beste vechtsport
Change Page: 12345678 > | Showing page 1 of 8, messages 1 to 20 of 154
Author Message
baskabel4

• Total Posts : 799
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
beste vechtsport za 19-feb-05 19:27 (permalink)
0
Ik had even een vraagje:....

Welke vechtsport benaderd nou het meeste de werkelijkheid
(gevecht in een drukke kroeg),dit komt volgens mij het meest voor.

Gevechten uit vechtscenes lijken totaal niet hoe het werkelijk verloopt in een bar
(eigen ervaring)waar leer je nou hoe je iemand in 1 klap uitschakelt met beperkte
bewegingsvrijheid of ieder geval overrompelen....

p.s : ik ben niet argressief hoor ,alleen geintresseerd
Bas heeft gesproken....

papa...als ik later groot ben word ik ook net zo sterk als jij he??[(bas jr.)

sis

• Total Posts : 30876
    • Scores: 618
    • Reward points : 2073
    • Status: online
    RE: beste vechtsport za 19-feb-05 19:48 (permalink)
    0
    Oeh hier gaan een hoop voors en tegens van komen. Ik denk, dat fullcontact stijlen het meest de werkelijkheid benaderen. Dus boksen, kick/thai boksen, fullcontact karate, freefight.

Krav Maga schijnt ook zeer effectief te zijn, ik hoorde vandaag dat je daar echt op edele delen gaat inwerken maar weet niet of dat waar is.

Stijlen die semi-contact zijn, trainen wel op een moment van raken, maar spelen niet realistisch in op een tegenstander die dan terug kan komen met een onverwachte techniek.

In 1 klap uitschakelen.. hmm.. dat kan wel maar ik weet niet of ik dat zomaar moet verklappen super blij ik heb wel onlangs met een verwurging gespeeld waarbij je in een paar seconden iemand bewusteloos krijgt. Maar dan moet je wel met 2 handen de revers van zijn jas/kleding kunnen vastpakken. Daar heb je maar een split second de tijd voor.

Een goede tik op de kaak/neus is ook meestal KO tenzij je doel stijf staat van de drugs, op de 1 of andere manier willen ze dan niet neer.

Overrompelen zou zijn, als ik ineens mijn shirt uittrek ofzo super blij super blij

De allerbeste verdedeging is natuurlijk zorgen dat een conflict niet op meppen uitdraait.. maarja.. dat gaat niet altijd he.

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

Flyduck

• Total Posts : 62
      RE: beste vechtsport za 19-feb-05 20:07 (permalink)
      0
      Ik denk judo. Je kan met 1 worp zo een barkruk in de houtgreep hebben.

Joe

• Total Posts : 1211
        • Reward points : 1461
        RE: beste vechtsport za 19-feb-05 23:12 (permalink)
        0
        Het juiste antwoord is gewoon Geen! Alles hangt af van precieze situatie tot situatie...
        Take care of your body and it will take care of you.

sis

RE: beste vechtsport za 19-feb-05 23:24 (permalink)
          0

Welke vechtsport benaderd nou het meeste de werkelijkheid

Er is geen precieze situatie geschetst, Joe blij dus "geen" is wel erg makkelijk. Je kunt toch niet zeggen.. in deze situatie was pencak silat handig geweest en in een andere situatie simultaan breien? Geen vergelijk super blij

Joe

RE: beste vechtsport za 19-feb-05 23:30 (permalink)
            0

Tuurlijk wel
            simultaan breien is handig als je vijand Mohammed Ali is super blij

Eend

• Total Posts : 440
              RE: beste vechtsport zo 20-feb-05 09:58 (permalink)
              0
              als je maar beperkte ruimte hebt denk ik toch boksen/krav maga

en btw klappen @ de nieren enzo zijn toch effectiever, want meestal gaat iemand niet neer van een klap op de kaak, voor beetje bokser is dit te doen

Joe

RE: beste vechtsport zo 20-feb-05 10:34 (permalink)
                0
                Van een slag op de neus (en hem breken/kneusen) gaat je tegenstander toch wel tenminste enkele seconden in de "flinch" fase. Deze fase is bij het Wing Chun strategisch belangrijk, maar is ook van toepassing bij andere gevechtssporten maar alleen niet theoretisch.
                Ik denk dat alle vechtssporten wel een zekere manier hebben om in deze situaties aan te kunnen.
                vb: Judo: houtgreep, Krav Maga: op de edele delen, Muay Thai: knie/eleboogstoten (meestal op korte afstand)
                In Jeet Kune Do een zeer krachtig techniekje: The Big Backfist, ook wel Killer Backfist genoemd.
                Als je op die wat traint, staat deze slag gelijk aan een soort "instant-KO". Als iemand na deze nog kan opstaan loop je best...

sis

RE: beste vechtsport zo 20-feb-05 11:17 (permalink)
                  0
                  Eend, ik heb meer mensen neer zien gaan van tikken op het hoofd (en lever als goeie 2e), dan van tikken op nieren hoor. Maar ok, dat waren geen kroegfights.

