Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 33
|
Author |
twirre
-
Total Posts
:
1661
- Scores: 32
-
Reward points
:
737
-
Status: offline
|
afvallen en de pil
zo 28-nov-10 20:27
( permalink)
Ik surfde vandaag wat op het internet naar afvallen en de pil. Omdat ik zelf de pil gebruik en ik merk dat, wat ik ook doe alles zo'n beetje muurvast blijft zitten. (Ben nu wel aan het afvallen onder begeleiding dus mss dat het nu beter gaat, even afwachten) Nu lees ik verhalen van vrouwen die niks veranderen aan hun voedingspatroon, meer of hetzelfde sporten, toch kilo's aankomen en meer van die ellende. Als ze dan met de pil stoppen schijnen de kilo's er weer af te gaan. Wat is jullie ervaring hiermee?
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30876
- Scores: 618
-
Reward points
:
2073
-
Status: online
|
Re:afvallen en de pil
zo 28-nov-10 20:46
( permalink)
Ik heb nooit verschil gemerkt in gewicht, door de pil. Ben een keer van pil gewisseld en een poos gestopt. Ook met dat wisselen en stoppen maakte het niet uit in gewicht. Maar ik heb dat ook gelezen, dat het bij andere vrouwen wel eens kan schelen.
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1823
-
|
zo 28-nov-10 21:05
( permalink)
Hangt zowel van de pil af als de vrouw zelf. Bij zware pillen speelt dat meer mee dan met lichte. Enige wat ik ooit zou overwegen voor lange tijd is Mirena, maar gebruik alweer jarenlang tot volle tevredenheid FAM (Engelstalig non-reli broertje NFP) Gezien de vele andere problemen met de pil die kunnen voorkomen zoals trombose en libidogebrek naast dus idd moeilijker afvallen of spiermassa opbouwen zeker de moeite waard om wat anders te zoeken...
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11219
- Scores: 580
-
Reward points
:
2061
-
|
ma 29-nov-10 09:45
( permalink)
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
-
Reward points
:
1823
-
|
ma 29-nov-10 11:24
( permalink)
En geen woord over FAM 
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11219
-
Reward points
:
2061
-
|
ma 29-nov-10 11:38
( permalink)
Naja, je zou ´t natuurlijk zelf even kunnen uitleggen.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Beaudien
-
Total Posts
:
275
- Scores: 17
-
Reward points
:
1078
-
|
ma 29-nov-10 11:50
( permalink)
Ik heb werkelijk geen idee, ik slik dat kreng al jaren niet meer. Werd er altijd heel vlak en emotieloos van, maar niet echt dikker, geloof ik.
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
-
Reward points
:
1823
-
|
ma 29-nov-10 11:55
( permalink)
In het 2e artikel over persoonlijke ervaringen komt een variant er op heel even ter sprake, maar dan gaat het over wat ze 'rhythm' noemen en dat is dus absoluut een foute methode. FAM staat voor Fertility Awareness Method komt neer op het doen van dagelijkse waarnemingen: niet alleen je lichaamstemperatuur bij het ontwaken, maar ook wat je ziet en voelt , dat is voor de meesten de aard en de hoeveelheid van vaginaal vocht , maar voor anderen eveneens de stand van de baarmoedermond (voor gevoelige typ-jes zal ik dat niet nader uitleggen). Die 3 dingen samen zorgen voor een 99,9% betrouwbaarheidsfactor om te bepalen wanneer je wel/niet vruchtbaar bent. De enige 'fly in the ointment' is dus of je je ook aan die waarnemingen houdt omdat je partner zich niet aan de regel van 'no glove, no love' houdt (zoals 1 van de atletes het omschrijft). Feitelijk is het enige verschil dat je ipv altijd met condooms vrijen , nu ook veilige dagen hebt.. in ieder geval vond en vind ik het de fijnste en hormoonvrije optie . Heb in 2004 kort nadat ik Siegler leerde kennen een Mirena gehad, maar werd letterlijk 1 dag later doodziek en deze is toen samen met een ander gezwel operatief verwijderd, waarop ik het niet meer aangedurfd heb deze nogmaals te laten implanteren. Vandaar... Eerst heb ik het in tabellen bijgehouden (er is in NL een vereniging hiervoor , de oorspronkelijkj über-religieuze NFP) , maar er is ook een stukje software , dat hoort bij een boek, TCOYF : Taking Charge of Your Fertility. Verschil tussen beide methoden FAM & NFP is dat de laatste zo reli is dat ze zich van sex onthouden, juist wanneer het het leukste (onveiligste) is om te doen... dan is het geen wonder dat NFP nooit veel aanhang heeft gekregen in NL. Sowieso is/was hier vooral maar 1 aspect bekend, dus of alleen temperaturen of alleen waarnemingen en het moet echt allebei! Daar kan je niet genoeg de nadruk op leggen.. Nog een punt, wel positief van NFP: verplichte deelname van BEIDE partners, zodat ook hij snapt waar het om draait.. dat is ook wel leuk, samen verantwoordelijk zijn! Wateengedoe2 heeft ons samen trouwens nog les gegeven.. Voordeel vind ik ook dat je exact weet waar je aan toe bent.. kan nu regelmatig zelfs tot op de dag nauwkeurig voorspellen wanneer ik mijn cheatmaaltijden wil nemen en heb er ook trainingen op afgestemd.. al is dat wisselvallig. Maar klopt wel wat powerliftster zei over het sterkste voelen in de eerste week. Anderzijds als je je eetlust alle vrijheid laat, kun je aan het eind van de cyclus met zoveel extra eten ook weer meer tillen in absolute zin. In de eerste week ben je vooral sterk, ook zonder een hap eten en dan is ook je uithoudingsvermogen fenomenaal.. komt vooral door een andere verhouding van 'substraat'gebruik.. meer gebaseerd op vetverbranding en aan eind meer op KH-verbranding.
