|
Author |
paraman
-
Total Posts
:
2957
- Scores: 57
-
Reward points
:
1795
-
Status: offline
|
cardio op nuchter maag tijdens bulk
do 18-jun-09 23:36
( permalink)
ik vroeg me af of cardio op een nuchtere maag zin heeft tijdens de bulk dus bv smorgens 30 min op een lage hartslag ?
|
|
|
|
Robin
-
Total Posts
:
3008
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
|
RE: cardio op nuchter maag tijdens bulk
vr 19-jun-09 08:44
( permalink)
Je zal er wel vet mee verbranden ja, maar waarom zou je gaan bulken en daarnaast vet willen verbranden? Dat is een beetje water naar de zee dragen imo.
Nothing is impossible since you believe in it... KEEP IT SIMPLE!!
|
|
|
|
zio
-
Total Posts
:
229
-
Reward points
:
653
-
|
vr 19-jun-09 09:37
( permalink)
Bulken en vetverbranden gaan zeer goed samen. Voor mij werkt dat perfect. Alleen doe ik het niet meer op nuchtere maag.
|
|
|
|
Robin
-
Total Posts
:
3008
-
Reward points
:
0
-
|
vr 19-jun-09 09:43
( permalink)
Het is maar net wat je onder bulken verstaat dan. Normaliter hebben mensen in de bulk een flink calorieoverschot. Dat overschot creeer je alleen als je dus meer binnen krijgt dan je in totaal verbrand/verbruikt. Als jij zoveel cardio gaat doen dat je toch vet gaat verbranden verbrand je dus meer dan je consumeert en zit je dus niet meer in de bulk  . Bulken en cutten op hetzelfde moment is calorisch gewoon onmogelijk.
<message edited by Robin on za 20-jun-09 19:56>
|
|
|
|
tiomio123
-
Total Posts
:
3552
- Scores: 25
-
Reward points
:
1311
-
|
vr 19-jun-09 10:55
( permalink)
Wat Robin zegt... Daarnaast nog dat je 's ochtends veel meer kans hebt om spier te verbranden, wat erg zonde is als je aan het bulken bent. Ik zou m'n cardio gewoon overdag houden.
23 jaar 1,76 92kg. BP: 155 (7x140) SQ: 2x215 DL: 270
|
|
|
|
paraman
-
Total Posts
:
2957
-
Reward points
:
1795
-
|
vr 19-jun-09 11:11
( permalink)
ik hoor altijd dat de 2 beste momenten voor cardio bij het opstaan en na het trainen zijn, indien je vet wil verbranden je glycogeen is niet op, maar toch wat uitgeput als je voor een cardiosessie bcaa's neemt en erna een ontbijt met havermouth en whey, ga je dan echt spier afbreken ? weet je het is nu zomer en wil wel bulken maar heel geleidelijk aan zonder te bloated te worden ik dacht 3 dagen op een kcal overschot te zitten en dan op een rustdag op mijn onderhoud en dan in de morgend wat cardio te doen
|
|
|
|
Robin
-
Total Posts
:
3008
-
Reward points
:
0
-
|
vr 19-jun-09 14:12
( permalink)
Klopt, op nuchtere maag na het opstaan is ook het best. Normaliter als je gaat cutten neem je het mogelijke deel spierverlies voor lief, want dat is nu eenmaal de prijs die je betaald als je op rap tempo je vet% wilt laten dalen. BCAA's zorgen inderdaad dat je je spiermassa beschermd, evenals L-glutamine. Sterker nog, als je BCAA's gedurende de dag tussen je maaltijden door neemt verbrand je ook meer vet dan anders doordat je je systeem daarmee manipuleerd Heel geleidelijk bulken noem ik ook niet echt meer bulken. Zoiezo vind ik bulken flauwekul, want al het vet wat je eraan vreet moet er later weer af. Bij die laatste fase verlies je ook weer een deel van je massa, dus onder aan de streep houd je er gezien de tijd én het resultaat niets meer aan over (misschien zelfs minder).
