handen kunnen niet meer mee :(
Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 26 of 26
Author Message
Sirtrainsalot

• Total Posts : 1359
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
RE: handen kunnen niet meer mee :( vr 20-feb-04 12:01 (permalink)
0
mwa, ik heb ook geen probs met straps. Als dat niet nodig was zou t betekenen dat AL je spieren perfect in evenwicht zouden moeten zijn en ALLES even zwaar zou moeten worden kunnen belast (wat totale onzin is, vind ik). Je handen kunnen t gewoon niet aan, dat je een zwaar gewicht vat voor bijvoorbeeld je rug idd. Dus geef mij die straps maar dan kan zo zwaar pakken als ik voldoende vind voor dat onderdeel, zonder dat mn handen dat terug zouden houden, maar thats me knipoog

Marcus

• Total Posts : 6812
    • Scores: 354
    • Reward points : 1857
    • Status: online
    RE: handen kunnen niet meer mee :( vr 20-feb-04 12:45 (permalink)
    0

Als dat niet nodig was zou t betekenen dat AL je spieren perfect in evenwicht zouden moeten zijn en ALLES even zwaar zou moeten worden kunnen belast (wat totale onzin is, vind ik).

Sommige spieren horen in een gezonde situatie gewoon een bepaalde kracht te kunnen leveren ten opzichte van andere spieren, zoniet dan heb je een probleem. Je hamstrings moeten bijvoorbeeld een bepaalde kracht hebben tov quadriceps, zoniet krijg je problemen. Zelfde voor onderrug tov bovenbenen of scheenbeenspieren tov kuitspieren enz.
    IMO is het een gezonde situatie dat grip gewoon ruim sterk genoeg is om alles wat je kan deadliften aan te kunnen. Dat is waar je grip voor bedoelt is: om effectief grote krachten over te kunnen brengen van je lichaam op een voorwerp. Gripkracht is ook iets dat enorm groot kan worden, veel groter dan je ooit nodig zult hebben als zelfs een toppowerlifter. Is denk ik geen toeval, is IMO omdat het zo hoort dat je grip voldoende is om zo'n beetje nooit de beperkende factor te zijn.
    Maar goed of je het daar nu mee eens bent of niet, het is in ieder geval een gewenste situatie bij krachttrainen dat je grip sterk genoeg is om je deadlift gewichten aan te kunnen. Of je moet er totaal geen behoefte aan hebben om behalve de rest van je lichaam ook je grip op niveau te brengen of op straps kicken ofzo. En zoals ik hierboven beargumenteerde denk ik dat als je dat wilt bereiken het slimmer is om juist geen straps te gebruiken.
    Ben dus niet uit principe tegen straps, dus als je op straps wilt blijven steunen en geen sterke grip wilt ontwikkelen moet je dat vooral doen.

Marcus
    Nowhere to go, nothing to do, no one to be 

Stan

• Total Posts : 15294
      • Scores: 13
      • Reward points : 732
      RE: handen kunnen niet meer mee :( vr 20-feb-04 13:53 (permalink)
      0
      wel, ik ben het niet met je eens op een klein punt...en dat is dat de quadriceps en zo echt wel grote spieren zijn, en de handen maar kleine...

en die straps gebruik ik ook enkel bij de hele zware setjes, voor de rest 'train' k mijn grip ook, samen met die verschroeiende handdoek...

tuurlijk is het ideaal dat alle spieren mooi in evenwicht zijn, en dat zal zeker zo zijn binnen een paar maanden, als mijn grip verbeterd is...tot dan zijn straps handige vervangmiddelen

Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus

Marcus

RE: handen kunnen niet meer mee :( vr 20-feb-04 15:13 (permalink)
        0

ORIGINAL: Killa_Bee

wel, ik ben het niet met je eens op een klein punt...en dat is dat de quadriceps en zo echt wel grote spieren zijn, en de handen maar kleine...

en die straps gebruik ik ook enkel bij de hele zware setjes, voor de rest 'train' k mijn grip ook, samen met die verschroeiende handdoek...

tuurlijk is het ideaal dat alle spieren mooi in evenwicht zijn, en dat zal zeker zo zijn binnen een paar maanden, als mijn grip verbeterd is...tot dan zijn straps handige vervangmiddelen

Tibialis anterior (scheenbeenspier) is ook een kleine spier, misschien nog wel kleiner dan de grip spieren in je bovenarm, maar goed lekker belangrijk.

En nog een keer:
        Heb je eigenlijk al een zooi magnesium (in combinatie met een reversed grip uiteraard) geprobeerd of niet?
        Is dit probleem van het ene op het andere moment ontstaan of het gevolg van een plotselinge verandering in je training?

Marcus

Stan

• Total Posts : 15294
          • Scores: 13
          • Reward points : 732
          RE: handen kunnen niet meer mee :( vr 20-feb-04 15:25 (permalink)
          0
          sry, had over die vragen gelezenknipoog

magnesium heb ik nog niet geprobeerd, reverse grip doe ik zowieso.

het probleem is redelijk plots ontstaan, daarvoor eigenlijk geen last ervan, maar toen ik begon aan de 120 ging het plots niet meer zo goed

Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus

Marcus

RE: handen kunnen niet meer mee :( vr 20-feb-04 18:15 (permalink)
            0

magnesium heb ik nog niet geprobeerd, reverse grip doe ik zowieso.

het probleem is redelijk plots ontstaan, daarvoor eigenlijk geen last ervan, maar toen ik begon aan de 120 ging het plots niet meer zo goed

Zou ik dan eens proberen magnesium ipv straps. Scheelt best nog wel veel hoor bij mij en ik heb zeker geen zweethanden. Voordeel is dat je wel je grip nog blijft trainen.

Marcus

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark
              Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 26 of 26

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
              • No New Messages
              • Hot Topic w/ New Messages
              • Hot Topic w/o New Messages