Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 38 of 38
|
Author |
Marcus
-
Total Posts
:
6812
- Scores: 355
-
Reward points
:
1857
-
Status: online
|
RE: jouw ervaringen ?
vr 27-jun-08 23:45
( permalink)
Er zijn ook aardig wat judoka's die het goed doen in MMA dus zeker ook een goede basis voor takedowns en grondwerk! Voor takedowns heeft judo zeker wat te bieden (word niet graag geworpen door een goeie judoka) maar op de grond is het IMO niet zo geweldig. Je leert een aantal slechte reflexen aan zoals: naar je buik vluchten  , bang zijn om op je rug te vechten, gericht zijn op statische (domme kracht) controle in plaats van dynamische (technische) controle. Omdat ik zelf op zoek was naar een no nonsense effectieve grondvecht sport heb ik daarom dus gekozen voor: grappling. Wat ik er leuk aan vind is dat het realistisch is en niet veel afhangt van bijvoorbeeld een pak of van regels. Doordat er meer mag wordt het spelletje op de grond dynamischer en doordat het dynamischer is, is het veel meer een denk/technisch spelletje dan een kracht spelletje. Wat bijvoorbeeld betekent dat je op techniek veel zwaardere tegenstanders kunt verslaan. Voor judo en worstelen, waar naast submissions ook simpelweg iemand voor een bepaalde tijd vastpinnen een winst criterium is, geldt dat veel minder. Ook het simpele feit dat grappling grondvechten is spreekt me aan. Zelfs als je staand vechtend (dus met trappen en stoten) niet goed uit de voeten kunt is immers bijna elk 1 op 1 gevecht naar de grond te brengen.
Nowhere to go, nothing to do, no one to be
|
|
|
|
Oom Oli
-
Total Posts
:
6636
- Scores: 2
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
za 28-jun-08 00:05
( permalink)
Ik heb ook een tijd grondvechten gedaan, maar kreeg vaak erecties op momenten dat je die echt niet wil... Ben daarom gestopt na enkele weken.
|
|
|
|
laGstyloo
-
Total Posts
:
103
- Scores: 0
-
Reward points
:
531
-
|
za 15-nov-08 18:35
( permalink)
ik ben 17 en omdat ik eind dit jaar stop met motorcross wegens het sparen voor een motor op mijn 18e, zoek ik een nieuwe sport... ik dacht zelf aan vechtsport, zoals muay thai..(omdat ik ook mijn benen etc. mag gebruiken) ik ben zelf nog nooit in contact gekomen met deze sport, maar het spreekt me erg aan. ik ben dus op zoek naar beginnerservaringen, tips, en is het een dure sport?
"Why don't you go take a good long hard look at yourself" "I have. Everyone has. They love it."
|
|
|
|
Moob
-
Total Posts
:
14765
- Scores: 92
-
Reward points
:
1423
-
|
ma 17-nov-08 22:09
( permalink)
ik ben dus op zoek naar beginnerservaringen, tips, en is het een dure sport?
Net m'n eerste les gehad. Tip: kies zorgvuldig je school uit. Mijn eerste les is meer dan uitstekend bevallen. Gewoon een lesje meepikken en als het bevalt, gewoon doen! Kosten op deze school: 20 euro per maand voor 2 keer per week, 1 keer per week is 15 euro. Dan heb je nog je aanschaf van broekje(s), kruisbeschermer, bitje, scheenbeschermers, handschoenen, bandages, maar dat zullen de kosten ook niet zijn op lange termijn.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30877
- Scores: 619
-
Reward points
:
2073
-
Status: online
|
ma 17-nov-08 22:53
( permalink)
Hey, top, je hebt het overleefd
|
|
|
|
laGstyloo
-
Total Posts
:
103
-
Reward points
:
531
-
|
di 18-nov-08 17:12
( permalink)
ik heb even wat ge'googled en op marktplaats gezocht ik ben voor 150,- +/- klaar , en de enige school die een beetje in de buurt is (ik woon zelf in een dorp) kost 50,- p.m. (ook 2x per week training)... in de loop van volgende week zal ik wss een keer kijken,... of het wat voor mij is
"Why don't you go take a good long hard look at yourself" "I have. Everyone has. They love it."