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6812
- Scores: 354
-
Reward points
:
1857
-
Status: online
|
vr 19-jun-09 14:52
( permalink)
Heb persoonlijk nooit zoveel gemerkt van dat spierverlies, zelfs niet als ik op nuchtere maag HIIT deed, heb dus zelf de neiging om te denken dat dat allemaal wel losloopt. Als je er echt bang voor bent altijd nog anti-catabole maatregelen nemen zoals BCAA's inderdaad. Verder gaat het hier om lage intensiteits training, dus als je dan nog steeds bang bent voor spierverlies kun je misschien maar beter elke ochtend in je bed ontbijten om spierverlies door naar de keuken/wc lopen (voor je ontbijt) te voorkomen Of nuchtere cardio zin heeft als je aan het bulken bent....tsja je kunt het proberen. Zou er geen wonderen van verwachten, maar aan de andere kant waarom niet. Als je dan toch cardio doet, waarom dan niet nuchter. Het calorie-overschot argument van Robin is waar, maar niet het complete verhaal. Er is ook nog zoiets als partitionering (=hoe kcal verdeeld worden). Je hoopt door ochtendcardio onder insuline arme omstandigheden veel vet te verbranden en dat het calorieoverschot de rest van de dag vooral naar de aanmaak van spierweefsel gaat en niet naar het weer aanvullen van die in de ochtend verbrande vetvoorraad. Verder denk ik trouwens ook dat elke vorm van training toevoegen die je energieomzet opkrikt (zonder dat je overtraint) uiteindelijk leidt tot een verbeterde lichaamscompositie. John Berardi noemt dat het g-flux principe.
Nowhere to go, nothing to do, no one to be
|
|
|
|
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
- Scores: 32
-
Reward points
:
1321
-
|
vr 19-jun-09 16:06
( permalink)
Ja, maar het punt is natuurlijk dat je in de klassieke bulk (zoals in de klassieke cyclus van bulk en cut) geen vet wil verbranden, maar je totaal richt op spieren opbouwen en wat extra vet er dan maar bij neemt. Ga je voor een cleane bulk of wil je helemaal niet meer afwisselen tussen bulk en cut (zoals dat tegenwoordig aangeraden wordt), dan kan je de vetverbrandingsfase 's morgens wat langer vasthouden door je ontbijt een uurtje uit te stellen. Ik verloor op een maand of twee tijd moeiteloos 2kg vet door: - sups met groene thee extracten en 1 stuk fruit
- 1 glas groene thee
- uurtje daarna ontbijt
En vetverlies is voor mij echt niet gemakkelijk. Op ergogenics staan wat artikelen waarin beweerd wordt dat de vetverbrandende werking van groene thee extracten verdwijnen als die samengenomen wordt met eiwitten. Dus nu neem ik eerst die sups, en het ontbijt (met eiwitten) wat later. Moeilijk uit te maken of het vetverlies veroorzaakt wordt door het uitgestelde ontbijt of de (betere) werking van ECGC.
[]======[] []======[] I guess God wanted to make something ugly but in great shape []======[] []======[]
|
|
|
|
paraman
-
Total Posts
:
2957
-
Reward points
:
1795
-
|
vr 19-jun-09 18:26
( permalink)
zou ik de cardio best elke dag kunnen doen of best 1-2x per week op rustdagen ? ik heb nu vakantie en heb echt zin om hard aan mijn fysiek te werken
|
|
|
|
Robin
-
Total Posts
:
3008
-
Reward points
:
0
-
|
za 20-jun-09 20:00
( permalink)
ORIGINAL: Wreckless sups met groene thee extracten en 1 stuk fruit Deed je daarbij ook nog cardio??
|
|
|
|
Robin
-
Total Posts
:
3008
-
Reward points
:
0
-
|
za 20-jun-09 20:02
( permalink)
ORIGINAL: paraman zou ik de cardio best elke dag kunnen doen of best 1-2x per week op rustdagen ? Hangt er vanaf hoeveel je wilt cutten. Je lichaam zal er aan gaan wennen, dus ik zou het rustig opbouwen zodat je daarna nog wat ruimte hebt om opnieuw aanpassingen te doen. Als je meteen veel gaat cardioen verspeel je meteen in het begin al je kaarten en kan je daarna weinig meer uithalen aan trucjes...
|
|
|
|
Moob
-
Total Posts
:
14763
- Scores: 91
-
Reward points
:
1420
-
|
zo 21-jun-09 12:03
( permalink)
Ik zou cardio blijven doen tijdens de bulk, maar dan zeker niet elke dag. (en niet op nuchtere maag, maar juist als je vol energie zit, later op de dag, zodat je met interval lekker kan knallen. kort en intensief) Doe er je voordeel mee dat je een energie overschot hebt zou ik zeggen. 2 keer per week intervallen om aan je conditie te werken en een 3e keer een rustigere duurloop (en dan geen halve marathon, maar max 5 km ofzo.) Als je dan later weer de cut in gaat, heb je nog genoeg kaarten over om de vetverbranding verder aan te zwengelen. (meer cardio en vooral je eten scherper houden).
|
|
|
|
Robin
-
Total Posts
:
3008
-
Reward points
:
0
-
|
zo 21-jun-09 23:33
( permalink)
Ik zou eerder de cardio blijven doen zodat je cardiovasculaire systeem ook op peil blijft...zeker als je wat kilo's erbij krijgt door de bulk. Maar dus zeker niet om vet kwijt te raken...
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|