Guido
-
Total Posts
:
85
- Scores: 1
-
Reward points
:
1272
-
Status: offline
|
front raises: wie van jullie doet ze nog?
vr 27-jan-12 19:22
( permalink)
Waarschijnlijk de op 1 na meest bekende schouder oefening in deze sport. Maar wie van jullie gebruikt deze oefening nu nog? Ik gebruik deze oefening zelf al zeker een jaar niet meer omdat de voorkant schouder naar mijn idee al genoeg gestimuleerd word met iedere vorm van pressen, dit word in mijn geval door de spiegel bevestigd. Dus brand los: waarom wel of niet deze oefening?
|
|
|
|
3XL
-
Total Posts
:
6283
- Scores: 104
-
Reward points
:
1625
-
|
Re:front raises: wie van jullie doet ze nog?
vr 27-jan-12 19:37
( permalink)
Ik doe'm nog regelmatig. Zie ook geen reden om'm niet te doen, zolang je schema maar uitgebalanceerd is zodat er geen delen voor gaan lopen. Als je dus van mening bent dat de voorkant voorloopt zou je ook eenschema met minder presses kunnen doen. Variatie!
As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30184
- Scores: 498
-
Reward points
:
1797
-
|
vr 27-jan-12 21:31
( permalink)
Poosje niet gedaan eigenlijk. Geen goede reden voor  vaak doe ik compounds en dan voegt het niet zoveel meer toe maar nu ik er weer aan herinnerd word kan ik hem wel eens gaan toevoegen want ik pak zo nu en dan ook wel isolatie mee.
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
10351
- Scores: 460
-
Reward points
:
1785
-
|
vr 27-jan-12 21:38
( permalink)
Ik doe 'm niet. Merkte dat ik daarmee snel een oud impingement irriteer.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Blueeyes
-
Total Posts
:
74
- Scores: 22
-
Reward points
:
256
-
|
vr 27-jan-12 21:38
( permalink)
Ik doe die wel. Ik pak 1 kant front- en de andere kant side raisies en wissel dan af. Ik vind het wel een leuke oefening.
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
10432
- Scores: 966
-
Reward points
:
1805
-
|
za 28-jan-12 00:25
( permalink)
Ik doe hem iedere week wel een keer in een of ander variant, voor de rest wat 3 zegt, vind voor nu even mijn bank iets belangrijker dan het schouderdrukken om de voorste schouderkoppen toch een beetje extra te kietelen doe ik wat frontraises op mijn bankdag. Over een tijdje verleg ik de prioriteit weer wat meer naar het schouderdrukken en dan verdwijnt de frontraise weer even.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
Guido
-
Total Posts
:
85
-
Reward points
:
1272
-
|
za 28-jan-12 15:03
( permalink)
als ik dit zo lees ga ik m over een tijdje toch maar weer eens proberen zodra ik weer helemaal hersteld ben van die klote griep en nog een vraagje voor de mensen die m doen. Gaan jullie tot je arm parallel staat aan de grond (dumbell voor je) of tot je arm verticaal staat (dumbell boven je hoofd)
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
10432
- Scores: 966
-
Reward points
:
1805
-
|
za 28-jan-12 15:31
( permalink)
Ik stop wanneer mijn armen vanzelf stoppen met heffen want dat zal pretty much wel de natuurlijke baan zijn en dat is een stukje boven parallel.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
paraman
-
Total Posts
:
2949
- Scores: 53
-
Reward points
:
1590
-
|
za 28-jan-12 18:43
( permalink)
Ik doe momenteel enkel de military press voor de schouders. Ik deed vroeger wel vaak side raises, shrugs en facepulls als aanvulling.
|
|
|
|
Dave Hawk
-
Total Posts
:
2634
- Scores: 98
-
Reward points
:
1805
-
|
zo 29-jan-12 11:52
( permalink)
Ik doe ze bijna wekelijks, al zit er wel veel afwisseling in mijn schouderprogramma, dit vind ik een van de belangrijkste m.b.t. de schoudermassa voor mij.
|
|
|
|
Guido
-
Total Posts
:
85
-
Reward points
:
1272
-
|
zo 29-jan-12 12:50
( permalink)
@ paraman waarom doe je alleen de military press voor schouders dan? En wat voor verschillen heb je gemerkt nu je alleen military press doet voor schouders?
|
|
|
|
Toikin
-
Total Posts
:
1656
- Scores: 29
-
Reward points
:
888
-
|
zo 29-jan-12 13:36
( permalink)
ik gebruik ze vooral als opwarming, tesamen met side en bent-over laterals, 1 setje met veel reps en weinig gewicht; ik doe ze dus om mijn totale schouderpartij op te warmen
|
|
|
|
paraman
-
Total Posts
:
2949
- Scores: 53
-
Reward points
:
1590
-
|
zo 29-jan-12 14:08
( permalink)
Guido @ paraman waarom doe je alleen de military press voor schouders dan? En wat voor verschillen heb je gemerkt nu je alleen military press doet voor schouders? Omdat je bij presses, rows en pull ups, de schouders al voldoende traint. Military press is ook gewoon een complete schouder oefening. Grote verschillen merk ik zelden op omdat ik nu toch al voldoende lang aan het trainen ben.
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2309
- Scores: 59
-
Reward points
:
943
-
|
ma 30-jan-12 10:41
( permalink)
Zeker niet genoeg voor mij. De achterkant en zijkant krijgt veel minder prikkels bij presses vergeleken met de voorkant. In het begin merk je dat nog niet zo snel op maar op den door gaan er delen niet fijn meer mee groeien. Schouders zijn het belangrijkste voor een goed bb fysiek. Schouders maken je groot. Ik vind dat veel juist wat meer aan de achterkant en zijkant moet gaan werken, die voorkant word al zo veel gepakt met bvb borstdag en schouderdag.
<message edited by Luppie on ma 30-jan-12 10:51>
WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD
|
|
|
|
3XL
-
Total Posts
:
6283
- Scores: 104
-
Reward points
:
1625
-
|
ma 30-jan-12 20:16
( permalink)
Guido als ik dit zo lees ga ik m over een tijdje toch maar weer eens proberen zodra ik weer helemaal hersteld ben van die klote griep en nog een vraagje voor de mensen die m doen. Gaan jullie tot je arm parallel staat aan de grond (dumbell voor je) of tot je arm verticaal staat (dumbell boven je hoofd) Doe'm meestal met een schijf waarbij ik tijdens het liften de schijf draai (zeg maar alsof het een stuur is) hierdoor komen de armen om de beurt in een tillende/duwende positie waarbij de tillende arm hoger komt dan de duwende.
As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
|
|
|
|