Eend

RE: beste vechtsport zo 20-feb-05 12:45 (permalink)
                    0

ORIGINAL: sis

Eend, ik heb meer mensen neer zien gaan van tikken op het hoofd (en lever als goeie 2e), dan van tikken op nieren hoor. Maar ok, dat waren geen kroegfights.

gaat niet om neergaan maar dat ie je geen kwaad meer kan doen, ook geen aanklachten
                    als je harde klap op je nieren of lever krijgt, lig je toch gezellig te verkrampen, beter dan gebroken kaak en politie aan de deur.. heeft ook voordelen

Nick#1

• Total Posts : 929
                      • Reward points : 642
                      RE: beste vechtsport zo 20-feb-05 16:09 (permalink)
                      0

en btw klappen @ de nieren enzo zijn toch effectiever, want meestal gaat iemand niet neer van een klap op de kaak, voor beetje bokser is dit te doen

Ik denk toch dat je beter voor de lever kan gaan dan, vooral als iemand al flink gezopen heeft, ik heb zelf wedstrijden gebokst, en heb nare ervaringen met klappen op de lever knipoog
                      Dat trein verhaal ! dat is een goeie!

Eend

RE: beste vechtsport zo 20-feb-05 17:39 (permalink)
                        0

ja klopt zit beetje in de war, in buik aan zijkanten moet je zijn, en beetje van achteren enzo.. zijkanten

ben nie zo goed in biologie

spiersmurf

• Total Posts : 1409
                          RE: beste vechtsport zo 20-feb-05 19:16 (permalink)
                          0
                          het leuke van krav maga is dat er geen regels zijn,dus je mag alle voor de hand liggende voorwerpen gebruiken
                          in de kroeg dus je glas of je aanstekker of je sleutels

b2b

• Total Posts : 605
                            • Reward points : 416
                            RE: beste vechtsport zo 20-feb-05 19:39 (permalink)
                            0
                            Leverstoten lijkt me toch vrij lastig te plaatsen in een volle kroeg hoor, maar meest voor de hand liggend lijkt me dat je toch gaat boksen. Submission (bijv technieken uit Jiu Jitsu) lijken me ook goed te gebruiken.

Groet,

B2B
                            Be strong, stand with the strong, but stand for the weak

Back2basics

Joe

RE: beste vechtsport zo 20-feb-05 19:40 (permalink)
                              0
                              Ja, ik denk niet dat als je bokst, en je slaat in de vijand zijn ballen, of je neemt een stoel en slaat op zijn kop, dat er plots een scheidsrechter komt en je strafpunten geeftja ja

Tim;-)

• Total Posts : 22
                                RE: beste vechtsport zo 20-feb-05 20:06 (permalink)
                                0
                                Het is altijd situatie afhankelijk. Hoeveel ruimte heb je, welke objecten geven je een voordeel of nadeel, welke voorwerpen worden er door een ander gebruikt of kun je zelf gebruiken, hoeveel mensen doen er mee (en hoevel daarvan staan er aan jouw kant?) En dan nog komt het aan op een aantal dingen, techniek, ervaring, heb je gedronken of niet, etc........

Over algemeen: Sporten als Jiu-Jitsu en sporten die veel (van jiu-jitsu afgeleidde) dezelfde soort technieken gebruiken (denk bijv. aan nieuwere systemen als Krav Maga, P.A.T.S., F.I.S.T., systema, en meer) en boksen/kickboksen zullen meestal het grootste voordeel geven in een drukke kroeg tegenover 1 tegenstander. Vaak is de ruimte om te trappen te klein dus heb je meestal aan trapwerk niet zo veel (hooguit low-kicks) en persoonlijk zie ik meestal meeste heil in klemmen, verwurgen, of gooien en een ouderwetse ground 'n pound knipoog ) maar goed, tegenwoordig zie je niet zo veel 1 tegen 1 meer, meestal 1 tegen meer of meer tegen meer, wat het een stuk anders maakt. Meerdere tegenstanders is een stuk moeilijker, zeker als je er nooit op getraind heb. Het is dan uiteindelijk bij veel sporten trainerafhankelijk of je daar wat mee kan, in algemeen bij Jiu-Jitsu zul je het (uiteindelijk) wel leren (is ook onderdeel van dan examan, gevecht tegen 2 man) en meestal word daar ook bij beginners al een beetje mee gewerkt.
                                1 tegen 2: probeer die 2 altijd op 1 lijn te houden (ze kunnen niet door elkaar), krijg je er een te pakken, dan heb je een aantal keuzes: 1e= je houd hem vast (in klem of verwurging) en gebruikt hem als schild. 2e= je werkt hem op de grond (worp of slaan) en zorgt dat hij tussen jou en nr2 blijft liggen (desnoods schop je hem nog een paar keer dattie blijft liggen). nr2 moet namelijk OF omlopen (geeft jou mogelijkheden) OF eroverheen springen (en dan sla of pluk je hem uit de lucht, beetje simpel gezegd)
                                1 tegen meer: altijd lastig, dat je zelf een aantal tikken mee krijgt is meestal niet te vermijden. Probeer jezel zo te positioneren dat je ze allemaal kan zien (al is het vanuit je ooghoeken) en probeer niet te lang op 1 persoon te focussen (oftewel, iemand komt, ros je hem er 1 of 2 op dattie even genoeg heeft, en je trekt je weer terug opdat je ze allemaal weer ziet. (ander mogelijkheden zijn dat je de eerste meteen een vinger, pols, arm of wat dan ook breekt, of op de grond gooit(het liefst voor de voeten van een ander zodat die daar eerst langs moet voor hij bij jou komt). En dan maar hopen dat er snel vrienden van jou komen of de portiers knipoog