|
|
|
|
Oom Oli
-
Total Posts
:
6636
- Scores: 2
-
Reward points
:
0
-
|
wo 19-nov-08 00:07
( permalink)
Van kindsbeen af zat ik boordevol agressie. Op school deed ik niks anders dan de andere kinderen afmotten. Ik deed dat graag. Er zaten 2 zoontjes van een onderwijzer in mijn klas. Er ging geen dag voorbij of ik gaf ze op hun bakkes.. Ik vond dat plezant.. 14 jaar was ik en ik kon zuipen en boksen! In een cafe in de Antwerpse binnenstad: "de duivelskuil", leerde ik mijn vrienden kennen. Kwaaie kerels, die allemaal een stuk ouder waren dan ik. Maar door mijn zuipen en stoere gedrag leek ik even oud als zij. En eigenlijk was ik de kwaadste van de hele bende... We waren altijd met een man of 8,9 en ik was de vechtjas van de groep. Als er problemen waren, moest ik op de eerste plaats gaan staan. En er waren altijd problemen! Wij gingen namelijk precies uit om te kunnen vechten... Iedereen die in de weg liep kreeg meppen! Iedereen: andere straatvechters, punkers, dronkelappen, bodybuilders, paracommando's... Maar het liefst van al sloeg ik snobjes op hun bakkes: propere burgerluiszoontjes met nette kleren, dure schoentjes, bescheten maniertjes en een paterssmoel. Jongens, wat haat ik die ventjes!! Nog steeds! Zij liepen met de mooiste wijffies rond en keken op mij neer. Ze noemden mij tuig en crapuul. Hahaha , tot ik ze bij hun keel had. Krak! Bang! Recht op hun tanden! Ik voelde me zo goed als het bloed weer eens over zo'n duur net overhemdje spoot. In Brussel ben ik geworden wat ik nu ben: gevaarlijk. Ik heb er geleerd mijn woede te controleren. Ik word nooit razend. Vroeger was dat anders: toen vloog ik erin als een wilde stier. Nu niet meer. Nu bereken ik. Ik kijk en sla. Meteen. Voor jij de kans hebt om de zin: "Oli, jij bent een klootzak!" uit te spreken, hangen je ballen al in je nek... Ik wacht niet. Ik praat niet. Ik beuk. En ik sla iedereen. Ik kan uren met jouw aan de tap hangen. Ik vind jou een toffe jongen. Maar op het moment dat jij iets doet of zegt wat me niet aanstaat, dan trap ik je net zo gemakkelijk kapot. Ik ben zo. Op een bepaald moment klikt er iets in mijn kop en word ik koud. Dan is het te laat...
|
|
|
|
Moob
-
Total Posts
:
14765
-
Reward points
:
1423
-
|
wo 19-nov-08 21:28
( permalink)
 Held!
|
|
|
|
laGstyloo
-
Total Posts
:
103
-
Reward points
:
531
-
|
do 20-nov-08 20:49
( permalink)
ORIGINAL: Moob Held! dat vind ik wel meevallen.
|
|
|
|
Kooijman77
-
Total Posts
:
23
-
Reward points
:
0
-
|
vr 05-dec-08 16:32
( permalink)
De ene school is de andere niet. Je kan de sport nog zo mooi vinden maar als de lesmethode je niet aanspreekt is het niks voor je. Heb ervaring met versch. KungFu training. Bij deze sport spreekt de vele conditie- en krachttraining me aan. Traptechniek (zijwaards) n.a.v. vraag eerder in dit topic: 1) Lenigheid trainen 2) Heup indraaien!!!!! 3) Inzien dat 2 belangrijk is! Een voetballer trapt ook het hardst door zijn knie te strekken. Dus zorg dat je je heup zo draait dat je met het strekken van je knie een harde zijwaardse kan geven.
