Oom Oli
-
Total Posts
:
6636
- Scores: 2
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
Ben nu al een tijdje(6e week) aan het trainen bij een intensiteit van 120-140 slagen per minuut, omdat dat beter zou zijn voor de vetverbranding, maar ik merk dat mijn conditie er van achteruit gaat (trainde eerst zwaarder). Is het volgens jullie echt waar dat je minder gaat verbranden als je traint bij 140-160 slagen per minuut of is dat een fabeltje en welke theorie steekt er nu precies achter?
|
|
|
|
Euan
-
Total Posts
:
615
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
|
Ik weet niet precies hoe het zit. Maar volgens mij is het niet dat er bij 120 - 140 slagen per minuut minder verbrand wordt, maar is het zo dat er dan andere brandstoffen worden gebruikt.. Ik zou het je alleen niet zeker kunnen zeggen
|
|
|
|
Coldzero
-
Total Posts
:
185
-
Reward points
:
0
-
|
Volgens mij wordt er bij meer dan 140 slagen per minuut, door je lichaam vlugger spierweefsel als energie gebruikt. Het zal dan niet genoeg hebben met je vet en energy door je lichaam. (denk ik he, iemand om dit te ontkrachten of bevestigen??)
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
- Scores: 108
-
Reward points
:
1431
-
|
|
|
|
|
Oom Oli
-
Total Posts
:
6636
- Scores: 2
-
Reward points
:
0
-
|
bedoel je HIT?? Dat is circuittraining met gewichten, toch?
|
|
|
|
RedDragon
-
Total Posts
:
301
-
Reward points
:
0
-
|
|
|
|
|
teddybeerke
-
Total Posts
:
4764
- Scores: 88
-
Reward points
:
1660
-
|
ik heb de hit een paar weken gedaan en de conditie was merkelijk beter hoor.
|
|
|
|
RedDragon
-
Total Posts
:
301
-
Reward points
:
0
-
|
|
|
|
|
FM
-
Total Posts
:
2
-
Reward points
:
0
-
|
procentueel verbrand je bij een lagere hartslag meer vet dan bij een hoge harstslag, maar in absolute aantallen gezien is dat omgekeerd omdat je bij een lage hartslag ook minder verbrand. Dus je kan beter gewoon op hoge intensiteit trainen dan op lage intensiteit. Zo heb ik het geleerd. Of je gaat HIT doen
|
|
|
|
Tybalt
-
Total Posts
:
3112
-
Reward points
:
0
-
|
De hoogste vetverbranding krijg je als je op 70% van je maximale hartslag gaat zitten 220- je leeftijd is je max hartslag Voor mij is t dus 220-19 is 201 daar 70% van is ongeveer 140. Zal niet veel uitmaken of ik dan op 130 zit of 150. Je moet gewoon doen waar je je lkkr bij voelt, zoveel verschil zit er niet in.
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6812
- Scores: 354
-
Reward points
:
1857
-
Status: online
|
Mijn ervaring: intensievere cardio werkt bij mij beter voor vetverbranding. Vraag is natuurlijk waarom. Is heel goed mogelijk dat het me beter ligt en ik daardoor absoluut gezien meer vet verbrand terwijl relatief niet. Maar aan andere kant is de meest intensieve vorm van cardio HIIT, wel bewezen meest effectief voor vetverbranding ook relatief. Bij HIIT moet je minder calorieen verbranden voor dezelfde verlaging in vet%. In ieder geval vind ik het stukken leuker me een beetje in te spannen en korter te trainen, dan urenlang geestdodend saai bij 70% MHR te trainen, maar dat is mijn mening. Marcus
|
|
|
|