hardlopen en spierbehoud
Author Message
coppie

• Total Posts : 132
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
hardlopen en spierbehoud di 24-jun-08 14:18 (permalink)
0
beste mensen, ben druk bezig aan het trainen voor de marathon van amsterdam wil men persoonlijk record scherper stellen , 3u 5 min .Nu men vraag is door het vele hardlopen ligt men kracht training op een laag pitje, ik speel ongeveer nog een uur per week intensief met de halters .is dit genoeg om geen spiermassa te verliezen ? men voeding heb ik ook moeten bijschaven moet nog paar pondjes verliezen maar niet ten koste van het beetje spierweefsel dat nog op men arm ligt knipoog loop een 50 km per week hardblij tnx!

Moob

• Total Posts : 14763
    • Scores: 91
    • Reward points : 1420
    RE: hardlopen en spierbehoud di 24-jun-08 19:38 (permalink)
    0
    Het gaat je denk ik massa kosten.
    Maar om het te beperken zal je goed je voeding in de gaten moeten houden. aangezien je ook wat gewicht wilt verliezen. Dit gaat bijna nooit zonder enig spierverlies. Zaak dus om wel te blijven eten om het verlies te beperken.

Kracht training ligt op een laag pitje. je lichaam gaat zich aanpassen aan wat voor werk/training het verricht.
    Trainen voor een marathon, dat is wel wat anders dan trainen voor meer spieren/kracht. Ik weet niet of je het gros van de marathon lopers wel eens gezien hebt.... niet echt een sport waardoor je massa aan zet.

Zou gaan voor 2 keer per week een half uur (ofzo) kracht training. Alleen compound, oefeningen waarmee je een hoop spieren tegelijk pakt en die zorgen dat je lichaam zoveel mogelijk nog gestimuleerd wordt om spiermassa aan te zetten.
    In schema's als deze waarin je weinig tijd stopt in je KT, moet je dus goede keuzes maken in oefeningen.

Squat, deadlift, OH press, Bankdrukken of dippen, row en/of chinnen. Dat zijn je beste vrienden voor komende tijd. Geen tijd voor biceps curls dus. knipoog

Training A
    deadlift
    OH press
    chinnen

Training B
    Squat
    row
    bankdrukken

Houdt het kort.

V erder zuinig omspringen met je energie buiten al je trainingen om. Met 50 km in de week op de weg voor het lopen en 2 KT trainingen per week, doe je al genoeg, dus zuinig aan met energie.

Anders zou je 3XL eens even kunnen attenderen op dit topic. Die heeft ook eens een marathon gelopen.  Misschien dat hij nog wat tips kan geven.

I started out with nothing and still have most of it left.

http://www.no-nonsense-training.tk/

coppie

• Total Posts : 132
      RE: hardlopen en spierbehoud di 24-jun-08 19:47 (permalink)
      0
      bedankt voor de reaktie moob super blij

Oom Oli

• Total Posts : 6636
        • Scores: 2
        RE: hardlopen en spierbehoud di 24-jun-08 22:53 (permalink)
        0

ORIGINAL: Moob

Het gaat je denk ik massa kosten.
        Maar om het te beperken zal je goed je voeding in de gaten moeten houden. aangezien je ook wat gewicht wilt verliezen.

Indien je lichamelijke arbeid doet kan je ook beroep gaan doen op een uitkering om het te beperken. Zo recupereer je de verbranding die je nu met lopen ondergaat... Heb zelf om die reden pas nog een job geweigerd (ik loop ook veel).

PeterE

• Total Posts : 1404
          RE: hardlopen en spierbehoud wo 25-jun-08 08:35 (permalink)
          0
          Marathonlopen kost je zowizo massa.

Ik zou de kcal inname zo precies mogelijk gelijk houden met je verbruik, zeker niet eronder. Hou je eiwitinname hoog genoeg: bij lange trainingen gaan de spieren ook rechtstreeks eiwitten verbranden, en ook gaat je glukosevorming (uit aminozuren) eiwit vragen, dus zorg ervoor dat er doorlopend voldoende voedingseiwit binnenkomt dan spaar je je spieren zoveel mogelijk.

Twee keer per week een set compound oefeningen voor spiergroeiprikkel is uitstekend.

Sukses.

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
            • No New Messages
            • Hot Topic w/ New Messages
            • Hot Topic w/o New Messages
            • Locked w/ New Messages
            • Locked w/o New Messages