|
Author |
Jan22
-
Total Posts
:
19
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
binnenkort gal ik weer beginnen met kickboxen, maar ben er al tijdje uit. Weet iemand goeie oefeningen die ik alvast thuis kan doen om weer wat leniger te worden (hoger te kunnen trappen). Na 2 jaar nix doen krijg ik er net aan een low-kick uit...
|
|
|
|
Mr.X.
-
Total Posts
:
3596
-
Reward points
:
711
-
|
RE: hoger trappen
zo 09-mei-04 11:19
( permalink)
Voor een goede highkick kan je gaan proberen om je been in je nek te leggen, de spagaat en de split oefenen.
Er zijn twee manieren om jezelf voor de gek te houden. Het ene is om te geloven in wat niet waar is en de andere is weigeren te geloven wat wel waar is".
|
|
|
|
Nick#1
-
Total Posts
:
929
-
Reward points
:
642
-
|
zo 09-mei-04 16:32
( permalink)
Ik kickkboks niet heb wel gebokst maar, wij hebbe een kast met open verdiepingen zeg maar.. En ik leg me voet dan op zo'n plank en ga een beetje door mijn knie waar ik op steun en na een paar weken dat te hebben gedaan kon ik de plank erboven halen, zo doe ik het...
|
|
|
|
Ryubolic Pro
-
Total Posts
:
115
-
Reward points
:
0
-
|
zo 09-mei-04 18:41
( permalink)
met een touw om je been en vervolgens omhoog trekken via een steunbalk. Dat werkte perfect bij mij.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30877
- Scores: 619
-
Reward points
:
2073
-
Status: online
|
zo 09-mei-04 21:50
( permalink)
Okee, de adviezen tot nu toe zijn een goede manier om je peesaanhechtingen te verneuken. Soepelheid in hoge trappen krijg je door goed opwarmen, zeker met extra aandacht voor heupen en liezen. Pas na je training rekken, en veel werken aan je techniek. Ik trap hoog vanuit ontspanning en kan zelfs ijskoud iemand op z'n kop schoppen (eerlijkheidshalve.. alleen met rechts hoor)
|
|
|
|
Caliber
-
Total Posts
:
15
-
Reward points
:
0
-
|
Re: hoger trappen
zo 09-mei-04 22:51
( permalink)
inderdaad zorg dat je goed warm bent, en gewoon erg veel rek oefeningen doen en wat trap oefeningen. tijdens het rekken moet je zorgen dat je geen schok bewegingen maakt, langzaam naar je max toe rekken en dan 10 a 15 sec vast houden en niet verder bewegen. rustig weer terug. ook niet enorm hard doordouwen daar bereik je het omgekeerde door. net als alle mooie dingen heeft het veel tijd nodig en herhalingen!!
i don't care if i die , aslong as it's in very big box
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
- Scores: 108
-
Reward points
:
1431
-
|
zo 09-mei-04 22:57
( permalink)
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
- Scores: 108
-
Reward points
:
1431
-
|
zo 09-mei-04 22:59
( permalink)
ORIGINAL: Mr.X. Voor een goede highkick kan je gaan proberen om je been in je nek te leggen, de spagaat en de split oefenen. btw X.. de spagaat kan ik nog bijna, en de split al lang niet meer, maar me benen in me nek leggen is een totaal andere lenigheid, die ik ook nooit gehad heb, terwijl mijn vrouwtje die van nature stijf is als een plank, haalt met 'r toppen van de vingers net halverwege de schenen, maar die legt wel zo d'r been in d'r nek.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30877
- Scores: 619
-
Reward points
:
2073
-
Status: online
|
zo 09-mei-04 23:08
( permalink)
|
|
|
|
Sirtrainsalot
-
Total Posts
:
1359
-
Reward points
:
0
-
|
ma 10-mei-04 10:34
( permalink)
ga niet koud rekken, dan blesseer je alleen jezelf, dussss je kan pas rekken als je goed warm bent!!
|
|
|
|
XxDrAgOnxX
-
Total Posts
:
1444
- Scores: 1
-
Reward points
:
997
-
|
ma 10-mei-04 11:08
( permalink)
Rekken is idd de boodschap. Eerst goed opwarmen zoals Sis al zei. Ik zou het om de dag doen : een dag voluit stretchen, en een dag rust (met rust bedoel ik niet stretchen, het ijzer moet je zeker niet laten liggen he  ) Heb zelf ook een stretchtoestel dat wel veel helpt en beter is voor de knieën (niet belastend in tegenstelling tot veel stretchoef) Succes !
The way you train is the way you fight
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|