dreigendere houding.....
Author Message
milo

• Total Posts : 770
  • Scores: 8
  • Reward points : 847
  • Status: offline
dreigendere houding..... za 24-jul-10 01:39 (permalink)
0
Ik heb bij mezelf al gemerkt dat als ik een tijd train het lijkt alsof m'n bovenlichaam plots (kan het niet anders verwoorden) iets dreigender word. Het lijkt dan alsof de schouders wat naar voren trekken(zie foto voorbeeld), lang heb ik daar niet echt bij stilgestaan maar ik vond het wel wat hebben, onlangs zag ik plots wat het was. het is de combinatie van goed ontwikkelde traps in combinatie met de voorkant van je schouders. als je die 2 iets overontwikkeld als de rest krijg je die houding. (uiteraard in combinatie met ontwikkelde pecks)

iemand dit al gemerkt?
kent er iemand de beste oefening om die 2 te trainen? 

ik denk bvb: al aan barbell overhead raises http://www.youtube.com/watch?v=pYydXJLoOdc
en arnold presses http://www.youtube.com/watch?v=vj2w851ZHRM
...
<message edited by milo on za 24-jul-10 01:57>
Attached Image(s)

Moob

• Total Posts : 14763
    • Scores: 91
    • Reward points : 1420
    Re:dreigendere houding..... za 24-jul-10 08:32 (permalink)
    0
    Ik denk dat je in de eerste plaats moet streven naar balans in je lichaam. Dat hoeft dan niet tot in de puntjes als je lekker (de grove) massa aan het opbouwen bent, maar het lichaam in balans krijgen is belangrijk. Zowel uit esthetisch oogpunt als voor het voorkomen van blessures en/of een houdings probleem (op lange termijn).

Maar om op je vraag terug te komen : barbell en dumbbell presses spreken beiden de voorkant schouder aan en zijn imo altijd een goede keus om massa op (voornamelijk) voorkant schouders te plakken. variant van front raises om het af te maken misschien, maar als je al veel pressed, wordt de balans push en pull spieren daar (rondom het schoudergewricht) wel minder op termijn. Dat kan schouder problemen veroorzaken en ook een andere (verkeerde) houding. (met de nadruk op KAN.)

Zorg er dus voor dat je de focus niet TE veel verschuift naar die spieren.

Je traps ontwikkel je door zwaar te deadliften. maar dat is vooral statische belasting. Om ze dynamisch te belasten (dus te stimuleren met beweging) zijn zware shrugs een prima keus.
    Bent over rows pakken ook je treaps nog wat aan uit een andere hoek, maar shrugs is echt de oefening die het directe vertschil gaat maken in je traps.

Snap eigenlijk niet helemaal dat je je schouders zo naar voren wilt staan (houding verandering dus). Zo lopen er al zoveel in de gym, bankdruk aapjes. Overontwikkelde voorste houderkop van het vele bankdrukken en achterblijvende rugspieren en overige schouderpartij.
    Ziet er van de voorkant misschien leuk uit, zo'n 'dreigende' houding, maar vanaf de zijkant is het om te janken, die naar voren staande schouder.
    Ik zie persoonlijk toch liever 'normale' schouders die aan alle kanten goed rond en ontwikkeld zijn met een fatsoenlijke houding, maar die keus is uiteraard aan jezelf.

I started out with nothing and still have most of it left.

http://www.no-nonsense-training.tk/

Espi

• Total Posts : 21401
      • Scores: 147
      • Reward points : 1823
      Re:dreigendere houding..... za 24-jul-10 09:14 (permalink)
      0
      Vind het in navolging van wat Moob schrijft helemaal niet zo goed. Andersom is mooier: borst vooruit en niet dat slome naar voren laten hangen van je schouders.

milo

• Total Posts : 770
        • Scores: 8
        • Reward points : 847
        Re:dreigendere houding..... za 24-jul-10 13:39 (permalink)
        0
        hey moob bedankt voor je uitgebreide uitleg blij
        ik wil wel even zeggen dat ik het over kleine nuances heb, ik heb altijd al van nature brede en sinds ik train goed ontwikkelde schouders gehad en heb zoiezo iets tegen bvb. biceps die uit balans zijn (zie je zo vaak dat het triest word vind ik) het gaat mij over een in balans zijnde lichaam waarin je dan iets uitgesprokendere nadrukken kan leggen

ik bankdruk btw. nooit, dus een bankdrukaapje worden word moeilijksuper blij
        <message edited by milo on za 24-jul-10 14:10>

Luppie

• Total Posts : 2332
          • Scores: 59
          • Reward points : 1036
          Re:dreigendere houding..... za 24-jul-10 14:14 (permalink)
          0
          Ik vind persoonlijk een uitstenkende borst mooier dan uitstekende schouders. Schouders mooi in de middle
          WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD 

Moob

• Total Posts : 14763
            • Scores: 91
            • Reward points : 1420
            Re:dreigendere houding..... za 24-jul-10 16:20 (permalink)
            0
            Milo, dan zorgen dat je voldoende presses in je schema hebt. Omdat je ook bankdrukken niet in je schema hebt, kan je wat meer en/of harder werken bij je presses voor je schouders. Denk dat dat toch de meest snelle methode is om massa te pakken in je voorste schouderkoppen.

I started out with nothing and still have most of it left.

http://www.no-nonsense-training.tk/

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
              • No New Messages
              • Hot Topic w/ New Messages
              • Hot Topic w/o New Messages
              • Locked w/ New Messages
              • Locked w/o New Messages