dit is mijn schema nu ik zoe een prof schema
Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 35 of 35
Author Message
bodybuildingboy1982

• Total Posts : 11
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
RE: dit is mijn schema nu ik zoe een prof schema ma 21-sep-09 18:36 (permalink)
0
met dit training schema ben ik pas begonen

mijn ett schema ben ik ook ma pas begonen ik eet om het uur een bannaan met 4 chakes veer deel over de dag avond eten eet ik pasta en rond een uur of 10eet ik ravioli ik ben met dees schema begonen om meer te kunnen na een week kan om 3uur etten 6keer perdag

sis

• Total Posts : 30876
    • Scores: 618
    • Reward points : 2073
    • Status: online
    RE: dit is mijn schema nu ik zoe een prof schema ma 21-sep-09 19:06 (permalink)
    0
    Groente? Vetten?

En zou je willen proberen om je tekst even na te lezen voordat je het post, ik moet echt moeite doen om te begrijpen wat er staat, door de slordigheidjes in je manier van schrijven.

Zowel je voeding als je training kan stukken beter. Heb je het training schema zelf bedacht?

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

bodybuildingboy1982

RE: dit is mijn schema nu ik zoe een prof schema ma 21-sep-09 19:23 (permalink)
      0
      ja dat heb ik zelf bedacht alleen voedingschema komt van big-t van dutchbodybuildinf forem en dit is wat hij schrijft

Tip om snel je eetlust te verbeteren!

--------------------------------------------------------------------------------

Een veelvoorkomend probleem als het over voeding voor bodybuilders gaat,

"Hoe kan je je eetlust verbeteren om elke dag aan de nodige calorieën / macronutriënten te geraken?"

Hieronder een methode die voor zo goed als iedereen werkt.

Veel beginnende bodybuilders zitten met het probleem dat ze niet genoeg calorieën binnenkrijgen om fatsoenlijk te kunnen groeien. Training en rust blijkt meestal geen probleem te zijn, en ook het nemen van 'supplementen' vormt geen obstakel. kennis van supplementen is zo overheersend op de meeste discussieboards dat vrijwel iedereen die informatie met een klik van de muis kan vinden. Voeding aan de andere kant, is een veel moeilijker aspect van bodybuilding. Het neemt vele uren van je tijd in beslag, elke dag weer.
      Het is ook het meest onderschatte en verwaarloosde aspect van onze sport dat er is:
      het is tijd verbruikend, duur en laten we eerlijk zijn, saai.

De bodybuilders die deze sport serieus nemen realiseren zich allemaal dat het voldoende consumeren van goede callorieën hetgeen is wat de jongens van de mannen onderscheidt.
      Er is geen menselijke manier waarop een man 50 kg droge spiermassa aan zijn lichaam kan winnen zonder een hoge callorie inname en dit meerdere keren gedurende de dag.
      De meeste jongens zullen mij gelijk geven als ik zeg dat het een ontmoedigende taak is. `Hoe kan ik verder gaan met eten als ik al vol zit of gewoon geen honger heb?´. Wel, daar gaat dit artikeltje nu over. Ik zal je het geheim vertellen dat door verschillende bodybuilders op korte tijd bewezen is, een methode om je eetlust te verbeteren en dit 100% natuurlijk, geen supplementen of farmaceutische middelen zijn hierbij nodig.

De truc is weten hoe je jezelf hongerig maakt. Als je jezelf moet dwingen om te eten wanneer je geen honger hebt, dan wordt het een sleur en zal je hoogstwaarschijnlijk falen.

De eerste stap:
      Vergeet de traditionele manier van eten. 3 maaltijden per dag is gewoonweg niet genoeg (tenzij je één van die genetische wonderen bent). Een minimum van 6 maaltijden zal al snel een gewoonte worden.

Voor de eerste 5 dagen is het de bedoeling dat je elk uur gaat eten. JA ELK UUR!!!. Het is niet zo erg als je denkt. Geen volledige maaltijden elk uur, maar kleine porties van om het even wat.
      Voorbeeld:
      1 appel, ½ broodje pindakaas, ½ eiwit shake, eiwit/chocolade reep, een banaan, etc.
      De qualiteit van deze voeding die je eet in deze 5 dagen periode is niet zo belangrijk als het feit dat je überhaupt wat eet. Het moet klein genoeg zijn om je maag niet te vullen, zelfs als je nog honger hebt, eet niet.
      Laat je maag gewoon worden aan de kleine snack/voeding elk uur. Na de 3de of 4de dag sterf je van de honger, 'smekend' voor die onweerstaanbare snack. Je metabolisme zal ook aanpassen aan je nieuwe eetgedrag. In tegenstelling met opsparen van callorieën voor je volgende maaltijd na 4 tot 5 uur (zoals je gewend was), zal het verwachten dat je binnen een korte tijd weer voeding tot je krijgt. Met als gevolg, meer callorieën worden verbrand als energie, of meer en beter herstel van je training/sportactiviteit. Kan je de mogelijkheden al zien voor lichaamsvet reductie?