|
|
|
|
laGstyloo
-
Total Posts
:
103
-
Reward points
:
531
-
|
do 11-dec-08 15:16
( permalink)
ik heb maandag mijn eerste proefles thaiboks gehad , nou ik had spierpijn haha niet normaal.. nu noch al de spullen kopen en mijn school is 25,- voor 3x per week maar is dit slim om dit te blijven combineren met krachttraining , omdat ik heb gelezen dat het je spieren korter maakt?
|
|
|
|
Kooijman77
-
Total Posts
:
23
-
Reward points
:
0
-
|
do 11-dec-08 17:17
( permalink)
Ooit eens door een fysiotherapeut laten zeggen: "Functie maakt het orgaan". Als je traint gaan je spieren ontwikkelen, maar als je niet regelmatig blijft rekken, dan gaat die functie verloren. Dus hou de rek er in! Zelf heb ik eens ervaren na een tijd fanatiek fietsen en daarnaast niks doen, dat mijn hamstrings een heel stuk korter zijn geworden
|
|
|
|
Ryujin
-
Total Posts
:
1971
-
Reward points
:
392
-
|
do 11-dec-08 17:36
( permalink)
Nou, niet helemaal. Je kan je pezen permanent rekken. Als je een 8-tal weken een paar uur per dag intensief rekt. Het artikel is hier ooit eens gepasseerd, maar vraag me niet wanneer.
The only verdict is vengeance; a vendetta, held as a votive, not in vain, for the value and veracity of such shall one day vindicate the vigilant and the virtuous.
|
|
|
|
Moob
-
Total Posts
:
14765
-
Reward points
:
1423
-
|
do 11-dec-08 18:49
( permalink)
Als je een 8-tal weken een paar uur per dag intensief rekt. Dat is nogal wat... 8 weken lang een paar uur per dag...  &o Neem aan dat je met iets minder vaak en iets minder lang ook mooie resultaten kan halen wat lenigheid betreft? (misschien niet in 8 weken maar langer?)
|
|
|
|
Ryujin
-
Total Posts
:
1971
-
Reward points
:
392
-
|
do 11-dec-08 19:01
( permalink)
Ja, tuurlijk, maar via deze methode blijf je zeer lang lenig. Zelfs al stop je met stretchen.
The only verdict is vengeance; a vendetta, held as a votive, not in vain, for the value and veracity of such shall one day vindicate the vigilant and the virtuous.
|
|
|
|
laGstyloo
-
Total Posts
:
103
-
Reward points
:
531
-
|
do 11-dec-08 19:29
( permalink)
maar wat zijn dan goede oefeningen hiervoor? om te stretchen.
|
|
|
|
Kooijman77
-
Total Posts
:
23
-
Reward points
:
0
-
|
do 11-dec-08 19:57
( permalink)
Ja die methode ben ik ook erg benieuwd naar!
