Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 26
|
Author |
delfiee
-
Total Posts
:
285
- Scores: 0
-
Reward points
:
657
-
Status: offline
|
biceps/triceps training.
do 01-okt-09 14:49
( permalink)
hey allemaal , ik vraag me de laatste paar dagen iets af. ik hoor wel eens mensen zeggen dat ze op 1 dagen zowel de biceps als de triceps trainen. en anderen trainen het weer met iets anders samen. ikzelf dacht meer aan biceps en rug op ene dag en dan triceps en borst. een trekkende beweging helpt toch zowel voor je biceps ALS rug , en een duwende beweging voor borst en tricep? hoe trainen jullie het en waarom juist op die manier en is het echt beter om biceps en triceps op dezelfde dag te trainen?
Niet alles is wat het lijkt!
|
|
|
|
P. Tsatsouline
-
Total Posts
:
1784
- Scores: 45
-
Reward points
:
1287
-
|
RE: biceps/triceps training.
do 01-okt-09 14:58
( permalink)
get comfortable being uncomfortable” because that’s were the results happen…
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11022
- Scores: 1135
-
Reward points
:
2079
-
|
do 01-okt-09 15:05
( permalink)
Ligt er aan wat je doelen zijn en het maakt wel degelijk uit. Ik train nu op dit moment armen apart om de doodeenvoudige reden dat ik zo veel meer gewicht weg kan zetten dan wanneer ik het na borst of rug zou doen en meer gewicht is meer vezelrequiment dus meer groei. Zou ik alleen voor kracht trainen zoals in het verleden dan zou ik wellicht helemaal geen armen trainen of maar 2 setjes doen. Alles meer is dan overkill.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
P. Tsatsouline
-
Total Posts
:
1784
- Scores: 45
-
Reward points
:
1287
-
|
do 01-okt-09 15:11
( permalink)
Kracht definieer je dan als max in de powerlifts of ook kracht in de armen?
get comfortable being uncomfortable” because that’s were the results happen…
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11022
-
Reward points
:
2079
-
|
do 01-okt-09 15:15
( permalink)
Beide
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
delfiee
-
Total Posts
:
285
-
Reward points
:
657
-
|
do 01-okt-09 15:37
( permalink)
nu is mijn omvang me arm pas 35 cm, maar zou dus graag wat meer zien wat er op neer komt dat ik liever meer massa wil. train ik het dan beter samen met triceps of samen met de rug
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6812
- Scores: 354
-
Reward points
:
1857
-
Status: online
|
do 01-okt-09 17:20
( permalink)
Je hebt 3 opties (als je kiest voor een split) 1) triceps met borst en biceps met rug logica: met borst train je toch al triceps dus je hoeft daarna minder triceps werk te doen om ze voldoende te stimuleren om te groeien. analoog voor rug en biceps werk. nadeel: door borst voor triceps te doen heb je triceps voorvermoeid en zul je minder zwaar kunnen gaan met triceps werk. analoog voor rug en biceps werk 2) triceps met rug en biceps met borst logica: rug vermoeid triceps niet dus als je erna triceps werk doet kun je zwaarder gaan. analoog voor borst en biceps nadeel: logica anatomisch niet helemaal juist, want borst belast wel degelijk biceps en rug wel degelijk triceps zij het niet in hun functie rond de elleboog. verder train je biceps/triceps 2x zo vaak op deze manier. 3) aparte armen dag waarop je biceps/triceps traint logica: biceps/triceps zijn nog 'fris' en niet voorvermoeid door borst of rug werk nadeel: je traint op deze manier 2x zo vaak biceps/triceps verder leidt deze optie vaak stiekum tot meer isolatiewerk voor armen waar je nu immers een eigen dag voor gereserveerd hebt. Wat de beste logica is? Probeer en kies zelf. Persoonlijk denk ik dat het niet zo gek veel uitmaakt. Maar dat kan ook desinteresse zijn omdat ik niet zo heel vaak splits doe maar liever full body trainingen
Nowhere to go, nothing to do, no one to be
|
|
|
|
delfiee
-
Total Posts
:
285
-
Reward points
:
657
-
|
do 01-okt-09 17:39
( permalink)
vandaag probeer ik triceps met rug. en ik dacht er ook aan om schouders mee te nemen kan dat?