|
|
|
|
loretta
-
Total Posts
:
89
- Scores: 0
-
Reward points
:
227
-
|
ma 29-nov-10 14:53
( permalink)
Ik ben eens overgestapt naar de nuvaring, en nu ik er over terugdenk zou het kunnen zijn dat ik wat makkelijker afviel, maar er spelen te veel andere factoren mee om die link te kunnen leggen. Toen ik stopte met de nuvaring heb ik niets gemerkt van gewichtsafname, maar ik was heel snel zwanger, dus wellicht is er meer tijd voor nodig om uberhaupt verschil op dat gebied te merken.
|
|
|
|
twirre
-
Total Posts
:
1661
-
Reward points
:
737
-
|
vr 03-dec-10 19:31
( permalink)
Ik lees idd vaak dat je een paar maanden gestopt moet zijn wil je het verschil merken. Die methode van Espi klinkt ook aanlokkelijk en heb ik al eens iets over gelezen. Alleen is de aanschaf wat duur. Ik meende dat er zo'n apparaatje was waar je je temperatuur kon invoeren enzo . Of doe jij het anders Espi? Zelf heb ik nu zo'n 3 fasen pil waarbij ik relatief weinig bijwerking van heb , behalve dan dat het afvallen lastiger gaat. Dat ik depri werd van de pil heb ik ook wel gehad maar dat was voornamelijk met de mycrogynon. De link van Sheru ga ik nog even lezen zo ...
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
-
Reward points
:
1823
-
|
vr 03-dec-10 23:00
( permalink)
Geen apparaat voor nodig, afgezien van een digitale thermometer die nog geen 5 euro kost. En heb bij het TCOYF-boek tegelijk ook software gekocht, maar daarvoor werkte ik met papieren tabellen die je kopieert.
|
|
|
|
India
-
Total Posts
:
3148
- Scores: 314
-
Reward points
:
1858
-
|
za 04-dec-10 16:10
( permalink)
Ik denk er juist over om met de 3 fasen pil te stoppen, doorslikken daarvan mag niet en als ik dat dus wel eens doe wordt t een ramp, wil overgaan naar een spiraaltje.. Maar om verder op t topic in te gaan.. ben nog nooit aangekomen van de pil, terwijl om me heen mensen daar over klagen.. maar dat is meer wanneer men net begint daarmee.. hoe langer je slikt is dat ook weer weg..
"Never regret. If it's good, it's wonderfull. If it's bad, it's experience"
|
|
|
|
twirre
-
Total Posts
:
1661
-
Reward points
:
737
-
|
za 04-dec-10 19:33
( permalink)
Het zal vast bij de een ook erger zijn dan bij de ander. En wellicht is het ook een combi van een aantal zaken. De een zweert erbij en de ander vind het 10 keer niks. Mijn huisarts waarschuwde mij er toen wel voor een gewichtstoename en eigenlijk vond hij het niet zo'n goed plan om de pil te gaan slikken. Maar ja, een voor mij goed alternatief had hij ook niet .
