Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 26
|
Author |
Oom Oli
-
Total Posts
:
6636
- Scores: 2
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
cardioërs en bodybuilders
vr 16-dec-05 01:40
( permalink)
Ik heb de indruk dat mensen die veel belang hechten aan spiermassa, de sporters die veel belang hechten aan cardiovasculaire uithouding maar idioten vinden en dat dit omgekeerd ook zo is... Wat vinden jullie hier nou zelf van? Ikzelf probeer altijd een middenweg te vinden tussen cardio, spierentraining en een leuk leven... Het allerbelangrijkste is voor mij uiteraard het palen en blowen, maar dat wisten jullie al!
|
|
|
|
gerriesmit
-
Total Posts
:
2582
- Scores: 0
-
Reward points
:
1002
-
|
RE: cardioërs en bodybuilders
vr 16-dec-05 08:54
( permalink)
Ik vind het allebei belangrijk.. Hang het liefst in de gewichten, maar cardio hoort er af en toe gewoon bij.. De mensen die ik idioten vind zijn de mensen die 4 keer per week borst trainen en dan zeuren dat ze er niet goed uitzien, want het zijn dan in feite gewoon een stelletje papzakken die niet snappen dat cardio en goed eten er dan ook bij horen...
|
|
|
|
mariska
-
Total Posts
:
4215
- Scores: 1
-
Reward points
:
0
-
|
vr 16-dec-05 12:15
( permalink)
Ik doe ook altijd combinatie. Ook als je niet voor vetverlies gaat op dat moment vind ik het wel belangrijk om wel wat cardio te blijven doen (conditie).
-The one unchangeable certainty is that nothing is unchangeable or certain.- John F kennedy - I like long walks. Especially when they're taken by people who annoy me.
|
|
|
|
kayla
-
Total Posts
:
2242
-
Reward points
:
292
-
|
vr 16-dec-05 12:27
( permalink)
Ik ben geen binnen cardioliefhebber maar ik doe het toch. Gewoon voor de conditie vind ik dat een belangrijk aspect. Maar als het enigszins kan probeer ik mijn cardio buiten te doen.
I like climbing mountains, but sometimes I can't resist moving them
|
|
|
|
Stan
-
Total Posts
:
15294
- Scores: 13
-
Reward points
:
732
-
|
vr 16-dec-05 13:26
( permalink)
bodybuilding is meer voor mannen, cardio voor vrouwen imo!
Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus 
|
|
|
|
Guest
-
Total Posts
:
164
- Scores: 1
-
Reward points
:
0
-
Status: online
|
vr 16-dec-05 14:23
( permalink)
@killa: zo zie je de verhoudingen in de sportschool wel ja, maar ik ben het daar volstrekt niet mee eens, een strak vrouwelijk lichaam is mooier als het ook gespierd is. daarnaast eens met bovengenoemde: cardio voor de conditie doe ik erbij, inmiddels niet meer voor vetvetverlies, vind mijn voeding daarvoor nu belangrijker. Ik vind met gewichten trainen veeeeel leuker dus doe niet zo heel veel cardio erbij, heb sinds vorige week ook een ander schema, waarin dus veel minder cardio zit, om diverse redenen (tevens experiment voor mezelf)
|
|
|
|
veronika86
-
Total Posts
:
903
-
Reward points
:
0
-
|
vr 16-dec-05 14:35
( permalink)
Ik vind cardio belangrijk, dus eigenlijk zou ik het vaker moeten doen... Maar zoals sanderijn vind ik gewichten veeeeel leuker  . Ik probeer ook om gewoon actief te blijven, met de fiets naar het station gaan en niet met de bus, etc.
|
|
|
|
Moob
-
Total Posts
:
14763
- Scores: 91
-
Reward points
:
1420
-
|
za 17-dec-05 11:33
( permalink)
Met gewichten trainen doe ik het liefst, maar ik kan ook veel voldoening halen uit cardio. ik cardio zowieso niet voor vetverlies. Ik doe het om mijn conditie vast te houden/ verbeteren. Vind het namelijk ook erg belangrijk om een goede conditie te hebben naast veel spiermassa. Mensen die voldoening halen uit alleen cardio zijn in mijn ogen geen idioten. zelfde geldt ook voor mensen die absoluut geen cardio doen en alleen in de gewichten hangen. Ieder moet voor zichzelf uitmaken wat 'ie leuk vindt.
