identiteitscrisis :s
Author Message
milo

• Total Posts : 770
  • Scores: 8
  • Reward points : 847
  • Status: offline
identiteitscrisis :s vr 30-jul-10 00:10 (permalink)
0
ben de laatste tijd (4 maand ofzo) weer stevig aan het trainen en het gaat me weer te snel :s 
eigenlijk begrijp ik er nix van want ik heb geen speciaal dieet, heb geen schema, wacht niet tot een spiergroep rust heeft gehad slaap minder dan 7 uur per nacht...

en toch... zit ik op 6% bf. en ben na 4 maand gespierder dan ooit (zit al behoorlijk voorbij m'n avatar) ook m'n benen zijn zelfs in verhouding... dus heb bij wijze van spreken niets meer te doen.
Ik merk dat ik behoorlijk begin op te vallen en zelfs in een hemd of trui zie je het meteen. Ik weet dat er hier zijn die me niet begrijpen, en ook die zeggen wat zit je te zagen, je hebt geluk... maar neem het aub effe serieus want voor mij is het een beetje beangstigend aan het worden, ik wou dat ik kon stoppen met groeien en gewoon verder trainen als ik nu doe, omdat ik het leuk vind en het mij rust brengt.

Hermanus

• Total Posts : 11026
    • Scores: 1137
    • Reward points : 2079
    • Status: online
    Re:identiteitscrisis :s vr 30-jul-10 00:28 (permalink)
    0
    En je probleem is???

Luister Milo, ik weet dat jij denkt dat ik jou niet serieus neem, ik maak af en toe een grapje ten koste van jou, maar ook ten koste van mijzelf omdat ik mijzelf in heel veel opzichten niet heel erg serieus neem en ik denk dat dit een positieve eigenschap is en in de context met jou verhaal denk ik dat dit het beste advies is wat ik jou kan geven.
    Neem jezelf niet al te serieus, maak geen probleem van de fase waar je nu in zit en profiteer er van, dit zal ook niet altijd zo door blijven gaan. Er komt ongetwijfeld ook weer een einde aan de fase waar je nu in zit en wat dan??? Ga je dan weer bang worden omdat je niet vooruit gaat??

Ik weet dat uiterlijk vertoon en trainen om het uiterlijk voor jou heel belangrijk is, maar schuif dat nou eens opzij en train gewoon omdat het zo leuk is om te trainen ongeacht het resultaat.

Je zou natuurlijk ook voor een tijdje echt kracht gericht kunnen trainen, dat is voor jou waarschijnlijk weer een kompleet andere manier van trainen of stop gewoon helemaal even, maar doorbreek het patroon  waar je nu inzit als jij er zoveel last van hebt.

Testiculos habet et bene pendentes  
    Why train heavy?
    Why stack plates?
    Why bend bars?
    Why train insane?

Because
    I f**king can

milo

Re:identiteitscrisis :s vr 30-jul-10 08:41 (permalink)
      0
      ben ik al ooit bang geweest dat ik niet vooruit ging??? + ik d8 dat er duidelijk instaat dat ik juist niet keihard wil opvallen... dat ligt ongeacht wat jij misschien denkt niet in mijn aard; ik ben niet iemand die snel zijn t'shirt zal uittrekken in het openbaar enz.. het gaat me er net om dat ik begin te merken dat het altijd te zien is, ongeacht welke kledij. Ik train al lang niet meer voor het uiterlijke, als dat zo zou zijn kwam ik wel toe met 2x per week hoor herm; t'is net dat ik gewoon door wil trainen.

als je wil vertel eens wat meer over dat kracht gericht trainen, ik weet niet precies wat het verschil is...