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6812
-
Reward points
:
1857
-
|
do 01-okt-09 18:02
( permalink)
Probeer het en oordeel zelf! Probeer niet bijdehand te doen of je af te poeieren, maar denk dat de vragen die je stelt meer een kwestie zijn van uitzoeken wat het beste werkt dan absolute antwoorden. Kijk naar Hermke. Hij merkt meer gewicht te kunnen doen bij 1 manier van organiseren van zijn programma dan bij een andere manier (ga ervan uit dat programma's verder identiek waren). Dan is het logisch om de manier te kiezen die je meer laat tillen. Zelf heb ik niet zo heel veel last van voorvermoeiing door borst of triceps dus ik kan voor andere manieren van organiseren kiezen. Dat verschil zal te maken hebben met heel veel factoren: oefeningkeuze, volume, trainingsfrequentie, penislengte, trainingsstatus (beginner/gevorderde), hoeveel rust je tussen sets neemt, je persoonlijkheid, genetische make-up enz. In plaats van dat allemaal vooraf diepzinnig te analyseren zou ik gewoon proberen en kijken wat beste werkt voor jou binnen jouw trainingsprogramma en op dit moment van je trainingsloopbaan.
|
|
|
|
3XL
-
Total Posts
:
6345
- Scores: 125
-
Reward points
:
1841
-
|
do 01-okt-09 20:13
( permalink)
ORIGINAL: Marcusnadeel: logica anatomisch niet helemaal juist, want borst belast wel degelijk biceps en rug wel degelijk triceps zij het niet in hun functie rond de elleboog. En dat is nu juist wat vaak vergeten wordt. Sterker nog, je kan je borst prima trainen zonder de triceps echt te belasten (flye bewegingen) maar je biceps zal omdat deze ook een functie heeft thv de schouder altjd erbij betrokken worden. Je kan je rug prima trainen zonder je biceps echt te belasten (pull over ed) maar je triceps zal omdat deze ook een functie heeft thv de schouder altjd erbij betrokken worden. Verders hebben we het er wel eens over gehad dat wat armbuigers aangaat veel rug oefeningen meer de brachialis belasten dan de biceps
As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
|
|
|
|
JeroenM
-
Total Posts
:
152
-
Reward points
:
521
-
|
do 01-okt-09 20:20
( permalink)
ORIGINAL: Marcus Dat verschil zal te maken hebben met heel veel factoren: oefeningkeuze, volume, trainingsfrequentie, penislengte, trainingsstatus (beginner/gevorderde), hoeveel rust je tussen sets neemt, je persoonlijkheid, genetische make-up enz. 
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6812
-
Reward points
:
1857
-
|
do 01-okt-09 20:29
( permalink)
@Jeroen effe kijken wie er oplet. Jij dus!
|
|
|
|
JeroenM
-
Total Posts
:
152
-
Reward points
:
521
-
|
do 01-okt-09 20:32
( permalink)
Dus
|
|
|
|
JeroenM
-
Total Posts
:
152
-
Reward points
:
521
-
|
do 01-okt-09 20:36
( permalink)
ORIGINAL: delfiee vandaag probeer ik triceps met rug. en ik dacht er ook aan om schouders mee te nemen kan dat? Hoorde net dat het aan de lengte van een bepaald lichaamsdeel ligt Maarre, zonder dollen, ik denk dat je uit de post van Marcus je antwoord wel kan halen.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30876
- Scores: 618
-
Reward points
:
2073
-
|
do 01-okt-09 21:02
( permalink)
Als ik upperbody en lowerbody split, dan doe ik vaak de armen in supersets, een aantal keer setje bi, setje tri en dan is het weer mooi geweest want bij de rest van upperbody hobbelen ze ook al mee. Maar ik ben dan ook een vrouw en kan me op bepaalde vlakken niet meten met de logica van sommige heren.