Qua ruimte in een bar/dancing: Die creeert zichzelf als er ruzie is, in eerste instantie is er "geen" ruimte (als het druk is) maar als het los gaat zie je vanzelf dat mensen erg snel opzij gaan en ruimte creeeren (omdat ze zelf geen klappen willen hebben)

Wat is uiteindelijk het beste in een bar? Weglopen, als dat niet kan, tja, uiteindelijk is het niet zozeer vechtsport afhankelijk, maar vechter afhankelijk. Jouw instelling geeft de doorslag.

Bovenstaande is uitgaande van een gevecht zonder dat daarbij wapens (in de vorm van mes/glas/tafel/barkruk/etc/etc/etc) gebruikt worden. Een barkruk in je nek doe je niet veel aan (trust me, i know) een barkruk van voren maak je nog wel een goede kans (trust me, i know. Heb persoonlijk over algemeen liever dat iemand met een goede zware barkruk op me af komt dan met lege handen) maar ook dat is weer een beetje afhankelijk van je training etc,........

Osu

Tim

Joe

RE: beste vechtsport zo 20-feb-05 21:07 (permalink)
                                  0
                                  Mjah, als iemand met volle handen op je afkomt wil zeggen dat al zijn aandacht geconcentreerd is op dat voorwerp, zodat jij jouw aandacht eerst op dat voorwerp wegslaan/aan de kant duwen kan concentreren, zodat je daarna lekker open veld hebt om je tegenstander plat te slaan.

In het algemeen zijn greeptechnieken wel heel handig in zulke situaties, maar klep/griptechnieken heb je zowat in elke gevechtssport, zelf een boxer weet hoe je een vijand in een greep moet houden (tot de scheids ze uit elkaar haalt).
                                  En welke vechtssport is gebaseerd op hoge trappen? Ik denk wel dat je als een beetje geavanceerde gevechtssporter zo slim bent om door te hebben dat je geen plaats hebt, dus alleen met je handen of lage schoppen moet concentreren.
                                  Btw, de enige personen die in matchen veel hogere schoppen geven (non-films) zijn mensen zoals Bruce Lee, om 2 redens: hij wist ze perfect te timen (elke wing chun beoefenaar met voldoende training eigenlijk) en hij deed ze enorm snel (zelf de camera had problemen hem te volgen soms blij)
                                  Maar een arsenaal hoge trappen en gevechtssporten = lekkere fabeltjes in echte gevechten

Tim;-)

• Total Posts : 22
                                    RE: beste vechtsport zo 20-feb-05 21:20 (permalink)
                                    0
                                    Joe: Klopt, dat weet jij, dat weet ik, en dat weten meer mensen. Maar mensen die beginnen of willen beginnen mer vechtsport hebben daar vaak andere ideeen over.............

baskabel4

• Total Posts : 799
                                      RE: beste vechtsport zo 20-feb-05 21:56 (permalink)
                                      0
                                      oke ,veel nuttig leesvoer......
                                      als iemand uithaalt zien geoefende vechters die klap dan echt
                                      aankomen of zijn er al van te voren signalen dat deze klap gaat komen?
                                      Ik bedoel eigenlijk dat dit zo verschrikkelijk snel gaat dat je volgens
                                      mij alleen aan een brandend gevoel kan merken dat je een rechtse te
                                      pakken hebt en dan moet je geluk hebben dat je nog staat........
                                      (ik heb het nog steeds over een kroeg)

dus "de eerste klap is een daalder waard "gaat dan wel op zeker!
                                      <message edited by baskabel4 on zo 20-feb-05 22:14>

Rickson

• Total Posts : 58
                                        RE: beste vechtsport zo 20-feb-05 23:34 (permalink)
                                        0
                                        Brzilian jiu jistu is naar mijn het beste i.c.m kickbocksen. Je probert iemand gewoon neer te hoeken als dat niet lukt werk je 'm lekker naar de grond en maak je het daar af ;-)

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark
                                          Change Page: 12345678 > | Showing page 1 of 8, messages 1 to 20 of 154

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                                          • No New Messages
                                          • Hot Topic w/ New Messages
                                          • Hot Topic w/o New Messages
                                          • Locked w/ New Messages
                                          • Locked w/o New Messages
                                          • Read Message
                                          • Post New Thread
                                          • Reply to message
                                          • Post New Poll
                                          • Submit Vote
                                          • Post reward post
                                          • Delete my own posts
                                          • Delete my own threads
                                          • Rate post

2000-2012 ASPPlayground.NET Forum Version 3.9