|
Author |
pali
-
Total Posts
:
23
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
ervaringen met een loopband
di 23-jan-07 15:50
( permalink)
Hallo allemaal, Zoals sommige van jullie al gelezen hebben in mijn blog ben ik me aan het voorbereiden voor een aantal hardloopwedstrijden en een duathlon. Een paar jaar geleden was ik ook veel bezig met hardlopen en was mijn doel een halve marathon. Ik liep toen ook regelmatig op een loopband. Deze had verschillende programma's zoals heuveltraining, sprintraining en dergelijke. Volgens mij ging mijn conditie daardoor snel door vooruit. Aangezien je alles makkelijk kan regelen. Ik wil vanaf volgende week deze training gaan opnemen in mijn schema. Ik ben eigenlijk benieuwd naar jullie mening hierover. Misschien dat iemand al veel op de loopband loopt en wat tips voor me heeft. Ik ben benieuwd !!!
|
|
|
|
hehoi
-
Total Posts
:
3606
- Scores: 11
-
Reward points
:
1640
-
|
RE: ervaringen met een loopband
di 23-jan-07 18:12
( permalink)
Hoi! Ik train momenteel ook voor een halve marathon, en net als jij doe ik mijn intervaltrainingen op de loopband (met sprints tegen omslagniveau e.a.), juist omdat je zo goed alles kan regelen, en je daardoor tot het uiterste gaat. Dit bevalt me goed. Ik loop op de loopband altijd op helling 1, dat zou ik zeker doen: helling 1 komt wat overeen met buiten omdat je buiten meer weerstand hebt. Zonder helling is een loopband veel te makkelijk. Alle andere trainingen doe ik natuurlijk wel allemaal buiten (duurlopen, fartlektrainingen, heuveltrainingen, tempotrainingen), en dat is ook wel aan te bevelen, want buiten is toch wel anders: je hebt te maken met weersomstandigheden en andere weerstand etc etc.....kortom de loopband is beter maar een onderdeeltje van je training, maar kan erg nuttig zijn.
|
|
|
|
Daniela
-
Total Posts
:
2276
-
Reward points
:
0
-
|
wo 24-jan-07 10:55
( permalink)
Gewoon lekker bikkelen buiten....  Mar wat Hehoi zegt is helemaal waar, maar ikzelf loop nooit op een loopband, doe t liever buiten en de sprintjes etc gewoon ook buiten op de baan of tussen lantaarnpalen etc...veeeel leuker!!
|
|
|
|
pali
-
Total Posts
:
23
-
Reward points
:
0
-
|
wo 24-jan-07 11:15
( permalink)
Dankjewel voor de reacties !! Morgen ga ik mijn eerste training doen op de loopband. Ideaal aangezien het al gesneeuwd heeft en het buiten glad is. Buiten zal ik ook nog genoeg blijven lopen. Een loopband is toch nooit helemaal hetzelfde als lopen met tegenwind of door regen. In ieder geval bedankt voor jullie mening en tips. Ik laat mijn ervaringen nog wel even horen @ Hehoi: succes met je halve marathon!!!
|
|
|
|
hehoi
-
Total Posts
:
3606
- Scores: 11
-
Reward points
:
1640
-
|
wo 24-jan-07 13:00
( permalink)
|
|
|
|
FigureProf
-
Total Posts
:
281
-
Reward points
:
669
-
|
vr 26-jan-07 11:13
( permalink)
Denk of weet eigenlijk dat een training op de loopband niet het zelfde is als buitenlopen... zo wie zo mis je dus alle elementen zoals wind, helling, even zachter omdat er iets op de weg staat etc etc. tevens is het zo dat je hamstring een stuk minder hoeft te werken op een loopband omdat de band zelf al draait....het gene wat je oefend daar wordt je goed in dus ga buitenlopen als je je goed wil voorbereiden
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1823
-
|
vr 26-jan-07 11:22
( permalink)
Tegen mijn verwachtingen in, bleek het gebruik van een loopband prettiger dan verwacht. Het was een beetje een negatieve keuze omdat de hometrainer afviel (kniepijn door te lange cranks) evenals de crosstrainer (knie- en heupklachten ivm te grote ROM). Een loopband leek me tot snikkens toe saai, maar dat viel me dus 100% mee omdat je er veel meer variatie in kan brengen dan met een crosstrainer. Daar is het veel moeilijker om sneller te lopen dan op de loopband. Nu loop ik echter zelden hard op de loopband en varieer uitsluitend tussen snelwandelen en sprinten. Dat gebeurt eigenlijk altijd bij een hellingshoek boven 8% , meestal zelfs 15%. Toen ik probeerde sneller te lopen bij een lagere hellingshoek, speelde een oud probleem me weer parten, namelijk hielspoor. Is er iemand die weet of je de problemen eigenlijk niet verergert door altijd bij zo'n hoge hellingshoek te lopen/snelwandelen?
