handen kunnen niet meer mee :(
Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 26
Author Message
Stan

• Total Posts : 15294
  • Scores: 13
  • Reward points : 732
  • Status: offline
handen kunnen niet meer mee :( vr 23-jan-04 20:33 (permalink)
0
hey,

ik heb een redelijk groot probleem[V]
mijn handen kunnen namelijk niet meer mee met de gewichten die ik trek:15smilie:

heb vandaag rug getraind volgens gvt, ben begonnen met 5X10 chinnen, geen enkel prob, dan 10X10 close grip bench (met 60 en superset 70), en toen begon de miserie...deadlift dus: heb vijf setjes gedaan met 85, en had echt moeite om de laatste rep eruit te halen, het glipte echt uit mijn handenverdrietig heb dan maar de laatse soort van superset gedaan, met 100kg, en kon ook juist 10 reps doen, en dan glipte het weg...echt KLOTEverdrietig
daarna nog 3 setjes van 10 gedumbbell rowed met dumbbellekes van 30kg, daar had ik niet echt probs met mijn handen.
ik denk niet echt dat het aan het gewicht ligt, vroeger (drie weken geledensuper blij) deed ik 3 setjes, en de laatste 8X120, en dat ging ook juistekes, bij de achtste glipte het net niet uit mijn handen...

nu is mijn vraag: hoe los ik dit op?? want ik wil echt zwaar mijn rug trainen omdat ik vind dat ie een beetje achterloopt. ik heb al handschoenen gekocht, mr dat is weggesmeten geld, kvond het nogal vervelend, en sneed een beetje m'n bloed af...

Marcus

• Total Posts : 6812
    • Scores: 354
    • Reward points : 1857
    • Status: online
    RE: handen kunnen niet meer mee :( vr 23-jan-04 20:54 (permalink)
    0
    Toen ik begon met trainen had ik slechtere grip dan jij nu beschrijft.
    Enige wat ik daaraan gedaan heb is: magnesium en wat grip werk:

- towel hang
    uiteinden van handoek ergens om heen slaan en zo lang mogelijk aan hangen
    - handroller
    dikke houten stok met touw + gewicht eraan voor je houden en oprollen.
    - pinch gripping
    2 gladde platen zo lang mogelijk tegen elkaar aangedrukt vasthouden tussen duim en vingers

Is toen vanzelf goed gekomen. Grip werk doe ik ondertussen nauwlijks meer, maar heb ruim voldoende sterke grip gekregen.

Marcus

Stan

RE: handen kunnen niet meer mee :( vr 23-jan-04 21:01 (permalink)
      0
      ah ok...en zou ik daar een beetje vlug resultaat van hebben??

want ik zou binnen een dikke week weer zwaarder beginnen te trainen, en dan moet het toch 100% in orde zijn...

MvS

• Total Posts : 494
        • Scores: 0
        • Reward points : 626
        RE: handen kunnen niet meer mee :( za 24-jan-04 18:10 (permalink)
        0
        Misschien stom, maar omdat je het probleem eigenlijk alleen bij het deadliften hebt: pak je de stang wel met je handen "om en om"? Dus je ene hand met de palm naar je toe, en de andere met je handpalm van je af... om draaien te voorkomen?

Stan

RE: handen kunnen niet meer mee :( za 24-jan-04 18:13 (permalink)
          0
          ja hoor, doe ik, ik verander ook es, dan de ene hand voor, dan de andere...

Hans

• Total Posts : 2939
            • Reward points : 0
            RE: handen kunnen niet meer mee :( za 24-jan-04 19:21 (permalink)
            0
            Ook eens met links rukken... super blij

ErEf

• Total Posts : 12432
              • Scores: 108
              • Reward points : 1431
              RE: handen kunnen niet meer mee :( za 24-jan-04 20:51 (permalink)
              0
              en zolang je je onderarmen traind zoals marcus zegt kan je ondertussen toch wel straps gebruiken om toch je hele set te kunnen pakken.