|
|
|
|
JeroenM
-
Total Posts
:
152
-
Reward points
:
521
-
|
do 01-okt-09 21:07
( permalink)
Bi setje en tri setje ? Mijn vrouwtje leest ook wel eens mee, en net had ze de ogen dik en rond in het hoofd staan ?? Snap er niks meer van
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30876
- Scores: 618
-
Reward points
:
2073
-
|
do 01-okt-09 21:11
( permalink)
Oh, sorry mevrouw JeroenM Een aantal herhalingen voor de biceps, direct gevolgd door een aantal herhalingen voor de triceps. Overige associaties zijn geheel en al ontsproten aan uw eigen brein
|
|
|
|
JeroenM
-
Total Posts
:
152
-
Reward points
:
521
-
|
do 01-okt-09 21:24
( permalink)
Bedankt sis, je hebt me gered van een nachtje slapeloos liggen op de bank
|
|
|
|
delfiee
-
Total Posts
:
285
-
Reward points
:
657
-
|
do 01-okt-09 21:58
( permalink)
Heb het volgende in elkaar geknutseld. Ma: Borst , tricep , buik. Wo: Benen en buik. Do: Bicep , rug en schouders. omdat je met bijvoorbeeld je rug ook misschien tricep mee train en je bicep bij sommige oefeningen heb ik daar tussen meerdere dagen gedaan zodat ze echt kunnen rusten. qua eten begin ik ook iets meer ritme er in te gooien. 6 maaltijden op een dag en zowieso 4 maaltijden die voornamelijk bestaan uit brood met kip of kalkoen of kaas en als drinken magere melk
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11022
-
Reward points
:
2079
-
|
vr 02-okt-09 10:44
( permalink)
Ik ben het vaak met Marcus eens, eigenlijk meestal wel, nu hebben we even een meningsverschil, ik vind penislengte er niet echt toe doen, penisdikte echter wel, either way, in beide gevallen ben ik genetisch bevoorrecht, some white men realy can jump. Verder zegt Marcus, Hermke merkte, jahaaaaaa, Hermke heeft zeker wat gemerkt, want alleen als Hermke iets gemerkt heeft dan post of reageerd hij en niet zoals veel anderen die 236 boeken gelezen hebben en 10.000 artikelen. Hermke reageerd als Hermke het in de praktijk ondervonden heeft en daarom zijn met name 3XL en Marcus mijn helden, want die weten beide factoren te combineren en kunnen posten uit eigen ervaring of het zo onderbouwen dat er geen speld tussen te krijgen is Om die zelfde reden zijn Jack en Nina mijn grote helden. Nina, omdat zei veruit de beste body-fitness atleet is die nederland rijk is en Jack omdat hij in zijn hoogtij dagen een hele mooie en complete bodybuilder was met veel wedstrijdervaring en ook nog een gruwelijke gewichten weg zette en omdat iedere atleet waar Jack zijn naam aan verbind van uitzonderlijke klasse is en zuster Floor omdat hij bruut kan tillen. Bovenstaande mensen verslaan iedere theoréticus in mijn ogen glansrijk. En na 30 jaar geknooi heb ik zei het moeizaam ook wat bij geleerd. Maar goed dat was behoorlijk off topic, maar wat heeft Hermke dan gemerkt, ik denk dat ik inmiddels in de hardgainer catagorie val gezien mijn leeftijd, ik word volgend jaar al weer 27, maareuh 2 cm omvangwinst op de armen in amper 6 weken tijd en dat vind ik heel behoorlijk en natural he, voor dat er weer jambekken van alles gaan roepen en koud gemeten. Moet er wel eerlijk bij vermelden dat ik op de manier zoals Marcus aangaf dus fullbody trainingen en/ of upperbody lowerbody splits mijn armen tot aan mijn motorongeluk ook tot aan bijna 50 cm wist te tillen zonder ze eigenlijk ooit direct getraind te hebben. Nu ga ik voor er over heen.
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|