Luppie

• Total Posts : 2332
        • Scores: 59
        • Reward points : 1036
        Re:identiteitscrisis :s vr 30-jul-10 09:48 (permalink)
        0
        Post eens een foto dan. Gezien je avatar kaner nog veel meer bij opknipoog
        WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD 

ineke

• Total Posts : 41
          • Scores: 0
          • Reward points : 159
          Re:identiteitscrisis :s vr 30-jul-10 14:19 (permalink)
          0
          hey Milo,
          tjonge relax eens een beetje.
          ten eerste wat maakt het uit of je opvalt of niet? ga je liever op in de menigte of durf je je zelf te laten zien dat je misschien toch niet het volgzame schaapje bent zoals het gros van de mensheid? uitzien zoals zovele.
          Train gewoon lekker door als het je zo goed doet.het zal zijn reden hebben dat het zo uitpakt.
          ben trots op je lichaam.
          daarbij waarom denk je dat mensen je niet serieus zouden nemen?
          moet het je iets boeien wat andere mensen van je vinden of denken?
          is het niet al moeilijk genoeg om zelf te weten wie je bent en wat je denkt?
          nogmaals relax en geniet van je trainen.

India

• Total Posts : 3148
            • Scores: 314
            • Reward points : 1858
            Re:identiteitscrisis :s vr 30-jul-10 15:24 (permalink)
            0
            iets wijdere shirts aan? blij neen, is flauw! Denk dat je idd gewoon trots moet zijn op je lichaam en lekker door moet trainen. Wellicht dat wanneer Hermke je uitlegt wat kracht gericht trainen is dat je daar wat aan hebt.

Hermanus

Re:identiteitscrisis :s vr 30-jul-10 22:56 (permalink)
              +1
              Met kracht gericht bedoelde ik dat je voor een tijdje een schema volgt wat niet specefiek op hypertrofie gericht is. Ik denk dat je nu gebruik maakt van een split.

Misschien even een tijdje wat fullbody gaan doen met uitsluitend wat compounds of wellicht Bill Star of Southwood. In elk geval totaal wat anders wat je nu doet en een tijdje focussen op krachtgerichte resultaten. Ik vond10x2 of 10x3 schema's ook altijd erg leuk.

Mocht je echt vinden dat je teveel massa hebt zou je ook nog kunnen  overwegen om circuitachtige trainingen te gaan doen en wat lager in je voeding te gaan zitten.

Kortom er zijn genoeg mogelijkheden om eens wat compleet anders te doen en even helemaal los te gaan zonder verder naar de uiterlijke resultaten te kijken.

Why train heavy?
              Why stack plates?
              Why bend bars?
              Why train insane?

Because
              I f**king can

Moob

• Total Posts : 14765
                • Scores: 92
                • Reward points : 1423
                Re:identiteitscrisis :s vr 30-jul-10 23:53 (permalink)
                0
                Kracht gericht trainen.

Nou kan je de pech (ja in jouw geval toch echt pech) hebben dat je ook van kracht gericht trainen lekker door blijft groeien, maar het is toch zeker het proberen waard.

Lijkt je dat niks (of het werkt niet zoals je wil), dan moet je keuzes maken. Het heeft ook met acceptatie van jezelf te maken.
                Kies je er voor om dan minder te trainen, of op een manier die je niet leuk vind... of kies je voor jezelf en je accepteert dat door je manier van trainen/leven je nu eenmaal gespierder wordt.
                Mensen hebben altijd hun oordeel klaar. of je nu dik, dun, gespierd, lang, kort enz bent. Je valt op of juist niet. als je opvalt ben je een patser en val je niet op ben je een grijze muis.
                Durf te leven en laat je niet leiden door meningen van een ander. Want daar komt het toch op neer als ik het zo eens lees. 'ik wil niet opvallen'. Wie opvalt krijgt namelijk automatisch en geheel gratis de mening van anderen over zich heen.

Ik zeg, schijt aan hebben, je kan niet iedereen tevreden houden.
                Kies voor jezelf, kies voor wat je leuk vind en accepteer dat mensen altijd wel iets te zaniken hebben.

Kan jou het wat schelen dat je ziet dat je flink traint. Maak er geen punt van en gedraag je normaal. Je zegt zelf al dat je niet te koop loopt met je lichaam. Als je je normaal kleed en normaal gedraagt, valt het allemaal niet zo op.

Maargoed, lekker op kracht gaan trainen. laag in reps, max 3 reps per set. lekker basis oefeningen doen.
                Squat, benchpress, bent over row, dumbbell rows, schouder presses, deadlifts etc. niet allemaal in 1 training uiteraard.