|
|
|
|
Ryujin
-
Total Posts
:
1971
-
Reward points
:
392
-
|
vr 12-dec-08 10:28
( permalink)
Ballistisch Rekken Ballistisch rekken gebruikt het momentum van een bewegend lichaam of ledemaat om het voorbij zijn normale bereik te forceren. Dit is rekken, of een warming-up, door in of uit een rek positie te veren door de opgerekte spieren als een veer te gebruiken om uit de rek positie te trekken. (naar beneden veren om je tenen te raken). Dit soort rekken is niet geschikt en kan tot blessures leiden. Het geeft je spieren niet de kans zich aan te passen aan en te ontspannen in de rek positie. Het kan er juist voor zorgen dat ze stijf worden door herhaaldelijk de rek reflex te activeren. Dynamisch Rekken In dynamisch rekken, volgens Kurz , zijn bewegende delen van je lichaam betrokken en het geleidelijk opvoeren van het bereik, de snelheid van beweging of beide. Verwar dynamisch rekken niet met ballistisch rekken! Dynamische rekken bevat gecontroleerde been en arm bewegingen die je voorzichtig naar je uiterste bereik leiden. Dynamisch rekken is er geen vering of trekkende momenten. Een voorbeeld van dynamisch rekken zijn langzame, gecontroleerde been of armzwaaien of torso draaiingen. Dynamisch rekken bevorderd de dynamische flexibiliteit en is bruikbaar als gedeelte van je warming-up voor een actieve aerobische work-out (zoals dans of vechtsporten). Volgens Kurz moeten dynamische rekoefeningen uitgevoerd worden in setjes van 8-12 herhalingen. Wees er zeker van te stoppen wanneer en als je moe bent. Vermoeide spieren zijn minder elastisch wat het bereik van de beweging vergroot. Doorgaan met je oefeningen wanneer je moe bent veroorzaakt slechts een vermindering van je zenuw controle van de spierlengte op het moment van het verminderde bereik van beweging die plaatsvindt tijdens de oefening (en zal een verminderde flexibiliteit tot gevolg hebben). Wanneer je een maximale rek op je gewrichten voelt in welke richting dan ook stop dan met die oefening in je work-out. Vermoeide en overbelaste spieren zullen niet maximaal opgerekt worden en het spier kinesthetisch geheugen zal dit onthouden, zodat deze terugslag eerst overkomen moet worden voordat vooruitgang geboekt kan worden. Actief Rekken Actief rekken wordt ook wel statisch actief rekken genoemd. Actieve rek betekend een positie aannemen en deze dan aanhouden door alleen de kracht van je agoniste spieren te gebruiken. Zie Samenwerkende Spiergroepen. Bijvoorbeeld, breng je been omhoog en houd het daar zonder andere hulp dan je eigen beenspieren om je been omhoog te houden. Actief rekken bevorderd de actieve flexibiliteit en versterkt de antagoniste spieren. Actieve rek posities zijn vaak moeilijk om langer dan 10 seconden vast te houden en hoeven zelden langer dan 15 seconden vast gehouden te worden. Vele van de bewegingen of rek oefeningen in Yoga zijn actieve rek oefeningen. Passief Rekken Passief rekken wordt ook wel relaxed rekken of statisch passief rekken genoemd. Passief rekken doe je door een positie aan te nemen en deze houding zelf vast te houden of met behulp van iemand anders of met een apparaat. Bijvoorbeeld, breng je been omhoog en houd deze daar vast met je hand. De split is een voorbeeld van passief rekken (in dit geval is de vloer het 'apparaat' dat je gebruikt om je positie vast te houden). Langzaam, relaxt rekken is goed om de krampen uit je spieren te drijven, als deze aan het herstellen zijn. Uiteraard moet je eerst met je dokter overleggen of je de geblesseerde spieren mag oprekken. Relaxt rekken is ook goed als cooling-down na een training en helpt om spiervermoeidheid en spierpijn te voorkomen. Statisch Rekken Volgens M. Alter, is statisch rekken het maximaal oprekken van een (groep) spier(en) en deze positie vervolgens vast te houden, terwijl passief rekken betekent dat een externe kracht (persoon of apparaat) de gewrichten van een ontspannen persoon door zijn bewegingsbereik begeleid. Isometrisch Rekken Isometrisch rekken is een soort statisch rekken (het