|
|
|
|
hehoi
-
Total Posts
:
3606
- Scores: 11
-
Reward points
:
1640
-
|
za 17-dec-05 13:11
( permalink)
Ik doe ook een combinatie van KT en cardio. Ik doe geen cardio voor vetverlies, maar omdat ik het belangrijk en lekker vind om een goede conditie te hebben. Bovendien vind ik het allebei veel te leuk! Ik vind trouwens niemand idioot (alleen KT of alleen cardio). Maar wel als cardio'ers erover klagen dat ze het saai vinden, of als KT'ers klagen dat ze dat vet niet kwijtraken...
|
|
|
|
Nevertoolate
-
Total Posts
:
706
- Scores: 6
-
Reward points
:
655
-
|
zo 18-dec-05 09:08
( permalink)
I do both cardio and weight training, weight training first then 30-40 minutes cardio after training......at the moment for me it is important to do both for fat loss and conditioning...but I will tell you I hate cardio with a passion...LOL!! ------------------------------------------------------------------------------------------------------- Het is toch beter om een combinatie to doen...Ik do cardio 6 dagen per week 30-40 minuten, maar gewichten komen altijd eerst. Voor mij is het op moment heel belangerijk voor vetverlies, want ik moet nog its van 10-12 kg kwijt. Maar ik ben geen cardioliefhebber.....
<message edited by Nevertoolate on zo 18-dec-05 20:54>
Louise Beard BA (Hons) There is nothing like giving a muscular man a blow job....with a hair drier. No well behaved woman ever made history 'Numquam magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit' (Seneca Philosophus, De tranquillitate ani
|
|
|
|
Ares
-
Total Posts
:
2971
- Scores: 25
-
Reward points
:
1807
-
|
zo 18-dec-05 12:00
( permalink)
Wat ik idioten vind zijn de iets gezettere mensen (om het zo uit te drukken  ) die erin slagen om een halfuur op de loopband te staan zonder een druppel te zweten... Het soort fitness dat zij doen is om hun geweten te sussen dat ze toch sport doen en dat kan ik echt niet zien  .
|
|
|
|
Diesel
-
Total Posts
:
541
-
Reward points
:
638
-
|
zo 18-dec-05 13:10
( permalink)
ik voetbal 3x in de week en hoewel dit een redelijke aanslag op mijn benen is zie ik dit wel als noodzakelijke cardio. Zou ik alleen maar vreten en gewichttraining doen zou ik nooit in staat zijn om (redelijk) precies mijn BF in de gaten kunnen houden. Voetbal is natuurlijk redelijk afhankelijk van hoe zwaar de wedstrijd/training is en ook is het vaak redelijk explosief. Daarom doe ik daarnaast gewoon 2x in de week cardio na een KT van ongeveer 20/30 minuten. Mischien dat ik wat meer spiermassa verbrand in sommige gevallen.. maar zolang ik blijf groeien en me BF redelijk okay blijft. Blijf ik dit doen. Never change a wining team toch? Mijn mening: De meeste bodybuilders kunnen niet zonder cardio. En zoals oli zegt. het moet wel leuk blijven. ('s ochtends om 6 uur joggen in de stromende regen vind ik niet leuk meer.. dan maar keertje niet hoor!)
Voor alles een eerste keer..
|
|
|
|
evilman
-
Total Posts
:
1328
- Scores: 3
-
Reward points
:
680
-
|
zo 18-dec-05 13:12
( permalink)
ORIGINAL: hehoi Ik doe ook een combinatie van KT en cardio. Ik doe geen cardio voor vetverlies, maar omdat ik het belangrijk en lekker vind om een goede conditie te hebben. Bovendien vind ik het allebei veel te leuk! Ik vind trouwens niemand idioot (alleen KT of alleen cardio). Maar wel als cardio'ers erover klagen dat ze het saai vinden, of als KT'ers klagen dat ze dat vet niet kwijtraken... Hahaha .. net als 2 vetzakken in de zaal laatst bij bodypump die half meedoen. En toen ik buiten op mn fiets stapte , stapten zij al rokend de auto in Ik had trouwens op mn vorige fitnesscentrum altijd van die kuteikels.. die dachten dat ze helemaal de man waren. Van die wielrenners en hardlopers, en die vroegen dan wat voor sport k deed: fitness DAt is geen sport. Dat is voor erbij. En dan met zon vuile glimlach weglopen he  Smeerlap! DAT zijn dus voor mij al meteen geen sportlui meer, met zon minachting voor mensen die alleen aan de gewichten hangen.