Of richt je op olympisch liften. Stoten en trekken. Zorg wel dat je dat onder goede begeleiding aanleert, het liefst op een sportschool waar ze ECHT olympische lifts trainen (die zijn er niet zo vaak helaas).

I started out with nothing and still have most of it left.

http://www.no-nonsense-training.tk/

milo

Re:identiteitscrisis :s za 31-jul-10 00:34 (permalink)
                  0
                  Hermke

Met kracht gericht bedoelde ik dat je voor een tijdje een schema volgt wat niet specefiek op hypertrofie gericht is. Ik denk dat je nu gebruik maakt van een split.

Misschien even een tijdje wat fullbody gaan doen met uitsluitend wat compounds of wellicht Bill Star of Southwood. In elk geval totaal wat anders wat je nu doet en een tijdje focussen op krachtgerichte resultaten. Ik vond10x2 of 10x3 schema's ook altijd erg leuk.

Mocht je echt vinden dat je teveel massa hebt zou je ook nog kunnen  overwegen om circuitachtige trainingen te gaan doen en wat lager in je voeding te gaan zitten.

Kortom er zijn genoeg mogelijkheden om eens wat compleet anders te doen en even helemaal los te gaan zonder verder naar de uiterlijke resultaten te kijken.

euhh dat is exact wat ik altijd al doe, altijd full body, en ik doe 12-10-8
                  voeding is echt gewoon basic,
                  s'ochtens 3 boterhammen of 2 kommen cornflakes met volle melk,
                  s'middags een gewone warme maaltijd (zelfs geen grote portie) en
                  s'avonds nog een keer 2 a 3 boterhammen met een glas melk en een appel nadien
                  dan voor het slapen gaan nog een kom rijstvlokken met vruchten..
                  tussendoor nog een banaan soms en thats it..

net zei iemand ga eens joggen, of doe een dag cardio.... kan dat helpen? (ik zit op 6% bf, daarom overweeg ik cardio niet eens normaal...)

milo

Re:identiteitscrisis :s za 31-jul-10 02:41 (permalink)
                    0
                    Luppie

Post eens een foto dan. Gezien je avatar kaner nog veel meer bij opknipoog

Attached Image(s)

India

• Total Posts : 3148
                      • Scores: 314
                      • Reward points : 1858
                      Re:identiteitscrisis :s za 31-jul-10 03:11 (permalink)
                      0
                      Zeg Milo, waarom heb jij nou in vredesnaam zo'n probleem met dit lichaam! Niets excessiefs aan, gewoon mooi.

Moob

• Total Posts : 14765
                        • Scores: 92
                        • Reward points : 1423
                        Re:identiteitscrisis :s za 31-jul-10 09:21 (permalink)
                        0

net zei iemand ga eens joggen, of doe een dag cardio.... kan dat helpen? (ik zit op 6% bf, daarom overweeg ik cardio niet eens normaal...)

Als je uit cardio ook voldoening haalt, kan je gewoon cardio doen ipv krachttraining. 2 keer cardio en 3 keer KT in de week.
                        of 3 keer cardio en 2 keer KT. kan ook.

En vet verlies je niet met cardio als je maar zorgt dat je daarna (en er voor) goed eet.
                        I started out with nothing and still have most of it left.

http://www.no-nonsense-training.tk/

Hermanus

Re:identiteitscrisis :s za 31-jul-10 12:03 (permalink)
                          +1
                          Milo, kijk een hier http://forum.body-fitness.nl/tm.aspx?high=&m=675627&mpage=1#675667

Niet echt krachtgericht ( hoewel) maar echt hele gave workouts en een behoorlijke uitdaging, ik denk dat je hier wel wat inspiratie kunt opdoen en op deze manier leer je ook eens op een andere manier gebruik te maken van de al aanwezige spiermassa en kan je volgens mij heel wat voldoening halen als het een en ander je ook daadwerkelijk lukt.

Why train heavy?
                          Why stack plates?
                          Why bend bars?
                          Why train insane?

