Monty
-
Total Posts
:
125
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
Hoi iedereen, ik studeer voor sportleraar en moet over een paar weken een les bodypump geven. Wie kan mij helpen en zeggen hoe ik zo een les moet opbouwen? Waar moet ik op letten? alvast bedankt
Wie anderen overwint is sterk, wie zichzelf overwint is machtig!
|
|
|
|
Juutje1
-
Total Posts
:
1235
- Scores: 26
-
Reward points
:
1102
-
|
Voor zover ik weet, is Bodypump een vaststaande choreografie.. Dus hoef je zelf aan niet zoveel dingen te denken. De muziek is al voor je uitgezocht, de oefeningen en volgorde van de oefeningen staat ook vast. Misschien eens bij een sportschool een les meedraaien? Dan zie je wat het precies is! (erg leuk in elk geval, hahahaha)
|
|
|
|
Pim
-
Total Posts
:
605
- Scores: 28
-
Reward points
:
803
-
|
Een goed lesvoorbereidingsformulier kan je goed op weg helpen!
|
|
|
|
Monty
-
Total Posts
:
125
-
Reward points
:
0
-
|
en heeft iemand van jullie daar een lesvoorbereiding van? anders moet ik eens aan de intructor vragen
|
|
|
|
Nootje
-
Total Posts
:
929
-
Reward points
:
0
-
|
De voorbereiding van een body pump les haal je als het goed is van een video / dvd die je krijgt van les mills of van je sportschool, dus het lijkt me handig als je zo'n dvd vraagt....
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen - Loesje Dance first, think later...
|
|
|
|
hehoi
-
Total Posts
:
3606
- Scores: 11
-
Reward points
:
1640
-
|
Kijk ook even op lesmills.nl Bodypump is van deze organisatie. Het is een workout op muziek, die standaard is voor alle sportscholen die dit geven. Om de 3 maanden wisselt de choreografie e.d. Je kan die les echt alleen geven als je hem een heleboel keren hebt gevolgd. Het gaat als instructeur erom dat je de choreografie kent, zodat je de oefeningen steeds kan aangeven. Nog belangrijker is dat je het ophitsend en motiverend brengt zodat iedereen tot het uiterste gaat. Dat leer je dus niet door even een keer mee te kijken. Dus: vandaag nog actie, anders kun je het vergeten en is je carriere in bodypump-instructor erg kort.
|
|
|
|
kayla
-
Total Posts
:
2242
-
Reward points
:
292
-
|
ORIGINEEL: Monty Hoi iedereen, ik studeer voor sportleraar en moet over een paar weken een les bodypump geven. Wie kan mij helpen en zeggen hoe ik zo een les moet opbouwen? Waar moet ik op letten? alvast bedankt Zover ik weet zal Les Mills niet blij zijn als er instructeurs hun lessen gaan geven als ze niet weten hoe ze een les moeten geven  Bij onze sportschool weet ik dat de instructeurs een soort examen hebben moeten afleggen om de lessen van LesMills te mogen geven. Zelfs voor iedere categorie apart moet je jezelf bewijzen.
I like climbing mountains, but sometimes I can't resist moving them
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30876
- Scores: 618
-
Reward points
:
2073
-
Status: online
|
Bestaat er geen algemene versie van? Zelf muziek en bewegingen samenstellen tot een les? Ik kan me niet voorstellen dat Monty zomaar 1 les echte bodypump moet geven zonder de opleiding gevolgd te hebben.
|
|
|
|
kayla
-
Total Posts
:
2242
-
Reward points
:
292
-
|
Dat zou kunnen Sis. Maar dan mag het niet officieel Bodypump heten
I like climbing mountains, but sometimes I can't resist moving them
|
|
|
|
hehoi
-
Total Posts
:
3606
- Scores: 11
-
Reward points
:
1640
-
|
Nee, volgens mij is Bodypump van Les Mills aardig beschermd. Dat mag je niet zomaar geven.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30876
-
Reward points
:
2073
-
|
Precies, dat bedoel ik ook  ik kan me niet indenken dat het zomaar een lesje echte pump is, zonder opleiding, certificaat etcetera. Dan geen bodypump, maar gewoon een les met een stang en schijfjes. Daar kan ik me iets bij voorstellen. Dan nog is het lastig om dat in elkaar te zetten als je geen ervaring hebt als instructeur. Montyyyy... vertel, wat is nu de bedoeling?
|
|
|
|
Monty
-
Total Posts
:
125
-
Reward points
:
0
-
|
nee hoor. Ik moet niet een heel les bodypump geven. Dat moet maar een 20 tal minuutjes duren. Dat is de opwarming. Daarnaast geef ik spierversterkende en strechoefeningen. Trouwens ik ben geen instructor. Ik moet gewoon onderhoudsgymnastiek geven aan mijn medestudenten. En bodypump was het thema van mijn opwarming, dus mag ik die zelf samenstellen. Ik wou gewoon weten wat de aandachtspunten waren qua uitvoering en didactische methode. zoals de groep motiveren en zelf de choreografie kennen. toch alvast bedankt voor jullie meningen. Ik heb momenteel al een les bodypump gevolgd. keisjiek!!! Greetz
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30876
-
Reward points
:
2073
-
|
In dat geval: op tijd komen met je cue, contact houden met de groep door mensen aan te kijken en hier en daar een bemoedigend knikje, opletten wat je allemaal ziet, en zelf niet teveel gewicht pakken want het is al inspannend op zich. En natuurlijk feilloos alle bewegingen kennen.
|
|
|
|