f*cking knieblessure
Author Message
paraman

• Total Posts : 2957
  • Scores: 57
  • Reward points : 1795
  • Status: offline
f*cking knieblessure zo 12-sep-10 14:29 (permalink)
0
Vrijdag een dag na mijn standaard benentraining bestaande uit deadlifts en front squats, werd ik wakker met een zeurende kniepijn.

De pijn treedt hoofdzakelijk op in rust. Als ik bv mijn benen op een bankje wil laten rusten doet het zoveel pijn om mijn been op het bankje te "zwieren". Het instappen in de auto doet ook pijn. Verder kan ik wel wandelen en steunen op mijn knie zonder veel last. De pijn situeerde zich rondom de knieschijf. Eerst dacht ik dat ik tendinitis had, maar de pijn situeert zich nu hoofdzakelijk aan de binnenkant naar onderen toe.

Kan ik iemand verklaren wat dit is ?

Verder zou ik vandaag weer moeten starten met squatten na mijn deloadweek. Ik wil de squat tijdelijk vervangen door een box squat, omdat ik geen controle heb bij het zakken. Bovendien heb ik veel pijn als ik mijn knie verder dan 90° plooi. Verder ga ik proberen mijn hamstrings harder te trainen aangezien de quads moeten rusten.

Ik denk dat klachten zijn ontstaan door een overbelasting. Ik fiets nu meer dan anders en ik ga op mijn kot 40 keer per dag de trap op en af , waardoor er minder hersteltijd is. Of is dit te ver gezocht en zat het er gewoon aan te komen?

Dit filmpje had ik paar maanden terug gepost en geeft een beeld van mijn "techniek".

Zouden jullie volledige rust nemen van het trainen omdat ik de trappen en het fietsen niet kan vermijden?

MVG Nicolas

SheRu

• Total Posts : 11219
    • Scores: 580
    • Reward points : 2061
    • Status: offline
    Re:f*cking knieblessure zo 12-sep-10 18:19 (permalink)
    0
    Ik zou gewoon even een diagnose laten stellen door iemand die 'r verstand van heeft. En op andere schoenen squatten, maar dat terzijde.
    You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do.

http://canonnengoed.wordpress.com/

"SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."

sis

• Total Posts : 30876
      • Scores: 618
      • Reward points : 2073
      • Status: online
      Re:f*cking knieblessure zo 12-sep-10 20:41 (permalink)
      0
      Het zou kunnen dat je het overbelast hebt. Maar ik ben het eens met SheRu, ik zou het na laten kijken om te weten wat je moet doen voor het herstel.

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
        • No New Messages
        • Hot Topic w/ New Messages
        • Hot Topic w/o New Messages
        • Locked w/ New Messages