Because
                          I f**king can

milo

Re:identiteitscrisis :s za 31-jul-10 12:10 (permalink)
                            0
                            India

Zeg Milo, waarom heb jij nou in vredesnaam zo'n probleem met dit lichaam! Niets excessiefs aan, gewoon mooi.

ja india, nu nog wel. Ik groei alleen veel te snel naar m'n zin

@moob en hermke, bedankt voor de sugesties en dat jullie het serieus nemen. ik ga die opties eens onderzoeken dan blij

Luppie

• Total Posts : 2332
                              • Scores: 59
                              • Reward points : 1036
                              Re:identiteitscrisis :s za 31-jul-10 13:08 (permalink)
                              0
                              Goed lichaam hoor, en niet bang zijn voor te snel groeien want er kan nog wel wat bij op. Teminste alsd at ook een doel is he ?
                              WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD 

sis

• Total Posts : 30877
                                • Scores: 619
                                • Reward points : 2073
                                Re:identiteitscrisis :s za 31-jul-10 14:07 (permalink)
                                0
                                Net te laat, ik wilde ook al zeggen dat je cardio kunt overwegen en eventueel wat meer eten als je daar droog van wordt.

Het is inderdaad geen supermassamonsterschema, je voeding. Genetische mazzel misschien, dat je daar op goed groeit. Plus een laag vetpercentage, dat toont ook veel gespierder.

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

milo

Re:identiteitscrisis :s za 31-jul-10 14:28 (permalink)
                                  0
                                  ik merk het aan favoriete kledingstukken die rondom m'n borst en schouders strakker zitten dan voordien en ook familieleden die ik maar 1keer per week zie zien elke week een verschil en beginnen te zeggen dat ik moet gaan opletten..

maar ik ga inderdaad eens beginnen met 2x cardio per week, een keer roeien en cross trainer en een keer joggen(krijg ik nog een heuse conditie ooksuper blij) en zien wat dat geeft blij

genetisch gezien is het inderdaad zo dat ik precies veel minder moet eten of erop letten dan de gemiddelde mens voor hetzelfde resultaat

@luppie nog groeien is iets waar ik altijd mee gestreden heb, omdat ik al jaren hetzelfde maximumdoel heb en nu met die grens flirt... wat niet wil zeggen dat ik het commitment van sommige anderen niet bewonder want dat doe ik absoluut wel, het past gewoon niet bij wie ik als persoon ben.
                                  <message edited by milo on za 31-jul-10 14:39>

P. Tsatsouline

• Total Posts : 1784
                                    • Scores: 45
                                    • Reward points : 1287
                                    Re:identiteitscrisis :s za 31-jul-10 15:35 (permalink)
                                    0
                                    Misschien had je een verwachting dat wanneer je in betere vorm zou komen, je leven ook beter zou worden. In welk opzicht dan ook. Misschien heb je nu bereikt wat je wilde van je lichaam, maar gaat het nog steeds hetzelfde met andere dingen in je leven?
                                    get comfortable being uncomfortable” because that’s were the results happen…

sis

• Total Posts : 30877
                                      • Scores: 619
                                      • Reward points : 2073
                                      Re:identiteitscrisis :s za 31-jul-10 15:48 (permalink)
                                      0

wie ik als persoon ben.

Dit lijkt me een belangrijker argument dan wat je familie ervan vindt.

Succes met de cardio, en hou in je achterhoofd dat je wellicht je voer wat op moet schroeven.

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

milo

Re:identiteitscrisis :s zo 01-aug-10 00:53 (permalink)
                                        0
                                        P. Tsatsouline

Misschien had je een verwachting dat wanneer je in betere vorm zou komen, je leven ook beter zou worden. In welk opzicht dan ook. Misschien heb je nu bereikt wat je wilde van je lichaam, maar gaat het nog steeds hetzelfde met andere dingen in je leven?

heeft het niets mee te maken want het gaat niet slecht met de rest de laatste tijdblij

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                                          • No New Messages
                                          • Hot Topic w/ New Messages
                                          • Hot Topic w/o New Messages
                                          • Locked w/ New Messages
                                          • Locked w/o New Messages
                                          • Read Message
                                          • Post New Thread
                                          • Reply to message
                                          • Post New Poll
                                          • Submit Vote
                                          • Post reward post
                                          • Delete my own posts
                                          • Delete my own threads
                                          • Rate post

2000-2012 ASPPlayground.NET Forum Version 3.9