John

• Total Posts : 878
                RE: handen kunnen niet meer mee :( za 24-jan-04 22:44 (permalink)
                0
                pcies: straps gebruiken

Stan

RE: handen kunnen niet meer mee :( di 17-feb-04 21:45 (permalink)
                  0
                  ja hoor, heb gisteren lifting straps gekocht en is SUPER

super gevoel, kon veeeeeeeeeel meer heffen, en voel het super in m'n rug ipv in mijn vingers, kheb meer vertrouwen, en vooral de work-out voor m'n rug is veeeel verbeterd erdoor

raad het iedereen aan[huh?! verbaasd]

Rove

• Total Posts : 2439
                    • Scores: 3
                    • Reward points : 724
                    RE: handen kunnen niet meer mee :( di 17-feb-04 22:12 (permalink)
                    0
                    Wat voor straps heb je gekocht, van welk merk?
                    En hoe duur waren ze?

Azrael

• Total Posts : 238
                      RE: handen kunnen niet meer mee :( wo 18-feb-04 07:35 (permalink)
                      0
                      Hmmmz , zelfs ik heb die problemen niet bij 110kg een zooi herhalingen en ik ben 16 [huh?! verbaasd]
                      Ik denk echt dat je zoals Marcus al zei gewoon wat grip trainingen moet doen. Daar heb je meer aan dan straps. Kracht in je handen is ook belangrijk.

Stan

RE: handen kunnen niet meer mee :( wo 18-feb-04 12:49 (permalink)
                        0
                        zijn van everlast, was een kleine vijf euro, en Azrael: als je zo plots vooruitgaat in kracht kunnen de kleinere spiertjes vaak niet mee, en 110 en 130 is ook een redelijk verschil hoor...

en die grip-oefeningen doe ik wel, maar als tijdelijke oplossing zijn die straps SUPER zeker aangezien mijn training nu stukken effectiever is (kvoel het nog altijd van maandag!)[8D]

Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus

Azrael

RE: handen kunnen niet meer mee :( wo 18-feb-04 17:33 (permalink)
                          0

ORIGINAL: Killa_Bee

zijn van everlast, was een kleine vijf euro, en Azrael: als je zo plots vooruitgaat in kracht kunnen de kleinere spiertjes vaak niet mee, en 110 en 130 is ook een redelijk verschil hoor...

en die grip-oefeningen doe ik wel, maar als tijdelijke oplossing zijn die straps SUPER zeker aangezien mijn training nu stukken effectiever is (kvoel het nog altijd van maandag!)[8D]

140 haal ik ook het was maar een voorbeeld.....tuurlijk klopt het dat kleine spiertjes niet zo hard gaan.....maar ik ben van mening dat je die straps toch beter niet kan gebruiken.....
                          Maarja , als het echt niet anders kan....zo kort mogelijk gebruiken en zodra je grip training werkt lekker gaan deadliften zonder.

ErEf

• Total Posts : 12432
                            • Scores: 108
                            • Reward points : 1431
                            RE: handen kunnen niet meer mee :( wo 18-feb-04 17:42 (permalink)
                            0
                            als je verder gaat, ga je vanzelf wel straps gebruiken.. ook jij azrael[super blij]

Marcus

RE: handen kunnen niet meer mee :( wo 18-feb-04 18:47 (permalink)
                              0

als je verder gaat, ga je vanzelf wel straps gebruiken.. ook jij azrael

Niet mee eens.
                              IMO is de gezonde situatie dat je grip ruim voldoende is om de vooruitgang in je deadlift gewichten bij te houden. Anders waren er wel straps mee ge-evolueerd bij mensen.
                              Als je grip de zwakke schakel wordt zal ik eens goed na gaan denken hoe dat komt. Misschien is je volume aan oefeningen waarbij grip nodig is gewoon te hoog (overtraining)? Misschien is je grip gewoon iets wat achterloopt en waar je juist harder aan moet werken (ondertraining).
                              Straps vind ik een slechte oplossing net als ik bijv. een riem een slechte oplossing vind als je buikspieren de zwakke schakel zijn om een bepaald gewicht te squatten.
                              Met straps los je echte het probleem niet op en maak je het, als je het echte probleem niet aanpakt, alleen maar erger.

