Dag allemaal
Ik ben op zoek achter correcte informatie om te weten te komen wat doelgericht het beste zou werken, lange rustige doorlopen (cardio) of Hi Intensive Interval Training?
Ik meet 1m77 en weeg momenteel 77,5kg. Ik heb een BMI van 25. Ik ben 30 jaar.
Sinds een 2-tal jaar doe ik aan cardiolopen en dit een 3 à 4 keer in week, telkens een uurtje.
Bij mijn aanvang van deze trainingen woog ik er nog 98kg en heb via deze training dus al een pak kilo’s kunnen reduceren.
Maar ik moet zeggen dat ik het laatste kleine jaar niet echt veel kilo’s meer verlies en ik had gehoopt toch al volledig mijn “buikje” weggekregen te hebben.
Qua voeding let ik wel wat op. Ik probeer suikers zoals dessertjes, frisdank enzo te vermijden. Idem de vetten zoals sausjes, frieten en fast-food..
Ik probeer zo goed mogelijk normaal te eten daar dit het langste vol te houden is.
Wil wel proberen een 6tal maaltijden per dag te doen, smorgens zeker de eitwitten en de 's avonds koolydraten beperken..
Nu hoor en ik lees ik vaakwel tegenstrijdigheden over cardiotraining en HIIT.
Bij langere duurlopen zou je je spierweefsel niet meer opbouwen dat toch belangrijk blijft om enerige te verbruiken.
Ik lees dat HIIT goed zou zijn daar dit het spierweefsel niet afbreekt. Of moet ik gewoon blijven verder duurlopen maar deze uit te breiden naar een training van 2u lang..?
Ik hoop zo via jullie te weten te komen hoe ik nu in toekomst nog het beste train om deze overtollige kilootjes

kwijt te geraken.
Grtz, Jeroen