fitness verslaafd.
Author Message
davy

• Total Posts : 3
  • Scores: 0
  • Reward points : 4
  • Status: offline
fitness verslaafd. di 02-nov-10 16:50 (permalink)
0
Titel zegt het al.

Ben 17 jaar 1.88 lang ongeveer
fitness 6x per week voor nu 5-6 weken lang achter elkaar drink na de training proteine shake melk en eet banaan. doe full body training dus 6x per week spieren krijgen weinig rust werk ook nog de dag dat ik niet kan fitnesse til ik ook wel wat. waarschijnlijk 4x per week beter voor mij? het heeft eigenlijk vooral personlijke redenen dat ik6x per week ga zodat ik wat dingen vergeet maar wil natuurlijk vooral meer spiermassa kweken. dus was de manier om snelste te kweken? 4x per week zodat me spieren meer rust hebbe?

Greetings Davy

davy

Re:fitness verslaafd. di 02-nov-10 17:09 (permalink)
    0
    owja weeg 66 kilo ongeveer

Moob

• Total Posts : 14763
      • Scores: 91
      • Reward points : 1420
      Re:fitness verslaafd. di 02-nov-10 17:39 (permalink)
      0
      6 keer per week fullbody is te veel. (nu kan ik dit niet zomaar zeggen, want het is de vraag hoe je schema er uit ziet, hoeveel belasting je aan kan etc. dus het is nog niet zo simpel te zeggen of het te veel is. )

Dus hoe ziet je schema er uit? hoeveel sets en welke oefeningen?

Bij die lengte en dat gewicht ben je denk ik beter af met 3 keer per week fullbody. 
      Zo krijgt je lichaam ook de tijd om te herstellen van de trainingen en na herstel komt groei. Oh en niet vergeten genoeg te eten! (niet alleen die eiwit shake)
      Als je alsmaar blijft trainen krijgt je lichaam niet de tijd om spiermassa te kweken. Zorg dus ook voor je lichamelijke ontspanning!

4 keer per week trainen kan ook, maar dan zou ik geen full body doen. eerder een push/pull schema, een upper body lower body schema (ub/lb) of een split schema. (gebruik de zoekfunctie om meer te weten te komen over deze termen/schema's)

Ik denk dat je ook naast het trainen je ontspanning moet zoeken in andere dingen: Lees een goed boek (dat kan over het trainen zijn zelfs! Genoeg leesvoer over training te vinden. Of een 'gewoon' lees boek), luister lekker naar wat muziek, ga op stap met je vrienden, filmpje pakken, de stad in, wat dan ook. Zo kun je ook dingen even vergeten en ontspannen. Weet natuurlijk niet wat je precies wilt vergeten, maar het is belangrijk om in te zien dat er meer dingen zijn in het leven dan trainen.
      I started out with nothing and still have most of it left.

http://www.no-nonsense-training.tk/

davy

Re:fitness verslaafd. di 02-nov-10 17:44 (permalink)
        0
        jah dankje ik train best intensief al zeg ik het zelf ik doe meestal 12x dezelfde kilo dan 10 8 x en dan sla ik 1 kilo over en dan 6x dus bijvoorbeeld 12x 23kilo 10x 27 kilo 8x 32 kilo 6x 41 kilo bijvoorbeeld. ik train eigenlijk tot muscle failure in 1 uur - anderhalf uur. Wat mij hoofdspiergroepen zijn Biceps triceps schouder borst en buikspieren die train ik echt hard met op het einde zware kilo's maar wat ik nog wel aan ken. ik eet ook gezond dus ik zit te denken om 3-4x per week full body te doen maar iedere avond is verleidelijk.

sis

• Total Posts : 30876
          • Scores: 618
          • Reward points : 2073
          • Status: online
          Re:fitness verslaafd. di 02-nov-10 18:39 (permalink)
          0
          Huh.. ga je nou vertellen dat je 6x per week traint en dan alleen een aantal strandspieren? Zonde man! Zo hoef je niet te rekenen op veel resultaat.

Ik denk dat je inderdaad beter naar 3 x fullbody kunt gaan en dan echt je hele lichaam in een paar oefeningen waarbij je meerdere groepen tegelijk gebruikt of 4x en dan de spiergroepen verdelen over die trainingen.

En de zaken die je wilt vergeten, juist onder ogen zien en oplossen. Dat is waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan maar vergeten, verdringen of wegstoppen dat kan je vroeg of laat alsnog opbreken. blij

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

Stan

• Total Posts : 15294
            • Scores: 13
            • Reward points : 732
            Re:fitness verslaafd. di 02-nov-10 19:10 (permalink)
            0
            wat ik zou doen in jouw plaats is 3-4x per week krachttraining doen, een split, en daarnaast dan de andere dagen cardio.

Zo kan je alle dagen jezelf lekker uitleven, en conditie kweken, en ook massa kweken!

Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
              • No New Messages
              • Hot Topic w/ New Messages
              • Hot Topic w/o New Messages
              • Locked w/ New Messages
              • Locked w/o New Messages
              • Read Message