hoe asperges klaarmaken?

Author
patjer1
Middle Weight
2005/05/06 15:29:11 (permalink)
0

hoe asperges klaarmaken?

Heb me uiteindelijk verse asperges gekocht maar ben op zoek naar wat lekkere recepten...iemand suggesties? Met botersaus, maar ja ook zo simpel é knipoog
Hoe lang kook je die dingen? Had vorige week ergens gezien dat je ze best in water legt, dat aan de kook brengt, van het vuur afhalen  en vervolgens 5 min laten garen

2 Replies Related Threads

hehoi
    Nuts for thought
    RE: hoe asperges klaarmaken? 2005/05/06 16:02:07 (permalink)
    0
    In een pan onder water koken, tot ze lekker zacht zijn (ca. 10 minuten).
    Het lekkerst met zalm en een sausje (creme fraiche met kruiden of zo, evt. botersaus), en gekookte/gepofte aardappeltjes of krieltjes.
    Beetje mosterd door de saus is ook lekker.

Ook lekker: met gekookte ei en ham.
    Zoek effe op receptensite, bijv. www.AH.nl en dan bij recepten. Dan kun je bij ingredienten asperges invullen.

Smul ze. Ik eet ze zelf vanavond ook. Lekker met gegrilde zalm en zilvervliesrijst, tomatensalade en een sausje o.b.v. kwark/lijnzaadolie, kruiden en mosterd, mjammie....
    OX
    Bigger than a Bull
    RE: hoe asperges klaarmaken? 2005/05/06 19:07:50 (permalink)
    0
    Zorg dat je ze goed geschild heb! Anders worden ze bitter vies bah. Ik zou bij het water voor het koken ook wat witte wijn en roomboter doen.

Wat ik heel lekker vind is met feta, room en champignons. Eerst de champignons roerbakken, bieslook erbij, dan de room en de feta.

Ik weet het.. Room=zondigen..
    Jump to:
    © 2014 APG vNext Commercial Version 5.0