het hyperventilatie topic
Change Page: 123 > | Showing page 1 of 3, messages 1 to 20 of 56
Author Message
sis

• Total Posts : 30877
  • Scores: 619
  • Reward points : 2073
  • Status: online
het hyperventilatie topic vr 07-jan-05 17:08 (permalink)
0
In diverse topics heb ik gelezen dat er mensen zijn die hyperventileren. Daarom leek het me wel een eigen threadje waard. Zal hem zelf aftrappen:

Ik heb last (gehad) van de chronische vorm. "Gehad" staat tussen haakjes want het gaat nooit helemaal weg. In mijn geval begon het na een onverwachte gebeurtenis die me enorm heeft aangegrepen, zelfs bepalend is geweest voor een periode in mijn leven. Ik heb er (fysiek) mee leren omgaan door o.a. ademhalingstechnieken aan te leren, en te gebruiken.

Hyperventilatie maakt meer kapot dan je lief is. Gevoelens van onwerkelijkheid, paniek/angstaanvallen, het idee gek te worden, hoofdpijn, duizeligheid, concentratiestoornissen, tintelingen in handen en armen, pijn op de borst, het idee dat je overal en altijd zomaar flauw zou kunnen vallen, hypochondrie, droge mond, misselijk, kan er allemaal bij horen.

Ik kan best een stuk algemene info plakken hier.. als jullie dat willen, maar wat me meer interesseert: wie heeft er last van en hoe gaan jullie er mee om?

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

Bloempje

• Total Posts : 3829
    • Scores: 0
    • Reward points : 0
    • Status: offline
    RE: het hyperventilatie topic vr 07-jan-05 17:25 (permalink)
    0
    heb zelf ook last van chronische hyperventilatie, kan m ook heel makkelijk opwekken is gebleken.
    2 jaar geleden tijdens t snorkelen was t me opgevallen, kan dus echt niet door zo een buisje ademhalen en begon te stressen, dus heb t zonder gedaan.
    In het zh een test moeten doen en daaruit bleek dat ik dat dus heel snel zelf kan opwekken.
    Als ik me teveel druk maak begin ik te hyperventileren of vlak na een orgasme,gevolgen ikbegin te trillen, krijg een beetje epileptische schokken en zware hoofdpijn, maar heb ook geleerd hoe ik er vanaf kom, door ff aan rustige dingen te denken en rustig te gaan ademhalen.
    Ook mezelf rustig laten inpraten door manlief terwijl hij me vasthoud en als t ware streeld dat ik kalm word.

Maar interessant onderwerp sis!
    Sure I've been naughty, so now it's time to spank my evil butt!!!P

R0XXXY

• Total Posts : 5539
      RE: het hyperventilatie topic za 08-jan-05 08:04 (permalink)
      0
      Ik heb er vroeger erg veel last van gehad .. op de middelbare school en het eerste jaar van de kappersopleiding.. ik vond het vreselijk daar.... en bij mij zorgde dat voor regelmatige hyperventilatie aanvallen waarbij ik soms ook van mijn stokje ging.. in een zakje ademen deed ik dan altijd.. ik had altijd een plastic zakje bij me

Het is bij mij vanzelf over gegaan gelukkig..

Nu komt het heel zo nu en dan terug.. maar het zakt dan ook zomaar weer af..

Gelukkig want ik vond het echt vreselijk en idd.. je wordt er erg bang door!!

~ R0XXX > vlindertjessssss... < T@Z ~
      ~ zal ik je ff gek maken? - T@Z ~
      ~ ff eruit en weer opnieuw erin - T@Z ~

iedje

• Total Posts : 979
        RE: het hyperventilatie topic za 08-jan-05 11:43 (permalink)
        0
        Ik denk t ook heel goed. Heb er vaak last van gehad, vooral op de middelbare school. Naar mijn mening heeft t ook veel te maken met je geestelijke gesteldheid. Gaat t slecht met je heb je veel sneller last van hyperventilatie, tenminste dat is mijn ervaring

Espi

• Total Posts : 21401
          • Scores: 147
          • Reward points : 1823
          RE: het hyperventilatie topic za 08-jan-05 11:57 (permalink)
          0
          Begin me af te vragen hoeveel hypoglycemie en hyperventilatie met elkaar te maken hebben. Uit mijn jeugd herinner ik me dat ik soms naar adem stond te snakken en het idee had te gaan stikken.. liep dan zo snel ik kon naar buiten om frisse lucht te halen. En dan ging het wel over... het ergste was dit rond mijn 14-16e levensjaar. Toevallig (of niet?) viel dit samen met een sterk verslechterd eetpatroon van ontbijt overslaan en vaak ook de inhoud van de lunchtrommel in de afvalbak deponeren...

