fietsen als cardio

Author
noenkel
Heavy Weight
2012/06/02 15:04:11 (permalink)
0

fietsen als cardio

Is dat een mogelijkheid als cardio om 3tal keer per week te gaan mtbén of op een racer te gaan zitten. Vrees er alleen voor dat ik te ver in het rood zal gaan en zo mijn herstel in de war zou brengen ?

Voorkeur voor mtb of racer, alhoewel de keuze wat hetzelfde blijft, bij beiden moet je trappen blij

10 Replies Related Threads

SheRu
    Go John Henry!
    Re:fietsen als cardio 2012/06/02 15:11:20 (permalink)
    0
    Hangt er vanaf of je genoeg bij kan eten, en wat je doel met je cardio is, en hoe je dat gaat indelen. 
    sis
    NO Sissy !!
    Re:fietsen als cardio 2012/06/02 19:00:12 (permalink)
    0
    Ik denk dat je met een racefiets eerder geneigd bent om langere tijd hetzelfde te belasten en dat je met een mtb wat meer variatie of interval hebt omdat je ondergrond meer afwisseling biedt. Tenzij je met je mbt op fietspaden blijft natuurlijk. Voor cardio is het een mogelijkheid maar ik sluit me aan bij de opmerking van SheRu. 
    noenkel
    Heavy Weight
    Re:fietsen als cardio 2012/06/03 11:35:02 (permalink)
    0
    Is vooral de bedoeling om vetpercentage naar beneden te halen en daarna op bepaald percentage te blijven, dat en conditie wat op te krikken maar ipv te gaan fietsen kan ik het beter gewoon houden op wat trappen op de hometrainer en wat gaan wandelen
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:fietsen als cardio 2012/06/03 13:14:44 (permalink)
    0
    Waarom? 
    noenkel
    Heavy Weight
    Re:fietsen als cardio 2012/06/03 13:57:33 (permalink)
    0
    vind het handig op de hometrainer dat je van die vooropgestelde programma´s kunt volgen naargelang je behoefte, je kan er ook je hartslag blijven op zien en het voordeel van wandelen is dat ik dat samen met men gezin kan doen en de hond knipoog
    sannevannoord
    Feather Weight
    Re:fietsen als cardio 2013/05/03 09:24:43 (permalink)
    0
    mtb is prima om to cardioen
    Harm
    Feather Weight
    Re:fietsen als cardio 2013/06/03 16:25:46 (permalink)
    0
    MTB is toch vaak wat meer wisseltempo en racefiets vaak 1 tempo.
    Wat vindt je prettiger?
    Je moet ook hetgeen doen wat je het leukst vindt.
    Fabblok
    Feather Weight
    Re:fietsen als cardio 2013/06/25 12:50:05 (permalink)
    0
    Ik denk dat je met racefiets een meer constante workout krijgt (op de verkeerslichten na). En met mountainbiken krijg je meer een afwissselende, heuvels omhoog, evenwicht bewaren tijdens afdaling en dergelijke.
    sis
    NO Sissy !!
    Re:fietsen als cardio 2013/06/25 22:06:52 (permalink)
    0
    Hangt er vanaf waar je woont. In Limburg zijn ook wat heuveltjes, en intervallen kan met bijna iedere vorm van fietsen of andere cardio. Moet wel zeggen dat ik zelf met de racefiets inderdaad meestal vlak rij, dus één tempo en intensiteit.
    BeterSport
    Feather Weight
    Re:fietsen als cardio 2013/07/25 13:49:02 (permalink)
    0
    Een hometrainer met interval programma's zou inderdaad goed zijn lijkt mij... 
    Jump to:
    © 2017 APG vNext Commercial Version 5.0