6 keer per week fullbody is te veel. (nu kan ik dit niet zomaar zeggen, want het is de vraag hoe je schema er uit ziet, hoeveel belasting je aan kan etc. dus het is nog niet zo simpel te zeggen of het te veel is. )
Dus hoe ziet je schema er uit? hoeveel sets en welke oefeningen?
Bij die lengte en dat gewicht ben je denk ik beter af met 3 keer per week fullbody.
Zo krijgt je lichaam ook de tijd om te herstellen van de trainingen en na herstel komt groei. Oh en niet vergeten genoeg te eten! (niet alleen die eiwit shake)
Als je alsmaar blijft trainen krijgt je lichaam niet de tijd om spiermassa te kweken. Zorg dus ook voor je lichamelijke ontspanning!
4 keer per week trainen kan ook, maar dan zou ik geen full body doen. eerder een push/pull schema, een upper body lower body schema (ub/lb) of een split schema. (gebruik de zoekfunctie om meer te weten te komen over deze termen/schema's)
Ik denk dat je ook naast het trainen je ontspanning moet zoeken in andere dingen: Lees een goed boek (dat kan over het trainen zijn zelfs! Genoeg leesvoer over training te vinden. Of een 'gewoon' lees boek), luister lekker naar wat muziek, ga op stap met je vrienden, filmpje pakken, de stad in, wat dan ook. Zo kun je ook dingen even vergeten en ontspannen. Weet natuurlijk niet wat je precies wilt vergeten, maar het is belangrijk om in te zien dat er meer dingen zijn in het leven dan trainen.