Susy

• Total Posts : 1591
            RE: het hyperventilatie topic za 08-jan-05 12:01 (permalink)
            0
            @ Sis

Ik wil die tekst van jou graag lezen, dus van mij mag je hem plaatsen hoor...TOP!!!

Volgens de huisarts heb ik er ook last van, maar dat geloof ik niet zo. Als je hyperventileert moet je dat toch overduidelijk merken aan je ademhaling??
            Ik val nl best makkelijk en snel flauw. Vorig jaar heeeeeel vaak flauwgevallen. De huisarts zegt dat dat een gevolg is van hyperventileren, maar als het vaker nog zou gebeuren dan wilde hij mij laten onderzoeken. Nou inmiddels vaak genoeg flauwgevallen, maar denk dat hij een beetje moe word van zo'n kneus als ik dus laat hij het verder maar zo. Ik heb een hele lage onderdruk en met een beetje onregelmatig ademen ga ik al onderuit.

Maar als je hyperventileert moet je dat toch echt wel duidelijk merken lijkt mij???
            Ik merk daar nl bij mijzelf nooit iets van.
            Our greatest glory is not in never failing, but in rising up every time we fail.....

sis

RE: het hyperventilatie topic za 08-jan-05 12:35 (permalink)
              0
              Nee Suus, je hoeft het niet te merken aan je ademhaling. Acute hyperventilatie wel, dan hang je als een hijgend hert uit het raam en krijgt nog geen lucht. Maar voor chronisch is het al genoeg als je teveel zucht of een verkeerde houding hebt. Daardoor is je ademhaling dan ook verkeerd.

mister S

• Total Posts : 891
                • Reward points : 1228
                RE: het hyperventilatie topic za 08-jan-05 12:46 (permalink)
                0
                toen ik ng zeer veel overgewicht had kreeg ik wel eens een kloppende druk op mijn bosrt en had ik bijna altijd dorst/constante droge mond. maar wat heeft dit dat met hyperventilatie t maken.. omdat dat bij kenmerken stond
                ik heb geen adhd...ben gwoon een beetje druk

Bloempje

RE: het hyperventilatie topic za 08-jan-05 12:51 (permalink)
                  0
                  @ susy, ik wist t ook alleen door een test.
                  De internist dacht eerst aan accuut mar dat was t niet.
                  Dus laat gewoon ene testje doen als t je geruste steltblij

@ Espi, bij mij heeft t zeker niks met eten te maken(ok als t met pinda's te maken heeft maar daar reageer ik allergisch op)

Susy

RE: het hyperventilatie topic za 08-jan-05 13:23 (permalink)
                    0
                    Oh..oke..ik dacht dus dat je het echt aan je ademhaling moest merken als je hyperventileert. Maargoed..ik heb eens een cursus gedaan waar je ademhalingsoefeningen moest doen en dat heeft wel enigszins geholpen moet ik zeggen.

Thanx voor de tip bloem, maar wat dit aangaat hoef ik niet per se gerust gesteld te worden hoor. Ik val al minder flauw dus het gaat beter met mij.
                    Our greatest glory is not in never failing, but in rising up every time we fail.....

Bloempje

RE: het hyperventilatie topic za 08-jan-05 13:58 (permalink)
                      0
                      nee klopt maar dan weet je miss wel de oorzaak knipoog

iedje

RE: het hyperventilatie topic za 08-jan-05 18:53 (permalink)
                        0

ORIGINAL: Esperantistino

Begin me af te vragen hoeveel hypoglycemie en hyperventilatie met elkaar te maken hebben. Uit mijn jeugd herinner ik me dat ik soms naar adem stond te snakken en het idee had te gaan stikken.. liep dan zo snel ik kon naar buiten om frisse lucht te halen. En dan ging het wel over... het ergste was dit rond mijn 14-16e levensjaar. Toevallig (of niet?) viel dit samen met een sterk verslechterd eetpatroon van ontbijt overslaan en vaak ook de inhoud van de lunchtrommel in de afvalbak deponeren...

wat je daar beschrijftheb ik heel veel gehad tussen mn 12e en 14e ongeveer... Als ik een naar mijn idee te kleine ruimte (kon ook een hele grote ruimte zijn) met teveel mensen stond raakte ik volledig in paniek, alsof zij mijn zuurstof zouden afnemen... heel raar maar viel toen ook vaak flauw..

sis

RE: het hyperventilatie topic za 08-jan-05 20:03 (permalink)
                          0
                          Iedje en Espi, angst/paniekaanvallen horen er inderdaad bij.. vervelend.

Susy, op [url="http://www.hyperventilatie.org/"] deze site [/url] staat heel veel goede info. Scheelt weer een mega grote post, de info die daar staat past niet in een reply blij maar is wel heel goed. (rechts onderin bolletje klikken, zie je makkelijk over het hoofd)

iedje

RE: het hyperventilatie topic za 08-jan-05 22:08 (permalink)
                            0
                            jah, maar ik geloof toch wel dat ik er redelijk overheen gegroeid ben... heb er nog maar af en toe last van gelukkig.. super blij

thanks sis! interessant stuk!