gebruikt geen beweging) welke de weerstand van spiergroepen gebruikt door isometrische contracties (spanning) van de opgerekte spier. Het uitvoeren van isometrische rekoefeningen is een van de snelste manieren om je statisch passieve flexibiliteit te vergroten en is veel effectiever dan alleen passief of actief rekken. Isometrisch rekken helpt ook kracht te ontwikkelen in de gespannen spieren (wat helpt statische actieve flexibiliteit te ontwikkelen) en lijkt de hoeveelheid pijn, meestal met rekken geassocieerd te verminderen. De meest gebruikte methodes om de benodigde weerstand voor een isometrische rekoefening te bereiken is door zelf weerstand op de ledematen aan te brengen, een partner de weerstand te laten aanbrengen, of een apparaat te gebruiken, zoals een muur (of de vloer) om weerstand aan te brengen. Een voorbeeld van manuele weerstand zou zijn de bal van je voet vast te houden om te voorkomen dat je voet flext terwijl je je kuitspieren gebruikt en probeert je voet te strekken. Een voorbeeld van het gebruiken van een partner om weerstand aan te brengen is door je partner je been omhoog te laten brengen en deze daar vast te houden, terwijl je met kracht je been weer omlaag probeert te brengen. Een voorbeeld van het gebruiken van een muur is de algemeen bekende "push-the-wall" kuit rekoefening waar je probeert de muur te verplaatsen. Isometrisch rekken wordt niet aangeraden voor kinderen en tieners, wiens botten nog in de groei zijn. Deze personen zijn vaak al soepel genoeg zodat krachtig, isometrisch rekken meer kan beschadigen dan goeddoen. Kurz raadt aan dat voor een isometrische rekoefening uitgevoerd wordt, dynamische krachttraining voor de desbetreffende spier gedaan wordt. Een volledige isometrische rek sessie vergt veel van de desbetreffende spieren en zou niet vaker dan eens per dag per spiergroep uitgevoerd moeten worden (idealiter niet vaker dan eens in de 36 uur). De juiste manier om de rekoefening uit te voeren is: Neem de positie van een passieve rekoefening voor de gewenste spier aan. Span vervolgens de gestrekte spier voor 7-15 secondes (leunend tegen een niet-bewegend voorwerp, zoals vloer of partner). Ontspan tenslotte de spier voor tenminste 20 seconden. Sommige mensen raden aan de contractie langer dan 15 seconden aan te houden, maar volgens SynerStretch blijkt uit onderzoek dat dit niet nodig is. Dus je kunt je rek routine minder tijdrovend maken. PNF Rekken PNF rekken is op dit moment de snelste en meest effectieve methode om statisch passieve flexibiliteit te vergroten. PNF staat voor 'proprioceptive neuromuscular facilitation'. Het is niet echt een rek methode, het is meer een techniek dat passief rekken en isometrisch rekken combineert om maximale statische flexibiliteit te bereiken. In werkelijkheid is de term PNF geen goede naam. PNF was in eerste instantie ontwikkeld als een methode om beroerte slachtoffers te rehabiliteren. PNF verwijst naar een willekeurige post isometrisch ontspanningsrekoefening waarbij een spiergroep passief gerekt wordt en in deze rek positie isometrisch samengetrokken wordt tegen een weerstand en dan wederom passief gerekt wordt door het gehele resulterende (en verhoogde) bewegingsbereik. PNF rekken wordt meestal met een partner gedaan om weerstand te veroorzaken tegen de isometrische contractie en om daarna de gewrichten door het vergrootte bewegingsbereik te begeleiden. Het kan ook zonder partner gedaan worden, hoewel het effectiever is met de assistentie van iemand anders. De meeste PNF rek technieken gebruiken isometrisch tegengestelde (antagoniste) contractie/ ontspanning waarbij de opgerekte spieren isometrisch aangespannen en ontspannen worden. Sommige PNF technieken gebruiken ook isometrisch tegengestelde contractie waarbij de tegengestelde spieren worden samengetrokken. In alle gevallen is het belangrijk dat de gerekte spier minimaal 20 seconden rust (en ontspant) voordat een andere PNF techniek uitgevoerd wordt.
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|