Nadat je je lichaam gewoon hebt laten worden aan de frequente voedingsmomenten, zal je bij jezelf merken dat je bijna constant honger hebt. De logische stap voor de volgende 5 dagen periode, is dat je méér gaat eten bij elke snack maaltijd. Maar in plaats van elk uur te eten, verspreid nu de tijd naar elke 90min. (1 ½ uur) of 105min. (1 uur 45 min.).

Ga door met dit proces van 5 dagen periodes tot je elke 2 ½ tot 3 uur (minimum) een volledige maaltijd eet.

Veel eten is niet makkelijk. De voorbereiding van voeding voor je 6 dagelijkse maaltijden neemt een hoop tijd in beslag. Voor velen zullen 1 of 2 van die maaltijden bestaan uit een eiwit -of weighgainer shake maar het aantal callorieën dat we moeten eten zou de doorsnee jan met de pet in een 150kg wegende ton met vet veranderen in minder dan een jaar.
      Dus: train hard, slaap zoveel je kan, drink voor elke 1000 kcal 1L water, neem je supplementen en EET!!

** Graag geen vragen m.b.t. bb via pm **

P. Tsatsouline

• Total Posts : 1784
        • Scores: 45
        • Reward points : 1287
        RE: dit is mijn schema nu ik zoe een prof schema ma 21-sep-09 23:06 (permalink)
        0
        Lees t-nation, lees de online artikelen van Mike Mahler. Meer info heb je niet nodig.

http://www.tmuscle.com/index.jsp
        http://www.mikemahler.com/magazine/

Wees duidelijker met waar je na toe wilt. Wil je gewoon wat fitter worden, beter uitzien, jezelf uitdagen met je training. Haal het woord bodybuilder dan uit je hoofd. Wil je naast ronny coleman op het podium staan? Prima, dat moet jij weten.
        get comfortable being uncomfortable” because that’s were the results happen…

bodybuildingboy1982

RE: dit is mijn schema nu ik zoe een prof schema zo 04-okt-09 19:47 (permalink)
          0
          maandag borst
          dinsdag triceps
          woensdag rug
          donderdag schouders
          vrijdag biceps
          zaterdag benen

sis

RE: dit is mijn schema nu ik zoe een prof schema zo 04-okt-09 19:47 (permalink)
            0
            Ik heb je post verplaatst naar je lopende topic. Wat is precies de vraag over je schema?

_Junior

• Total Posts : 245
              • Reward points : 871
              RE: dit is mijn schema nu ik zoe een prof schema ma 05-okt-09 10:11 (permalink)
              0
              is dit een schema voor schouderblessures?super blij
              I probably shouldn't, but i must..?

Hermanus

• Total Posts : 11022
                • Scores: 1135
                • Reward points : 2079
                RE: dit is mijn schema nu ik zoe een prof schema ma 05-okt-09 10:25 (permalink)
                0
                Waarom is zijn schema er dan een voor schouderblessures??

Testiculos habet et bene pendentes  
                Why train heavy?
                Why stack plates?
                Why bend bars?
                Why train insane?

Because
                I f**king can

_Junior

RE: dit is mijn schema nu ik zoe een prof schema ma 05-okt-09 10:33 (permalink)
                  0
                  omdat je van ma tm vrij vrijwel elke dag wel je schoudergewricht belast? Maar das slechts mijn mening

Hermanus

RE: dit is mijn schema nu ik zoe een prof schema ma 05-okt-09 10:52 (permalink)
                    0
                    Ik vind de belasting van/ voor het schoudergewricht op de triceps en bicepsdag nog wel meevallen, maar goed op zich vind ik verder wel een beetje vaag schema, als we het dan toch over belasting hebben, vind ik met name de belasting voor de triceps wat aan de hoge kant. Er ziiten genoeg mogelijkheden in voor verbetering.

Vind het concept van 1 spiergroep per keer niet echt verkeerd, maar dan had ik personnlijk voor deze verdeling gekozen.