|
|
|
|
Claudia
-
Total Posts
:
17
-
Reward points
:
28
-
|
ma 03-jan-11 09:36
( permalink)
Lastig hoor. Ik ken je dilemma's: ik slik al jaren de Diane, omdat ik last heb van acne. Nu mag ik niet meer daarmee stoppen van de doktoren, omdat het weer kan verergeren... Misschien is het voor mij ook wel de reden dat ik moeite heb af te vallen (al moet ik bekennen dat ik ook gewoon teveel snoep, sssst, niet hardop zeggen hoor)!!! Een spiraaltje is toch ook best eng, wat ik allemaal daarover op het internet heb gevonden maakte mij in ieder geval huiverig ervoor. En met tabellen werken, zou voor mij teveel gedoe zijn, al zal dat na verloop van tijd misschien wel wennen. En de prikpil? Je hebt niet zoveel aan mijn antwoord geloof ik..! Misschien naar je huisarts terug en anders een second opinion vragen bij een andere arts?!
|
|
|
|
Juutje1
-
Total Posts
:
1235
- Scores: 26
-
Reward points
:
1102
-
|
ma 03-jan-11 09:55
( permalink)
Ik ben toen ik destijds begon met de pil wel wat aangekomen, maar na eentijdje waren die paar kilo's er wel weer af. Blijkbaar moest mijn systeem weer even in balans komen. Toen ik op een gegeven moment stopte met de pil kwam ik gigantisch aan. Dat kwam bij mij omdat er een hormonale verstoring zat, die onderdrukt werd door de pil en toen die pil wegviel, kon de verstoring zijn gang gaan. Afvallen lukte toen helemaal niet meer. Enige wat mij geholpen heeft (achteraf) is mijn zwangerschappen. Was een soort reset ofzo, waardoor mijn lichaam wel weer reageerde op minder kcals/meer bewegen. Voor mij dus never nooit meer de pil of ander hormoonhoudend spul als anticonceptie: ik weet nu hoe mijn lichaam is en reageert, Joost mag weten wat er gebeurt als ik er weer hormonen in stop.. In de tijd dat wij zwanger wilden worden, deden we ook aan NFP, alleen dan om juist die vruchtbare dagen te kunnen benutten. Ik hield mijn temperatuur en overige waarnemingen online bij op fertilityfriend.com. Was een gratis site, misschien ook iets voor jou?
|
|
|
|
Claudia
-
Total Posts
:
17
-
Reward points
:
28
-
|
ma 03-jan-11 10:32
( permalink)
Dus dat bijhouden van je temperatuur enzovoorts is wellicht toch gemakkelijker dan het mij in eerste instantie leek? Ik ga nu toch ook eens op die site kijken, want ik ben de pillen ook meer dan zat en zou graag puur natuur zijn, maar wil absoluut niet zwanger worden of mijn puistjes weer terug..!
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30876
- Scores: 618
-
Reward points
:
2073
-
Status: online
|
ma 03-jan-11 18:59
( permalink)
Zijn de inzichten van acne en hormonen niet onderhand wat bijgesteld? Ik dacht dat het tegenwoordig weer meer aan voeding werd gerelateerd. Niet met chocola en mayo, maar meer het effect van schone voeding. Dikker worden van de pil heb ik zelf nooit gemerkt en ben een paar keer gestopt en geswitched van pil. Ik weet niet of ik me gemakkelijk zou voelen bij de temperatuurmethode eerlijk gezegd.
|
|
|
|
Pinada
-
Total Posts
:
112
- Scores: 12
-
Reward points
:
1171
-
|
ma 03-jan-11 19:22
( permalink)
Maar weer eens een bericht van mij. Ik ben nu een paar maanden van de pil af en heb een spiraaltje laten plaatsen. En ik moet zeggen: ik zou voor geen goud weer willen ruilen. Ik voel me over het algemeen beter (qua humeur), minder stemmingswisselingen, minder hoofdpijn. Eigenlijk dingen waarvan ik me, toen ik de pil nog slikte, niet eens realiseerde dat ik ze had. Met betrekking tot gewicht: Ik ben aangekomen tijdens het slikken van de pil. Of dat ook door pil kwam weet ik natuurlijk niet. Of stoppen ermee het omgekeerde effect heeft weet ik (nog) niet.
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11219
-
Reward points
:
2061
-
|
ma 03-jan-11 19:35
( permalink)
Een vriendin van me heeft zo'n hormooncapsuletje laten injecteren in 'r bovenarm, en 'k meen me te herinneren dat ze daar heel blij mee was, én minder zwaar is, zonder erg op te hoeven letten.
|
|
|
|
Pinada
-
Total Posts
:
112
- Scores: 12
-
Reward points
:
1171
-
|
ma 03-jan-11 19:40
( permalink)
Ik heb overigens de Mirena (volgens Mirena zelf 20 tot 60 maal minder hormonen in het bloed dan bij de pil), niet een koperspiraal dus (schrok me wild toen ik dat ding bij de apotheek op ging halen  )
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|