|
|
|
|
pali
-
Total Posts
:
23
-
Reward points
:
0
-
|
di 30-jan-07 21:55
( permalink)
Hoi allemaal, Vorige week een heuveltraining gelopen van 30 minuten op de loopband. Was goed te doen. Buiten lopen vind ik toch leuker. Het is wel een goede slecht weer vervanger. bedankt voor alle tips.
|
|
|
|
speedy12
-
Total Posts
:
2
- Scores: -1
-
Reward points
:
30
-
|
Re: ervaringen met een loopband
wo 14-sep-11 12:37
( permalink)
Sinds vier maanden geleden ben ik begonnen met cardio training op een loopband. Mijn ervaring op een loopband is uitstekend. In korte tijd ben ik erachter gekomen dat mijn conditie in stappen is toegenomen. Sinds kort heb ik een nieuwe loopband Nordic Track X3 aangeschaft. De Nordic Track X 3 heeft alle dingen waarmee ik mijn prestaties kan verbeteren. Zo heeft het product een hellingshoek van maarliefst 40 %, mijn fysieke inspanning gaat hier tot het uiterste. De krachtige motor heeft ervoor gezorgd dat ik nog sneller ben geworden. Ook zit ten er 9 trainingsprogramma’s op variërend van actieve programma’s waar je het zweet van losbarst tot aan coolingdown. Ik heb ontzettend veel plezier van mijn nieuwe aanwinst, echt een topper in gebruik. Bovendien is het voor mij ideaal om ’s avonds na het eten thuis een uurtje intensief te gaan sporten.
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11022
- Scores: 1135
-
Reward points
:
2079
-
|
Re: ervaringen met een loopband
wo 14-sep-11 13:19
( permalink)
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
P. Tsatsouline
-
Total Posts
:
1784
- Scores: 45
-
Reward points
:
1287
-
|
wo 14-sep-11 18:54
( permalink)
Daniela Gewoon lekker bikkelen buiten.... Mar wat Hehoi zegt is helemaal waar, maar ikzelf loop nooit op een loopband, doe t liever buiten en de sprintjes etc gewoon ook buiten op de baan of tussen lantaarnpalen etc...veeeel leuker!! ...met een lantaarnpaal kun je veel leukere dingen doen.
get comfortable being uncomfortable” because that’s were the results happen…
|
|
|
|
Lai
-
Total Posts
:
2365
- Scores: 346
-
Reward points
:
1269
-
|
wo 14-sep-11 20:46
( permalink)
Erin hangen? (ps; waar is toch dat topic over die yogi's die iets met palen deden, Tsats?)
' Expect Nothing, Receive Everything'
|
|
|
|
P. Tsatsouline
-
Total Posts
:
1784
- Scores: 45
-
Reward points
:
1287
-
|
wo 14-sep-11 21:27
( permalink)
get comfortable being uncomfortable” because that’s were the results happen…
|
|
|
|
Lai
-
Total Posts
:
2365
- Scores: 346
-
Reward points
:
1269
-
|
wo 14-sep-11 22:00
( permalink)
Nee, dat ben ik zelf (ja ik heb rode henna in mijn haar) .Hoe kom jij daar eigenlijk aan?
' Expect Nothing, Receive Everything'
|
|
|
|
speedy12
-
Total Posts
:
2
- Scores: -1
-
Reward points
:
30
-
|
wo 21-sep-11 16:29
( permalink)
Gister heb ik 50 minuten op de loopband gestaan en ik vind het apparaat is zow fijn in gebruik. In twee weken tijd kan ik al merken dat mijn conditie in stappen is toegenomen.
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11022
- Scores: 1135
-
Reward points
:
2079
-
|
wo 21-sep-11 17:23
( permalink)
Jij soliciteerd naar een ban?? Of denk je dat een gemiddeld lid van body-fitness niet begrijpt dat met vrijwel iedere loopband voordelen te behalen zijn?? Wees dan een held en zeg dat je reclame wilt maken voor die specefieke loopband, tis hier geen telsell he.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30876
- Scores: 618
-
Reward points
:
2073
-
Status: online
|
wo 21-sep-11 23:10
( permalink)
Ik zeg bij de derde keer promoten van die loopband: toedeledokie.
|
|
|
|
Ruthy
-
Total Posts
:
115
- Scores: 28
-
Reward points
:
112
-
|
do 22-sep-11 12:45
( permalink)
Hup, de paden op, de lanen in! Ik ben jaartjes terug ook begonnen met trainen op een loopband, maar de omstandigheden buiten zijn zo vreselijk anders. Daar kan geen loopband met helling instelling tegenop. Om te starten is het wel lekker om even binnen te doen, maar probeer wel zo veel mogelijk je training buiten te doen en bouw het op met een goed schema. Over het algemeen zijn de eerste 5 km het lastigst op te bouwen. Maar wanneer je dat eenmaal lekker doet, is 10 of 15 zo in de benen. Overtrain het echter niet en luister goed naar je spieren en gevoel. Loop je niet lekker probeer gelijk te achterhalen waar dat door komt en loop er niet doorheen... succes!
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|