wimmos
-
Total Posts
:
1
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
functionele conditie opbouwen
ma 09-jul-07 09:34
( permalink)
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en heb al direct een vraagje Ik zit met een probleem. Ik ben een hijger. Als ik in de gym >5 reps doe voor DL of squatten begin ik al te hijgen. Bij zware sets zit ik bij 3 reps al te puffen.... Dit kan niet langer door de beugel. Het moet vreselijk met mijn conditie gesteld zijn. Ik zou graag mijn conditie op peil brengen, zowel voor kortere inspanningen (a la krachttraining) als voor korte fietstochtjes en dergelijke. Ik had dat graag "functionele conditie" genoemd, omdat het onderdeel is van de dingen die ik dagelijks doe. Zo hoort 60km per dag fietsen niet bij mijn dagelijkse gebruiken. 15km per dag echter wel. Hoe pak ik dit best aan? De krachttrainingen zijn gebaseerd op anaerobe principes vermoed ik, train ik dan best op sprintjes enzo? En hoe zit het met iets "langere" inspanningen, zoals een half uurtje fietsen zonder overdadig zweten of vermoeid zijn?
|
|
|
|
Sharkie
-
Total Posts
:
3710
-
Reward points
:
891
-
|
RE: functionele conditie opbouwen
ma 09-jul-07 10:51
( permalink)
Velen zouden er bij gebaat zijn om meer energie te steken in keihard trainen en minder in eindeloze discussies over welk schema optimaal is. Want zelfs op de meest "perfecte routine" kan je trainen als een slappe vaatdoek. - the locust
|
|
|
|
Oom Oli
-
Total Posts
:
6636
- Scores: 2
-
Reward points
:
0
-
|
ma 09-jul-07 16:23
( permalink)
ORIGINAL: wimmos Ik zit met een probleem. Ik ben een hijger. Heb je dan geen enorm hoge telefoonrekening?? Ik wist trouwens niet dat dat fenomeen nog bestond... In dit geval kan ik je een psychiater aanraden in plaats van een forum, bro!
|
|
|
|
koetje
-
Total Posts
:
207
-
Reward points
:
0
-
|
ma 09-jul-07 17:02
( permalink)
|
|
|
|
Moob
-
Total Posts
:
14763
- Scores: 91
-
Reward points
:
1420
-
|
ma 09-jul-07 17:55
( permalink)
Wat sharkie zegt. Verder zou je wat GPP training kunnen doen. (general physical preparedness training). Dat zijn bijvoorbeeld bodyweight oefeningen zoals opdrukken, squatten met alleen je lichaamsgewicht (high rep dus), sprinten, zandzaktrainingen etc....
|
|
|
|