Susy

RE: het hyperventilatie topic za 08-jan-05 23:31 (permalink)
                              0
                              @Bloem

Voor de huisarts staat oorzaak stress vast. Als je ooit eens een keer een beetje stressy bent geweest gooit de huisarts alle lichamelijke klachten die je daarna krijgt op stress. Lekker makkelijk natuurlijkhuh?! verbaasd

@Sis

Thanx voor de site. Ik ga het morgen op mn gemak eens even lezen. Rechts onder in bolletje klikken is goed van je om ff te vermelden.

India

• Total Posts : 3148
                                • Scores: 314
                                • Reward points : 1858
                                RE: het hyperventilatie topic ma 07-mrt-11 00:13 (permalink)
                                0
                                sis

Iedje en Espi, angst/paniekaanvallen horen er inderdaad bij.. vervelend.

Susy, op deze site staat heel veel goede info. Scheelt weer een mega grote post, de info die daar staat past niet in een reply blij maar is wel heel goed. (rechts onderin bolletje klikken, zie je makkelijk over het hoofd)

Kan helaas de site niet aanklikken.. doet t niet... heb ook vreselijke last van hyperventilatie.. ga er morgen weer voor terug naar de huisarts... was wel heel erg benieuwd naar die site..
                                "Never regret. If it's good, it's wonderfull. If it's bad, it's experience"  

josja

• Total Posts : 1133
                                  • Scores: 12
                                  • Reward points : 1124
                                  RE: het hyperventilatie topic ma 07-mrt-11 07:36 (permalink)
                                  0
                                  Site doet het bij mij gewoon India? Succes zometeen, benieuwd wat je huisarts zegt. Hier ook al jaren last van hyperventilatie, inclusief paniekaanvallen. Sporten helpt, yoga en ademhalingsoefeningen ook. Als ik echt begin te panieken en alleen thuis ben wil ik ook nog wel eens flink gaan schoonmaken, kastjes uitsoppen enzo, werkt ook als afleiding. En ja, voor de ergste paniek heb ik altijd oxazepam in huis. Gebruik het niet meer zo vaak maar soms is het gewoon het enige dat helpt tegen de directe paniek.

"fear causes hesitation, and hesitation will cause your worst fears to come true"

India

• Total Posts : 3148
                                    • Scores: 314
                                    • Reward points : 1858
                                    RE: het hyperventilatie topic ma 07-mrt-11 09:02 (permalink)
                                    0
                                    Vreemd, bij mij werkt de link niet..

Dank je! Ik wil er zo graag vanaf, de oorzaak vinden van t waarom. Ik heb dagelijks 2 tot 3 aanvallen op de raarste momenten.  En ik slik idd ook oxazepam, maar wil daar eigenlijk vanaf, echter ben ik al zover dat als ik dat niet in huis heb dat de paniek toeslaat. Daar wil ik het dus oa over hebben met de huisarts.

Wat me de laatste keer geholpen heeft een aanval te overwinnen zonder oxazepam te slikken, was een dvd waarbij je leert Salsa dansen op te zetten en een half uurtje te dansen..
                                    "Never regret. If it's good, it's wonderfull. If it's bad, it's experience"  

sis

RE: het hyperventilatie topic ma 07-mrt-11 09:53 (permalink)
                                      0
                                      Site doet het hier ook gewoon, het is de site van de Nederlandse hyperventilatie stichting. http://www.hyperventilatie.org/site/

Het klopt dat je minder last hebt door te bewegen. Je herstelt daardoor de balans in je bloed. 

SheRu

• Total Posts : 11220
                                        • Scores: 580
                                        • Reward points : 2061
                                        RE: het hyperventilatie topic ma 07-mrt-11 16:47 (permalink)
                                        0
                                        Ik had er recent last van, na m'n wedstrijd. Ik kwam thuis, en de ontlading begon. Hyperventileren als een malle, o.a.
                                        You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do.

http://canonnengoed.wordpress.com/

"SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark
                                          Change Page: 123 > | Showing page 1 of 3, messages 1 to 20 of 56

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                                          • No New Messages
                                          • Hot Topic w/ New Messages
                                          • Hot Topic w/o New Messages
                                          • Locked w/ New Messages
                                          • Locked w/o New Messages
                                          • Read Message
                                          • Post New Thread
                                          • Reply to message
                                          • Post New Poll
                                          • Submit Vote
                                          • Post reward post
                                          • Delete my own posts
                                          • Delete my own threads
                                          • Rate post

2000-2012 ASPPlayground.NET Forum Version 3.9