijslolly vormpjes
    4. Pleur dit in de vriezer
    5. Mmmm!

Niet mager, maar wel puur natuur en lekker!
    Bevat zelfs wat eiwitten en mineralen uit de cacao.
    Heerlijk tijdens het ongesteld zijn of zomaar.
    Alleen pure bevroren banaan is simpeler!
    Purple
    Miss Perfect
    RE: Zelf ijs maken - veel eiwitten, geen vet + suiker 2005/08/06 18:04:30 (permalink)
    0
    En wa ik nog het makkelijkst vind is gewoon whey met water mengen en invriezen in van die ijslollie vormpjes.. geen gedoe met machines en geen toevoegingen, geen lactose.. gewoon whey en water...

Moet wel zeggen dat ik vienetta toch wel lekkerder vind...
    Page: 12 > Showing page 1 of 2
    Jump to:
    © 2017 APG vNext Commercial Version 5.0