Ik vind het erg jammer dat een beginnende topatleet, zoals wij allemaal

, op zo'n spijtige manier opgevangen (of beter: niet opgevangen) wordt in de sportschool. Het lijkt er haast op of dat bedrijfje geen klanten nodig heeft ! ! !
Dat gezegd zijnde, je nieuwe schema ziet er al een stuk beter uit.
Als je nieuwe oefeningen leert zou ik beginnen met 6 reps. Een rep is een herhaling. Bicepscurls 6 reps is dus die bicepscurl zes maal herhalen. Zo'n reeksje heet een setje. Bicepscurls 4x6 betekend dus eerst een setje van 6 reps, daarna een minuutje pauze bijvoorbeeld, opnieuw een set van 6 reps enz...
2-0-2 trainingstempo daar wordt mee bedoelt dat je het gewicht in ca. 2 seconden laat zakken en bijna onmiddellijk terug naar boven brengt gedurende 2 seconden. Als beginneling zou ik niet te veel seconden gaan tellen. Let gewoon op een beheerste uitvoering.
Een FB of full body is een training waarin je de belangrijkste spiergroepen traint. Dat zijn: benen (en daar wordt ook onderrug bij gerekend), (boven)rug en borst. Kleinere spiergroepen zijn armen (biceps en triceps), kuiten, schouders. Kleine spiergroepen worden vaak bij een fullbody schema niet expliciet getraind omdat men er vanuit gaat dat ze ook belast worden bij de training van de grote spieren. Dat maakt full body voor een beginner aantrekkelijk. En niet alleen voor een beginner trouwens.
Een split betekend dat niet alle spiergroepen tijdens dezelfde training belast worden. Zo heb je bijvoorbeeld een UB/LB split of upperbody/lowerbody. Waarbij je dus de ene training bovenlichaam, de volgende training onderlichaam traint. De scheiding ligt ter hoogte van de navel, meestal wordt onderrug en buik bij de benen gerekend.
Een andere (heel klassieke) split is:
dag 1: benen
dag 2: rug en biceps
dag 3: borst en triceps
In het begin zou ik zeker rustdagen nemen. 3x per week een full body lijkt me een redelijk tempo.
Als de lente eraan komt kan je ook fietsen of wat gaan wandelen/lopen.