builder
-
Total Posts
:
208
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
hoe vaak elke spiergroep?
wo 30-jul-03 12:04
( permalink)
ik ben 20 jaar en beoefen nu drie jaar bodybuilding. ik lees vaak dat elke spiergroep maar een keer per week belast moet worden. heb dit een tijdje gedaan maar merkte dat ik dan niet meer zo hard vooruit ging dan als ik elke spiergroep twee keer per week pakte. mn trainingsschema is als volgt maandag: borst, triceps, biceps dinsdag: rug, schouders woensdag: benen donderdag: borst, triceps, biceps vrijdag: rust zaterdag: rug, chouders zondag: rust wat zouden jullie het beste aanraden? ik hoor t graag
|
|
|
|
Coldzero
-
Total Posts
:
185
-
Reward points
:
0
-
|
RE: hoe vaak elke spiergroep?
wo 30-jul-03 12:24
( permalink)
Als je de trainingsschema's van de profs bekijkt, dan zie je ook vaak dat sommigen bepaalde lichaamsdelen twee keer per week trainen. Ze doen dit omdat ze zich daar goed bij voelen en omdat ze zo die bepaalde spiergroep het beste vooruit krijgen. Dus als jij zo het beste vooruit gaat , zoals je zelf gezegd hebt, dan zie ik niet in waarom je het anders zou doen. Ieder lichaam is anders, zo ook dat van jou, dus ik zou zeggen, train maar goed door tot dat je voelt dat je echt niet meer vooruit komt. En dan kun je misschien overstappen op één keer per week. Succes ermee!
|
|
|
|
muscle freak
-
Total Posts
:
15
-
Reward points
:
0
-
|
wo 30-jul-03 15:45
( permalink)
ik zelf doe alles een keer per week alleen borst en benen 2 keer per week ik heb gemerkt dat ik daar het beste van groei
|
|
|
|
brain_ass
-
Total Posts
:
60
-
Reward points
:
0
-
|
wo 30-jul-03 17:25
( permalink)
Kan jij wel goed je rug en schouders trainen als je je armen de dag dervoor helemaal afgebeuld hebt ?? Omdat je voor rug en schouders ook veelal je arm biceps en triceps gebruikt ...((?))
|
|
|
|
Euan
-
Total Posts
:
615
-
Reward points
:
0
-
|
wo 30-jul-03 18:26
( permalink)
Ik doe het 1x per week. ((B))
|
|
|
|
MaxMuscle
-
Total Posts
:
2847
-
Reward points
:
889
-
|
wo 30-jul-03 19:47
( permalink)
Ieder lichaam reageert anders. Er zijn mensen die zweren bij 3x trainen van alle spiergroepen in twee weken. Maar er zijn er ook die zelfs goede tot zeer goede resultaten krijgen door middel van het Dubbelsplitprincipe Dit is Joe Weiders beroemde dubbelsplitsysteem. Atleten trainen dan zowel s'ochtends als s'avonds een aantal spiergroepen. Het voordeel is duidelijk. Door slechts een spiergroep per training te pakken kun je al je energie in die spiergroep steken, met meer sets en meer gewicht, en dat werkt bijzonder groeibevorderend. Maar je kan ook kiezen voor het Driedubbelsplitprincipe Er zijn een paar bodybuilders die zo’n geweldig herstel vermogen hebben en vanwege dezelfde voordelen als boven beschreven hun voordeel doen met een driedubbelsplitprogramma. Ze trainen drie keer per dag en pakken elke training één spiergroep. Albert Beckles trainde op die manier. Ikzelf probeer drie keer in de twee weken mijn spiergroepen aan te pakken. Zolang dat nog een resultaat oplevert.
|
|
|
|
fitness2000
-
Total Posts
:
470
-
Reward points
:
0
-
|
wo 30-jul-03 20:13
( permalink)
quote: Oorspronkelijk geplaatst door: builder ik ben 20 jaar en beoefen nu drie jaar bodybuilding. ik lees vaak dat elke spiergroep maar een keer per week belast moet worden. heb dit een tijdje gedaan maar merkte dat ik dan niet meer zo hard vooruit ging dan als ik elke spiergroep twee keer per week pakte. mn trainingsschema is als volgt maandag: borst, triceps, biceps dinsdag: rug, schouders woensdag: benen donderdag: borst, triceps, biceps vrijdag: rust zaterdag: rug, chouders zondag: rust wat zouden jullie het beste aanraden? ik hoor t graag
dag 1 = borst triceps ( biceps niet doen!!, omdat je je triceps al flink traint, en dan kun je voor je biceps niet voluit gaan ) dag 2 = bovenbenen kuiten dag 3 = rug biceps dag 4 = schouders hamstrings eventueel extra dag als je da zelf wilt Dit is hoe ik het zou doen Wat zijn je stats? Er komt een tijd dat je wat minder gaat groeien... 't kan niet altijd even hard gaan. want als je straks weer "stil" valt... wat doe je dan, ga je NOG meer trainen?
|
|
|
|
builder
-
Total Posts
:
208
-
Reward points
:
0
-
|
wo 30-jul-03 20:35
( permalink)
tuurlijk weet ik dat je niet altijd even hard kan gaan. op dooie punten wanneer ik echt niet meer verder kom pas ik m,n training aan. andere traingschema proberen en kijken hoe dat uitpakt, supplementen gebruiken creatine etc. goed naar je lichaam luisteren of t nog herstel nodig heeft.
|
|
|
|
Djith
-
Total Posts
:
317
-
Reward points
:
0
-
|
do 31-jul-03 22:30
( permalink)
'k doe het als volgt ; alles eenmaal in de week, maar een bepaald spiergroep tweemaal in deze week, de volgende terug alles eenmaal en dan een andere spiergroep dan vorige week tweemaal enz.... gaat best zo bij mij
|
|
|
|
jaycutler
-
Total Posts
:
364
-
Reward points
:
1495
-
|
ma 11-aug-03 11:48
( permalink)
ik doe gewoon alles 1x per week omdat ik ook nog vrij jong ben (16 jaar) weet ik daarmee vrijwel zeker dat iedere spiergroep voldoende rust krijgt!
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
- Scores: 108
-
Reward points
:
1431
-
|
ma 11-aug-03 11:50
( permalink)
het is wel zo dat de ene spiergroep sneller hersteld dan de andere. het beste zou je dus voor elke spiergroep een apart schema willen opzetten, maar je begrijpt dat zoiets niet praktisch werkt.
|
|
|
|