Marcus
                              Nowhere to go, nothing to do, no one to be 

Stan

RE: handen kunnen niet meer mee :( wo 18-feb-04 20:44 (permalink)
                                0

ORIGINAL: Marcus

als je verder gaat, ga je vanzelf wel straps gebruiken.. ook jij azrael

Niet mee eens.
                                IMO is de gezonde situatie dat je grip ruim voldoende is om de vooruitgang in je deadlift gewichten bij te houden. Anders waren er wel straps mee ge-evolueerd bij mensen.
                                Als je grip de zwakke schakel wordt zal ik eens goed na gaan denken hoe dat komt. Misschien is je volume aan oefeningen waarbij grip nodig is gewoon te hoog (overtraining)? Misschien is je grip gewoon iets wat achterloopt en waar je juist harder aan moet werken (ondertraining).
                                Straps vind ik een slechte oplossing net als ik bijv. een riem een slechte oplossing vind als je buikspieren de zwakke schakel zijn om een bepaald gewicht te squatten.
                                Met straps los je echte het probleem niet op en maak je het, als je het echte probleem niet aanpakt, alleen maar erger.

Marcus

ik vind het een goede oplossing...een riem bij squatten vind ik iets totaal anders, dat komt door een slechte houding, of door zware gewichten (en dan nog) en meer ter ondersteuning van je rug...

straps zijn gewoon omdat je vingers niet meer meekunnen, en ik heb nogal smalle vingers, mss dat her daarmee is, want mijn onderarmen zijn wel redelijk dik:s

mr soit, ik vind straps onontbeerlijk als je handen niet meer meekunnen, en je hebt tenminste een goede work-out...

mr dat pinchen doet wel ferm veel zeer...maar ik blijf ervoor gaan[knipoog]

Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus

Marcus

RE: handen kunnen niet meer mee :( wo 18-feb-04 21:08 (permalink)
                                  0

straps zijn gewoon omdat je vingers niet meer meekunnen, en ik heb nogal smalle vingers, mss dat her daarmee is, want mijn onderarmen zijn wel redelijk dik:s

mr soit, ik vind straps onontbeerlijk als je handen niet meer meekunnen, en je hebt tenminste een goede work-out...

Heb ook smalle vingers, omdat ik lichte botstructuur heb (polsomtrek = 16cm).
                                  Grip heeft ook achtergelopen, dus heb ik het bijgebracht door die te trainen tot het punt dat ie ruimschoots voldoende is om m'n gewichten te tillen zoals het hoort. Heb daarbij met opzet geen straps gebruikt.

Twijfel er niet aan dat je een goede workout hebt.
                                  Het echte probleem, nl. te zwakke grip en of dat misschien komt door ondertraining of overtraining, heb je nu alleen omzeild nu, en niet opgelost.
                                  Verder doet IMO het feit dat je nu straps gebruikt meer kwaad dan goed om het op te gaan lossen.

een riem bij squatten vind ik iets totaal anders, dat komt door een slechte houding, of door zware gewichten (en dan nog) en meer ter ondersteuning van je rug...

Riem kun je gebruiken om probleem van te zwakke onderrug/buikspieren te omzeilen
                                  en straps om probleem van te zwakken grip te omzeilen. Met riem zou ik ook meer kunnen squatten, ofwel een 'goede workout' kunnen hebben.
                                  Zie geen wezenlijk verschil.