1 Schouders
                    2 Benen
                    3 Rug
                    4 Borst
                    5 Biceps
                    6 Triceps

Dag 2 en 3 zou je ook nog om kunnen draaien en eventueel dag 1 en 4 ook, maar als ik in een dergelijke split zou moeten denken, zou ik liever nog de benen splitsen in quad dominant en ham dominant en armen samevoegen.

Why train heavy?
                    Why stack plates?
                    Why bend bars?
                    Why train insane?

Because
                    I f**king can

_Junior

RE: dit is mijn schema nu ik zoe een prof schema ma 05-okt-09 11:23 (permalink)
                      0
                      Kijk een triceps dag na een borstdag huh?! verbaasd en een schouderdag na een rugdag ?? Ik weet t niet , zou t zelf niet doen uit voorzorg. t schema ziet er netjes uit, ik zelf zou t als volgt doen:

dag 1 Borst + Rug
                      dag 2 Rust
                      Dag 3 Benen
                      Dag 4 Rust
                      Dag 5 Schouders + Armen

Ben zelf niet zo´n voorstander van bovenlichaam 2 dagen achter elkaar trainen, met name voor de evt overbelasting

Ach ja, ik denk dat meneer bodybuilder genoeg stof tot nadenken heeft zo..super blij

Hermanus

RE: dit is mijn schema nu ik zoe een prof schema ma 05-okt-09 11:45 (permalink)
                        0
                        Er zijn vele wegen die naar Rome leiden he en het een en ander zal ook samenhangen met de intensiteit van de trainingen, Een dergelijke opsomming van een split zegt mij als zodaning heel weinig en dan bedoel ik de split van bodybuilder.

Tja. ik geloof meer in het denken in bewegingen dan het denken in spiergroepen en dan kom ik toch weer aan met de split van 3XL ( ik wil onderhand wel een keer een vergoeding krijgen 3 he) dat is in mijn ogen nog steeds de beste split die ik ooit gezien heb. Bovendien zowel de fysiek en de kracht van 3 bewijzen het gelijk van deze split.

http://forum.body-fitness.nl/Plaats_hier_je_trainingschema/m_326010/tm.htm

Why train heavy?
                        Why stack plates?
                        Why bend bars?
                        Why train insane?

Because
                        I f**king can

Wreckless

• Total Posts : 12570
                          • Scores: 32
                          • Reward points : 1321
                          RE: dit is mijn schema nu ik zoe een prof schema ma 05-okt-09 17:34 (permalink)
                          0
                          Als je als beginner écht massa wil pakken, kan je bijna niet om een full body schema heen.

Of upper/lower body split.

Of een combinatie van beide:

ma: full body
                          di: rustdag
                          woe: bovenlichaam
                          do: onderlichaam
                          vr: rustdag
                          za: full body
                          zo: rustdag

En dan, ja daar ben ik er weer mee, compound oefeningen
                          benen & onderrug: squats, deadlifts en varianten
                          rug & borst: rows & drukken, horizontaal en vertikaal
                          en voor de lol er nog een setje biceps en triceps bij.

Gebruik dat nu maar eens als basis voor een trainingsschema en doe dat een half jaar.
                          []======[] []======[]
                          I guess God wanted to make
                          something ugly but in great shape
                          []======[] []======[]

Hermanus

RE: dit is mijn schema nu ik zoe een prof schema ma 05-okt-09 18:36 (permalink)
                            0
                            De Ts geeft aan met een split te trainen en blijkbaar is het voor ons dan moeilijk om daar onze adviezen op toe te spitsen, je hebt helemaal gelijk hoor Wreckie, dat is het punt ook niet.

Maar hij traint schijnbaar al 6 keer per week en dan vind ik fullbody geen optie en zelf met een upperbody lowerbody split is dat denk ik niet handig, Hij hoeft ook geen 6 dagen per week te trainen, maar hij doet het nu eenmaal al en wie zijn wij dan om met hele andere soorten schema's hem daarvan af te helpen.

Why train heavy?
                            Why stack plates?
                            Why bend bars?
                            Why train insane?

Because
                            I f**king can

sis

RE: dit is mijn schema nu ik zoe een prof schema ma 05-okt-09 18:42 (permalink)
                              0

ORIGINAL: Hermke

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden

Yep, het voordeel en nadeel van de sport super blij

Wat we nog een beetje missen is BBboy zelf, ben benieuwd wat hij vindt van de suggesties.

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark
                                Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 35 of 35

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                                • No New Messages
                                • Hot Topic w/ New Messages
                                • Hot Topic w/o New Messages
                                • Locked w/ New Messages
                                • Locked w/o New Messages
                                • Read Message
                                • Post New Thread