|
Author |
forceman
-
Total Posts
:
1017
- Scores: 32
-
Reward points
:
987
-
Status: offline
|
beinvloedt te hoge bloedsuiker je stofwisseling?
do 08-apr-10 19:37
( permalink)
ik heb jammer genoeg verleden winter gebulkt met een weightgainer die voor mij teveel suikers Ik heb geen diabetes, maar ben wel iemand die veel meer suiker aborbeert en vasthoudt in het bloed dan anderen, heb nog laten testen en tussen 1 en 3 u na maaltijd zit ik te hoog, en ik eet alle 3u; dus een wieghtgainer erbij was van eht goede teveel, hield buikvet vast, was vaak moe, een gevoel alsof ik 100kg woog, altijd opgeblazen en overpoeft gevoel. ben sedert 1 maart aan het cutten, dus geen gainer, en iets lager in kh, nu ja, eet toch s'middags en s'avonds bijna een volledig zakje van 125gr ongekookte rijst, vaak zelfs volledig zakje, ook nog 3 boterhammen daags, 3 rijstwafels, dus nog kh genoeg, eet eigenlijk zekr minstens nog op onderhoud, zelfs ietsje erboven nog. Doe cardio na kt tijdens de cut. Ik onderivnd dat het cutten snel gaat, al 4cm in taille kwijt, overal ietsje droger, maar nog geen volledige kg lichaamsgewicht kwijt, zie er gespierder uit, kracht gaat zelfs omhoog, en ben veel fitte r en enrgieker. mijn vraag is nu of het kan zijn dat teveel bloedsuiker je stofwisseling veretraagt? Want ik moet zeggen, eet nu 7x/dag en heb soms echt honger nog;aangezein ik vet maar bijna geen bw verlies, moet het zijn dat mijn stofwisseling goed zit, maar iets sneller is
|
|
|
|
mellie187
-
Total Posts
:
292
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
|
Re:beinvloedt te hoge bloedsuiker je stofwisseling?
do 08-apr-10 19:46
( permalink)
Een goede eetlust is altijd goed  . Dat overvolle gevoel heeft iedereen wel is als hij teveel troep eet  . Zo te horen ben je dus kerngezond. Ik denk dat jij je niet echt zorgen hoeft te maken over je bloedsuiker omdat je ook aangeeft dat je geen suikerziekte hebt.
|
|
|
|
forceman
-
Total Posts
:
1017
-
Reward points
:
987
-
|
do 08-apr-10 20:27
( permalink)
k moet zeggen mijn stoelgang verloop ook veel vlotter de laatste maand, had verleden winter ( door die gainer) eerder last van verstopping, en voelde dat mijn spijsvertering trager was, terwijl dat nu veel sneller gaat blijkbaar, die gainer kan ook te zwaar geweest zijn voor mij, die produkten zijn meestal bestemd voor magere tinerjongens, die veel hogere stofwisseling env erbranding hebben dan een veertiger, teddy enb ik zullen tegen eind van de zomer wel uitgevist hebben hoe ik mssn op beetje andere manier kan bulken, en zal hier ook nog wel tips krijgen. @mellie, ja gezond ben ik eigenlijk nog wel voor mijn leeftijd, zo heb ik in de cut de goede vetten verhoogd ook, is goed voor je testosteron zeggen ze, en dat is nog meer dan in orde denk ik bij mij. Dak vandaag veel honger heb komst mssn ook door de loodzware training gisteren, benen, en als je na setjes van bv 120kg squat en 200kg legpress nog 20 min fietst als cardio, dan draait je oven wel op volle toeren he
|
|
|
|
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
-
Reward points
:
1321
-
|
do 08-apr-10 20:49
( permalink)
raar dat je taille 4cm minder is en je geen kg minder op de weegschaal zet.
[]======[] []======[] I guess God wanted to make something ugly but in great shape []======[] []======[]
|
|
|
|
mellie187
-
Total Posts
:
292
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
|
do 08-apr-10 20:56
( permalink)
Wreckless raar dat je taille 4cm minder is en je geen kg minder op de weegschaal zet. Dan heeft die 4 cm vet niet meer gewogen dan die spieren die hij heeft gewonnen.
|
|
|
|
forceman
-
Total Posts
:
1017
-
Reward points
:
987
-
|
do 08-apr-10 21:03
( permalink)
verschil is nog geen volledige kg, idd
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
- Scores: 108
-
Reward points
:
1431
-
|
do 08-apr-10 22:18
( permalink)
en als je je adem niet inhoudt?
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6812
- Scores: 354
-
Reward points
:
1857
-
Status: online
|
vr 16-apr-10 13:12
( permalink)
Een te hoge bloedsuiker is een teken dat je lichaam niet goed omspringt met de verwerking van suikers. Aangezien je geen diabetes 1 hebt zal dat te maken hebben met een slechte insuline gevoeligheid. Een slechte insuline gevoeligheid maakt het in principe moeilijker om vet te verliezen en spieren aan te komen, maar zo te horen heb je daar niet ongelofelijk veel last van. Aan de andere kant heb je ook niet echt kwantitatieve informatie gegeven over je hoge bloedsuiker. Wat is bijvoorbeeld je nuchtere bloedglucose, HbA1c en heb je kwantitatieve gegevens van die test waar je het over hebt? Als je bloedsuiker echt te hoog is, is het denk ik verstandig om te gaan experimenteren met je dieet of je dat gunstig kunt beinvloeden (en met extra beweging, maar dat doe je al  ) dan denk ik aan maatregelen als: alle suikers schrappen, laag gaan zitten in je KH, kijken naar de vetten in je dieet (omega 3 verhoogt insuline gevoeligheid, sommige verzadigde vetten verlagen insuline gevoeligheid en transvetten zijn natuurlijk sowieso een no-no). Ook al heb je geen diabetes 2 het is niet gezegd dat je dat niet kunt ontwikkelen (het heeft niet voor niks de bijnaam ouderdomsdiabetes). Hoge bloedsuiker heeft trouwens nog veel meer nadelen. Sterker nog het lijste je van chronische complicaties bij mensen met diabetes1 heeft te maken met het feit dat ondanks dat ze insuline spuiten ze daarmee hun bloedsuiker nooit zo goed kunnen reguleren (=laag houden) als een gezonde persoon.
Nowhere to go, nothing to do, no one to be
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|