Marcus

Azrael

RE: handen kunnen niet meer mee :( do 19-feb-04 08:04 (permalink)
                                    0
                                    Kan niet zoveel meer zeggen dan dat ik het helemaal met je eens bent Marcus.
                                    Je handen zijn ook een spiergroep. Dus moet je ook trainen. Straps zal ik zelf nooit gaan gebruiken alleen al uit princiepe niet.
                                    Ik heb redelijk sterke handen en ze worden net als mijn gewichten ook steeds sterker.
                                    Powerlifters lopen toch ook niet met straps te rotzooien? Die dingen zijn op wedstrijden verboden...........en terecht.
                                    De enige keer wanneer ik een riem gebruik is als ik mijn 1rm test. Verder gebruik ik geen riem.
                                    De reden dat ik hem dan gebruik is omdat ik het iets veiliger vind. Ik gebruik dus eens per maand een riem knipoog
                                    < Message edited by Azrael -- 2/19/2004 8:05:55 >

Stan

RE: handen kunnen niet meer mee :( do 19-feb-04 22:22 (permalink)
                                      0
                                      ben ik dan overtraind

feit is gewoon dat ik niet genoeg grip heb om hem goed uit te voeren (allé, ik kan dan minder reps doen)...

mr het is dan toch beter om voorlopig zo'n straps te gebruiken, om nog een goede training te hebben, of niet??

btw, mijn pols is 17 cm, dus niet veel verschil hierzo,

ik ben het wel eens met marcus dat het BETER is om zonder te doen, maar als het niet lukt...

Marcus

RE: handen kunnen niet meer mee :( vr 20-feb-04 00:03 (permalink)
                                        0
                                        Zoals ik het zie moet je om het probleem van de niet toereikende grip op te lossen door er in de eerste plaats achter te komen waarom je grip achterloopt: is het ondertraining van grip of is het overtraining van grip, waarbij het eerste denki ik stukken waarschijnlijker is dan het tweede.
                                        Als het ondertraining is moet je dus meer aandacht gaan besteden aan grip. Straps zorgen er juist voor dat je je grip minder traint, dus IMO slecht idee.
                                        Zelfs als het juist overtraining is moet je dat structureel oplossen door je training anders in te delen. IMO passen straps daar ook niet in. Je kunt beter zorgen dat je training zo ingedeeld is dat je je grip wat ontziet, zodat ie door niet te overtrainen ruim sterk genoeg wordt om je deadlift gewichten te tillen.

Kijk ik snap je redenering wel: je wil een goede workout hebben voor benen, onderrug en je wil geen tijd verliezen aan een grip die nu effe niet meewerkt. Maar denk zelf dat je uiteindelijk sneller uit bent met een structurele oplossing dan straps toe te voegen aan de vergelijking.
                                        Als je een zwakte hebt is het IMO beter om aan de zwakste schakel te werken tot de balans hersteld is en maar evt. wat minder vooruitgang in de sterkste schakel voor lief te nemen dan om de sterke schakel proberen maximaal te trainen en tegelijkertijd de zwakste schakel bij proberen te brengen.

Analoog:
                                        - stel je bovenbenen (sterke schakel) zijn te sterk tov je onderrug (zwakke schakel). dan is het IMO ook niet slim om een riem te gebruiken om toch bovenbenen maximaal te blijven trainen en tegelijkertijd proberen je onderrug door onderrugoefeningen bij te brengen.
                                        - stel je bent links (sterke schakel) sterker dan rechts (zwakke schakel). dan is het IMO ook niet slim om links maximaal te blijven trainen en tegelijkertijd proberen rechts bij te brengen door extra oefeningen.

Heb je eigenlijk al een zooi magnesium in combinatie met een reversed grip geprobeerd of niet?
                                        Is dit probleem van het ene op het andere moment ontstaan of het gevolg van een plotselinge verandering in je training?

Marcus

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark
                                          Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 26

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                                          • No New Messages
                                          • Hot Topic w/ New Messages
                                          • Hot Topic w/o New Messages
                                          • Locked w/ New Messages
                                          • Locked w/o New Messages
                                          • Read Message
                                          • Post New Thread
                                          • Reply to message
                                          • Post New Poll
                                          • Submit Vote
                                          • Post reward post
                                          • Delete my own posts
                                          • Delete my own threads
                                          • Rate post

2000-2012 ASPPlayground.NET Forum Version 3.9