hoeveel vet% heeft een vrouw off season en on season ongeveer?
Author Message
ekmef

• Total Posts : 132
  • Scores: 4
  • Reward points : 725
  • Status: offline
hoeveel vet% heeft een vrouw off season en on season ongeveer? vr 26-nov-10 09:15 (permalink)
0
Hoi

ik vroeg me af wat het vet% van vrouwen is onn season en offseason?
Zoals Lana Evers ofzo blij
jaja waar je al niet mee bezig kan zijn haha

Espi

• Total Posts : 21401
    • Scores: 147
    • Reward points : 1823
    Re:hoeveel vet% heeft een vrouw off season en on season ongeveer? vr 26-nov-10 12:36 (permalink)
    0
    Dat hangt vast van veel factoren af.. 1 factor is al dat je je amper op een vet% kan vastpinnen. Heb heel lang een draad gevolgd waarin schattingen gegeven werden op basis van foto's.
    Wat bleek is dat mensen een overdreven lage inschatting hadden van het vet% wat niet met de werkelijkheid overeenkomt. Die werkelijkheid was dan een meting met een DEXA-scan, die steevast zo'n 5% hoger was als een huidplooimeting.
    Makkelijker vraag is "blijven de blokjes zichtbaar"

Hermanus

• Total Posts : 11026
      • Scores: 1137
      • Reward points : 2079
      • Status: online
      Re:hoeveel vet% heeft een vrouw off season en on season ongeveer? vr 26-nov-10 12:46 (permalink)
      0
      Lastige vraag, ik weet dat bijvoorbeeld bij Nina Loos op de GP van 2008 iets minder dan 4% gemeten werd en hoe betrouwbaar dan die meting is durf ik niet te beweren. In elk geval stond ze daar in de shape van haar leven en werkelijk gort en gort droog en knetterhard. Uiteindelijk is de trend die je af kan lezen met de meting en de spiegel de belangrijkste factor. Off season waren de meetingen van Nina rond de 11 A 12% maar dan bleef je bij haar nog steeds blokjes op de buik zien.

Bij vrouwen is het dan geloof ik toch weer anders dan bij mannen, maar vrouwelijke atleten op het podium is specefiek voor die wedstrijddag en zo er het hele jaar rond bij lopen is gewoon niet gezond en ik denk zelfs dat off voor sommige atleten nog best heel erg laag is, al ken ik er ook voor wie off dan ook echt off is.maf!

Testiculos habet et bene pendentes  
      Why train heavy?
      Why stack plates?
      Why bend bars?
      Why train insane?

Because
      I f**king can

Espi

• Total Posts : 21401
        • Scores: 147
        • Reward points : 1823
        Re:hoeveel vet% heeft een vrouw off season en on season ongeveer? vr 26-nov-10 13:01 (permalink)
        0
        En dan is het ook nog eens zo dat 'blokjes op de buik' bij de een pas bij een extreem laag vet% zichtbaar worden en bij een ander al bij een hoger %.
        Naar verluidt is het hebben van blokjes voor nogal wat vrouwen zelfs makkelijker te bereiken da voor mannen, omdat vrouwen veelal vet op de heupen en bovenarmen opslaan en minder op de buik.

Dus.. eigenlijk is het niet zo heel relevant op vet% af te gaan, relevanter is dus idd hoe ze er uit zien. En dan is waarschijnlijk ijdelheid plus het aantal wedstrijden dat iemand draait van doorslaggevend belang.
        Draait iemand veel wedstrijden, dan is het natuurlijk onmogelijk een flinke bulk te doen.. schijnt wel dat extreem bulken en extreem cutten 'uit de mode' is geraakt, toch?

Hermanus

• Total Posts : 11026
          • Scores: 1137
          • Reward points : 2079
          Re:hoeveel vet% heeft een vrouw off season en on season ongeveer? vr 26-nov-10 14:20 (permalink)
          0
          Ik heb geen idee eigenlijk wat de trend is, kan alleen maar oordelen over hoe Jack het altijd bij mij gedaan heeft en daar zaten niet zoveel extreme verschillen in. Lichte verschuivingen naar wat schonere voeding, gekoppeld aan een hogere arbeidslast in de vorm wel of geen cardio.

Resultaten waren op deze manier altijd prima, verder heb ik geen idee hoe andere coaches dan wel atleten het doen. Voor mijzelf gold sowieso al dat ik al nooit geloofde in extreem cutten of bulken en dus sloot de methode van Jack perfect aan bij waar ik mij het prettigst bij voelde en jezelf ergens prettig bij voelen is denk ook wel een belangrijke factor voor succes.

Testiculos habet et bene pendentes  
          Why train heavy?
          Why stack plates?
          Why bend bars?
          Why train insane?

Because
          I f**king can

ekmef

• Total Posts : 132
            • Scores: 4
            • Reward points : 725
            Re:hoeveel vet% heeft een vrouw off season en on season ongeveer? vr 26-nov-10 17:48 (permalink)
            0
            hmmm lastig is het zeker ja wat nou eigenlijk bij je past, Ik weet dat je niet teveel naar % moet kijken, maar je hebt wel bepaalde doelen nodig denk. Ik stond op dit forum met foto,s van mijn buik met 23,5% en blokjes en daarna met 21,5 met blokjes. (onder ekmef wel te vinden).
            Maar eigenlijk wil ik mijn benen strakker en MINDER vet hebben, en zit nu op 22.2% en wil graag weten wanneer die strakker worden bij welk %.
            Als vrouw sla je alles op bij je billen en ik me triceps haha. Die zijn dikker dan me buikhmmm zal wel

ellendige zooisuper blij
            straks lekker trainen.
            iedereen fijn weekend

sis

• Total Posts : 30877
              • Scores: 619
              • Reward points : 2073
              Re:hoeveel vet% heeft een vrouw off season en on season ongeveer? vr 26-nov-10 18:41 (permalink)
              0
              Ik denk dat er ook geen vaste getallen zijn te noemen voor on-off season. Het is vooral de spiegel die het hem doet en het percentage is meer een indicatie.

Enne, niks mis met billen hoor.

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                • No New Messages
                • Hot Topic w/ New Messages
                • Hot Topic w/o New Messages