mien
-
Total Posts
:
247
- Scores: 0
-
Reward points
:
68
-
Status: offline
|
gelezen: Eieren helpen bij afvallen
do 07-aug-08 09:16
( permalink)
Hoera! Wetenschappelijk onderzoek toont aan wat ik al tijden verkondig in min artikelen, namelijk: de ene calorie is de andere niet en van iedere dag twee eieren eten krijg je geen verhoogd cholesterol gehalte. Een groep proefpersonen werd in twee groepen verdeeld. De ene groep kreeg als ontbijt een bagel, de andere groep twee eieren. Qua calorieën zijn de eieren en de bagel gelijk en gedurende de rest van de dag volgden beide groepen hetzelfde dieet. Resultaat: de ei-eters vielen 65% meer af dan de bagel-eters! Twee eieren eten als ontbijt lijkt goed te helpen bij een dieet. Dat blijkt uit een publicatie in het International Journey of Obesity. De onderzoekers vergeleken twee groepen volwassenen die aan de lijn deden. Beide groepen volgden een dieet met weinig calorieën. De ene groep at een bagel als ontbijt, de andere groep twee eieren. Door het eten van twee eitjes als ontbijt verloren ze meer gewicht dan degene die als ontbijt een bagel aten. De bagel bevatte hetzelfde aantal calorieën als de twee eieren bij elkaar. Opmerkelijk is dat de groep die de eieren at 65 procent meer afviel dan de groep die een bagel nam als ontbijt. Ook voelde de ei-groep zich fitter en had meer energie dan de bagel-groep. De onderzoekers controleerden ook het cholesterol. Dat werd bij de groep met het ei-ontbijt niet hoger. (c) gezondheidsnet.nl
|
|
|
|
DjMark
-
Total Posts
:
11154
- Scores: 95
-
Reward points
:
2031
-
Status: online
|
RE: gelezen: Eieren helpen bij afvallen
do 07-aug-08 10:34
( permalink)
zowel 2 eitjes of 1 bagel. Is natuurlijk een ontbijt van niks... En verder staat er ook niks over wat deze mensen de rest van de dag te eten krijgen. Dus kwa onderzoek weer vrij belabberd...
|
|
|
|
Tacameso
-
Total Posts
:
54
-
Reward points
:
0
-
|
do 07-aug-08 14:05
( permalink)
Zegt werkelijk niets dit onderzoek. Van de gehele dag wordt alleen het ontbijt genoemd. Verder staat er ook niets bij op het gebied van lichaamsbeweging et. etc.. Ook is het, zoals Mark al aangaf, een ontbijt van niks. Leuk onderzoekje voor de Libelle en de Viva, maar niet bijster serieus te nemen.
|
|
|
|
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
- Scores: 32
-
Reward points
:
1321
-
|
do 07-aug-08 14:51
( permalink)
Je maakt net dezelfde fout. Er is onvoldoende informatie om het te beoordelen, een of andere journalist besliste dat wij te stom waren om het te snappen en heeft bijna al de nuttige informatie overboord gezet. Het kàn een heel goed onderzoek geweest zijn. Wat ik een tijdje geleden wel las: - Cadel Evans is heel gedreven bezig met zijn sport en laat zich bijstaan door diëtisten en voedingsdeskundigen. Cadel eet dan ook geen ei-geel, want daar zit te veel cholestorol in.
- Ook, een dag uit het leven van Tom Bonen en zijn ganse ploeg: ze eten bijna uitsluitend koolhydraten, want dat is brandstof voor de sportieve prestaties. Geen vetten en erg weinig eiwitten, want die heeft een sportman niet nodig.
- Tia Hellebout: Belgisch hoogspringster is ook al professioneel bezig. Als hoogspringster is ze natuurlijk erg bezorgd om haar gewicht. Sommige dagen eet ze dan ook namiddag niet meer, enkel een bordje fruitpap voor het slapengaan ! ! !
Dat is dus de wereldTOP he. Dat zijn gasten die, als ze echt nog beter moeten, allerlei vreemde spullen in hun hol duwen. Maar een beetje verstandig eten ? ? ? Ho maar. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat je misschien niet op een bord pasta de ronde van Frankrijk kan winnen, maar wel met een evenwichtig voedingsschema. Maar dat zal voor hun dan wel bestaan uit 2 borden pasta. Misschien kan iemand hen het boek van Sonja Bakker cadeau doen?
[]======[] []======[] I guess God wanted to make something ugly but in great shape []======[] []======[]
|
|
|
|
Tacameso
-
Total Posts
:
54
-
Reward points
:
0
-
|
do 07-aug-08 15:30
( permalink)
ORIGINAL: Wreckless Het kàn een heel goed onderzoek geweest zijn. Natuurlijk kán dat zo zijn. Helaas ontbreekt het in de berichtgeving aan de nodige variabelen om een goed vergelijk te maken tussen beide testgroepen. Tevens vind ik een onderzoek op basis van zo'n summier ontbijt al redelijk twijfelachtig. Dan nog het gegeven van 65 ( !!!!!! ) procent méér gewichtsverlies door alleen het eten van een eitje ipv een bagel. En dat in een ontbijt dat al niks voorstelt. Ook komen er bijna wekelijks van dit onderzoekjes boven drijven waar je in de praktijk zo weinig mee kunt, dat dat voor mij reden genoeg is hier grote vraagtekens bij te zetten. Maar dat is mijn bescheiden mening.... Dat van die voeding van die topsporters is inderdaad erg opvallend. Dat wielrenners alleen dit niveau kunnen handhaven dankzij doping is een publiekelijk geheim, maar je zou denken dat enige vorm van voeding dit wel zou ondersteunen. Aan de andere kant ging Lance Armstrong iedere dag 400 kilometer fietsen op een paar Marsrepen op een bedje van Cola. Dit was natuurlijk in zijn begin periode, maar geeft wel aan dat voeding in deze takken van sport toch een beetje het onderschoven kindje is. Als ik mijn niet kracht trainende vrienden mijn voedingsschema laat zien, dan snappen zij daar ook helemaal niets van. Zij zien het als ''doorslaan''. Het effect van voeding wordt te vaak onderschat, ook in de topsport Maar goed, ik dwaal af
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1823
-
|
do 07-aug-08 17:43
( permalink)
Juist ja.. haalde net in de andere draad al aan waar duursporters qua eiwitbehoefte op zitten. Zeg je dat tegen (voormalige) fietsmaatjes, dan gaan ze helemaal glazig kijken.. zels triathleten en extreem-fietsers/lopers die in vergelijking meer met voeding bezig zijn, weten nog meestal van toeten of blazen!
|
|
|
|
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
- Scores: 32
-
Reward points
:
1321
-
|
do 07-aug-08 18:26
( permalink)
Ik stapte vandaag een sportzaak binnen en er stond iemand voor de kassa met een pot whey in zijn handen. Hij zag er redelijk gespierd uit, maar wou blijkbaar droger worden. Achter de kassa stond een lange magere slungel die hem de whey afraadde. Want daar zaten caloriën in. Onze aspirant bekende ook dat hij 's morgens wel eens een ei aan zijn ontbijt toevoegde. De slungel schudde bezorgd het hoofd, ook daar zaten caloriën in. Pas op, dat is dus een sportwinkel he, met bb materiaal. En ze adverteren met gratis voedingsadvies. Het was iig zijn geld waard. Heb de winkel verlaten zonder iets te kopen.
[]======[] []======[] I guess God wanted to make something ugly but in great shape []======[] []======[]
|
|
|
|