->Op welke manier trainen<-
Author Message
Mystery

• Total Posts : 19
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
->Op welke manier trainen<- wo 12-mei-04 18:25 (permalink)
0
Salam,

Ik ben eigenlijk wel nieuwschierig naar hoe de mensen bepaalde dingen trainen. Zoals bv. je conditie voor wedstrijden etc. Of snelheid in je benen te trainen, of je reactie snelheid te trainen. Of explosiviteit, etc.

Ik doe veel aan conditie werk, omdat dat gewoon erg belangrijk is en dan is volgens mij wat het meest overeenkomt en waar ik op train is sprintjes trekken. Aanzetten stoppen, Aanzetten en stoppen en dat doe je ook tijdens de wedstrijden of sparring partijtje's..

Joe

• Total Posts : 1211
    • Reward points : 1461
    RE: ->Op welke manier trainen<- wo 12-mei-04 20:05 (permalink)
    0
    Je kan best zo 3 à 4 keer in de week lopen => 1 keer redelijk rustig joggen, nog een keer interval (wat je nu doet => spurten zolang dat je kan volhouden, 1 minuut stappen, 1 minuut rustig joggen, weer spurten, enz... tot je ongeveer 8 km hebt gelopen), en dan nog 1 keer traag maar lang lopen

Om explosiviteit te oefenen heb je verschillende dingen, zoals isometrische oefeningen: Bestaan meestal uit gewoon op een bewegingloos voorwerp te duwen voor een aantal seconden (moet je eens informatie over zoeken)

Snelheid train je door het veel te doen, dus veel schoppen en slaan op een bokszak dus, proberen het sneller en sneller te doen

Reactievermogen meestal door te sparren, dat is wel belangrijk...

XxDrAgOnxX

• Total Posts : 1444
      • Scores: 1
      • Reward points : 997
      RE: ->Op welke manier trainen<- wo 19-mei-04 12:29 (permalink)
      0

ORIGINAL: R D

Reactievermogen meestal door te sparren, dat is wel belangrijk...

Bij het sparren komt àlles zowat aan bod, dus vindt het vrij moeilijk om zo specifiek je reactiesnelheid op te schroeven. Volgens mij doe je daar beter ook (natuurlijk naast het sparren, want dat is zéker heel belangrijk) aparte oefeningen voor.
      Gewoon beetje creatief zijn en je komt al ver,

bv : met je trainingspartner, je begint met ieder om beurten een jab te geven.

- Persoon A geeft jab, dan geeft B een jab, en dan terug A.
      - telkens op de derde stoot moet je reageren (in dit geval is het B die zal reageren), de andere ontwijk je gewoon of blok je af
      - reageren houdt een andere actie in : counterattack, klem, worp, guntings, ...
      - na de tegenactie heb je een 2 à 3 seconden "pauze", zodat het duidelijk blijft dat je in reeksjes bezig bent en dat voorkomt ook dat je een beetje in een "repetitieve drill" terechtkomt. Zo blijf je steeds gefocust.

Zo kan je eenvoudig beginnen, als dat goed lukt spreek je bv af om als derde stoot niet altijd een jab te geven, maar bv OFWEL een linker jab, OFWEL een rechter hoek (of als het heel goed lukt, een stoot naar keuze). Zo moet je reactievermogen zich weer aanpassen.

Dit kan je heel uitgebreid doen en op veel aspecten van de vechtsporten toepassen, dus ook trappen, knieën, combo's, ....

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb verwoord...

Groet

The way you train is the way you fight

toops

• Total Posts : 57
        RE: ->Op welke manier trainen<- wo 02-jun-04 21:26 (permalink)
        0
        als je je snelkracht wil verbeteren moet je op 20%-40% van je 1 RM traine (1RM= 1 maximale herhaling), kan je bv met bench press 1 herhaling doen met 100 kg dan moet je om je snelkracht te traine benchen met 20 tot 40 kg, dit ongeveer 6-12 herhalingen snel uitvoeren, lange rustpauzes tss de sets en 2-4 sets per oefn

kickboxer

• Total Posts : 22
          RE: ->Op welke manier trainen<- do 01-jul-04 20:39 (permalink)
          0
          Plyometrische oefeningen zijn prima geschikt om explosief te worden en je kan ze in je gewone training inpassen.

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
            • No New Messages
            • Hot Topic w/ New Messages
            • Hot Topic w/o New Messages
            • Locked w/ New Messages
            • Locked w/o New Messages
            • Read Message