patrick
-
Total Posts
:
2811
- Scores: 7
-
Reward points
:
778
-
Status: offline
|
hoe banden (elastiek) te gebruiken
zo 15-nov-09 20:06
( permalink)
Kan iemand mij vertellen hoe ik banden in mijn training kan verwerken? Ik wil de bijvoorbeeld gebruiken om mijn bank te verbeteren en dan met name mijn explosiviteit. Kan dit natuurlijk ook gebruiken voor de squat. maar zit dan te twijfelen hoe ik dit verwerk in mijn trainingsschema. hoe zwaar moet ik dan gaan? aangezien de band ook voor trekkracht zorgen. en hoeveel setjes en reps? iemand ervaring mee?
|
|
|
|
John87
-
Total Posts
:
4578
- Scores: 25
-
Reward points
:
1306
-
|
RE: hoe banden (elastiek) te gebruiken
zo 15-nov-09 20:17
( permalink)
|
|
|
|
John87
-
Total Posts
:
4578
-
Reward points
:
1306
-
|
zo 15-nov-09 20:22
( permalink)
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11220
- Scores: 580
-
Reward points
:
2061
-
|
ma 16-nov-09 08:59
( permalink)
Wel een tijdje mee gewerkt, maar gewoon even googlen. De site die John geeft is heel goed, en Louie simmons heeft op z'n eigen site keiveel informatie, wel allemaal WSB geënt natuurlijk.. Zag laatst ook iets op KNKF-krant, wat ik wat twijfelachtig vond, maar zou je kunnen proberen. En t-nation heeft een aantal Dave Tate-artikelen waarin e.e.a uitgelegd wordt, volgens mij onder de titel accomodating resistance. Heb je al een pack?
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
P. Tsatsouline
-
Total Posts
:
1784
- Scores: 45
-
Reward points
:
1287
-
|
ma 16-nov-09 13:19
( permalink)
Je kan ook even zoeken naar Dave Schmitz. Hij heeft verschillende DVDs uitgebracht, maar er is ook wat te vinden op youtube etc.
get comfortable being uncomfortable” because that’s were the results happen…
|
|
|
|
patrick
-
Total Posts
:
2811
- Scores: 7
-
Reward points
:
778
-
|
ma 16-nov-09 15:04
( permalink)
ORIGINAL: SheRu Heb je al een pack? was da?  je bedoel of ik al heb besteld? nee nog niet. ik heb mini band gevonden en normale van licht tot sterk. geen idee waar ik mee moet beginnen. en wat voor banken geschikt is.
|
|
|
|
John87
-
Total Posts
:
4578
-
Reward points
:
1306
-
|
ma 16-nov-09 17:40
( permalink)
Mini's Dit i.v.m. de belasting op je ellebogen. Over die belasting, er wordt ook aangeraden het te cyclen, dus niet te lang achter elkaar met bands trainen. De 'sterkere' bands zijn vooral voor squat en deadlift.
|
|
|
|
tiomio123
-
Total Posts
:
3552
-
Reward points
:
1311
-
|
ma 16-nov-09 21:55
( permalink)
Hoef je met chains niet te beginnen met een lichtere load? Ik ben met mijn chains begonnen met +20kg en had geen last? Of zijn bands heel anders doordat je in een bepaalde richting getrokken wordt?
23 jaar 1,76 92kg. BP: 155 (7x140) SQ: 2x215 DL: 270
|
|
|
|
John87
-
Total Posts
:
4578
-
Reward points
:
1306
-
|
di 17-nov-09 09:13
( permalink)
Chains veroorzaken minder last inderdaad. Heeft vooral te maken met de spanning die je op je pezen krijgt.
|
|
|
|