|
|
|
|
Diesel
-
Total Posts
:
541
-
Reward points
:
638
-
|
zo 18-dec-05 13:23
( permalink)
DAt is geen sport. Dat is voor erbij. En dan met zon vuile glimlach weglopen he Smeerlap! DAT zijn dus voor mij al meteen geen sportlui meer, met zon minachting voor mensen die alleen aan de gewichten hangen. Couldn't Agree with you more! Damn die gasten zijn echt vervelend.. bij m'n eigen gym zie ik die niet maar bij de club hier in het dorp heb je alleen maar van die gasten. Vooral tenissers (no offence) vroegen mij ook toen ik daar 1x te trainen was om te proberen van waar train je voor? voor? ik doe fitness nergens voor. ja voor mezelf.. omdat ik het een leuke sport vind. Kreeg ik ook zon reactie van. Fitness een sport?? haha okay.. als jij dat vind. Vervolgens gingen ze verder met ouwehoeren en bier drinken aan de bar.. Heb dr nooit meer getrained.
Voor alles een eerste keer..
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30876
- Scores: 618
-
Reward points
:
2073
-
|
zo 18-dec-05 13:27
( permalink)
 dezelfde minachting die jij hebt voor die mensen die bodypumpen, en zo wellicht aan hun te grote lichaam willen werken, evilman? Ik kan het wel begrijpen hoor, voor veel sporters is gewichttraining ondersteunend aan een andere sport. Ik vind dat okee. Ieder zijn doel. Ik vind KT leuk, maar conditie is zeker zo belangrijk. Hoe moet je een potje stevig squatten zonder conditie? Als ik zie wat er met mijn hartslag gebeurt tijdens squat, ben ik blij met de uurtjes cardio want mijn hartslag is in no time terug op normale waarden.
|
|
|
|
evilman
-
Total Posts
:
1328
-
Reward points
:
680
-
|
di 20-dec-05 16:34
( permalink)
ORIGINAL: sis dezelfde minachting die jij hebt voor die mensen die bodypumpen, en zo wellicht aan hun te grote lichaam willen werken, evilman? Hoe de fak kom je hieraan? Ik doe zelf bodypump en vindt t harstikke leuk! wtf Goed lezen voor je post!
|
|
|
|
hehoi
-
Total Posts
:
3606
- Scores: 11
-
Reward points
:
1640
-
|
di 20-dec-05 18:56
( permalink)
Haha, ik dacht ook al: lees ik niet goed, of Sis?
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30876
- Scores: 618
-
Reward points
:
2073
-
|
di 20-dec-05 19:53
( permalink)
Ik zal het uitleggen evilman.. ik ben niet negatief over pump. Ik pump ook zo nu en dan, en pump is leuk. Je sprak over de minachting die hardlopers/wielrenners uiten, naar jou als fitnesser.. en toen ik je onderstaande opmerking zag, vond ik daaruit minachting blijken voor die "2 vetzakken", die wellicht pumpen, om aan hun lijf te werken. Vandaar mijn reactie.. Hahaha .. net als 2 vetzakken in de zaal laatst bij bodypump die half meedoen.
|
|
|
|
Oom Oli
-
Total Posts
:
6636
- Scores: 2
-
Reward points
:
0
-
|
di 20-dec-05 20:50
( permalink)
Wie denken jullie trouwens dat meestal wint als in de gym een cardioër vecht tegen een bodybuilder?
|
|
|
|
evilman
-
Total Posts
:
1328
-
Reward points
:
680
-
|
di 20-dec-05 21:47
( permalink)
ORIGINAL: sis Ik zal het uitleggen evilman.. ik ben niet negatief over pump. Ik pump ook zo nu en dan, en pump is leuk. Je sprak over de minachting die hardlopers/wielrenners uiten, naar jou als fitnesser.. en toen ik je onderstaande opmerking zag, vond ik daaruit minachting blijken voor die "2 vetzakken", die wellicht pumpen, om aan hun lijf te werken. Vandaar mijn reactie.. Hahaha .. net als 2 vetzakken in de zaal laatst bij bodypump die half meedoen. Ik heb dus geen minachting naar de sport  maar ik kijk wel met een scheef oog naar vetzakken die denken iets te doen en vervolgens buiten meteen weer lekr de fout in gaan. En dan generaliseer ik dus geen sport in t algemeen zoals die wielrenners daar wel deden. EN.. ik denk dat de BB wint van de cardioer! Afhankelijk vd personen natuurlijk. Maar over het algemeen is het type BB toch eerder inzetbaar als vechtend persoon dat de cardioer. (en dan bedoel k niet de cardieoende BBer)
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|