kan je vet afvallen en te gelijker tijd spier aankomen??
Author Message
TommyTee

• Total Posts : 298
  • Scores: 8
  • Reward points : 743
  • Status: offline
kan je vet afvallen en te gelijker tijd spier aankomen?? zo 05-nov-06 16:40 (permalink)
0
Misschien een stomme vraag, maar kun je vet afvallen en te gelijker tijd spier aankomen? Ik train om spiermassa te krijgen en eet daarom ongeveer 3000 kcal per dag (50% khy, 40% eiwit, 10% vet). Ik train drie keer per week fb en doe verder geen cardio (wel heel veel gedaan vroeger,roeide 7 keer per week zeer intensief)Nu heb ik nog wel een beetje vet zitten (ongeveer 15%) en dat wil ik er graag af hebben. tegelijk moet dat natuurlijk niet mijn groei in spier remmen. Kan dit??

Espi

• Total Posts : 21401
    • Scores: 147
    • Reward points : 1823
    RE: kan je vet afvallen en te gelijker tijd spier aankomen?? zo 05-nov-06 16:48 (permalink)
    0
    Dat kan:
    - nieuwelingen hebben het newbie-voordeel
    - bij een uitgekiend dieet.. waarbij echter sprake is van een mini-bulk en mini-cut dus afwisselend meer eten (spier erbij) en minder (vet eraf)

3XL

• Total Posts : 6345
      • Scores: 125
      • Reward points : 1841
      RE: kan je vet afvallen en te gelijker tijd spier aankomen?? zo 05-nov-06 19:27 (permalink)
      0

ORIGINAL: thomassprangers

Misschien een stomme vraag, maar kun je vet afvallen en te gelijker tijd spier aankomen?

In theorie mogenlijk, maar in praktijk (tenzij je bereid bent er heel lang over te doen) voor de meesten natural niet te doen.
      As you are now, I once was.
      As I am now, you'll never be

©3XL ®2000      

TommyTee

RE: kan je vet afvallen en te gelijker tijd spier aankomen?? zo 05-nov-06 20:34 (permalink)
        0
        heeft het dan zin om tussen mijn trainigsdagen cardio te doen?? Of verbruik ik dan juist calorieen die mijn lichaam nodig heeft om spieren op te bouwen??

Stan

• Total Posts : 15294
          • Scores: 13
          • Reward points : 732
          RE: kan je vet afvallen en te gelijker tijd spier aankomen?? zo 05-nov-06 22:23 (permalink)
          0
          Ik denk dat het wel te doen is...in de laatste weken ben ik toch ook vet verloren en spiermassa bijgekomen, dat kwam gewoon omdat ik nu meer judo doe en powertraining hetzelfde blijft, terwijl ik zuiverder eet, lijkt wel alsof mijn lichaam gewoon een natuurlijke balans zoekt...maar als je echt grof kilo's spiermassa wil bijkomen en je niet op een bepaald gewicht moet staan gedurende het jaar, kan je imo beter bulken en dan weer cutten (mini of grote cyclussen)

Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus

TommyTee

RE: kan je vet afvallen en te gelijker tijd spier aankomen?? zo 05-nov-06 22:50 (permalink)
            0
            een mini cyclus... zou het dan helpen om bv in het weeken minder te eten, of is dat een beetje te mini. heb ook ergens gelezen ( http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1268956&pageNo=0) dat bulken en cutten niet goed voor je is. wat is hier van waar volgens jullie? Of moet ik gewoon bij mn 3000 calorieeen blijven die ik nu inneem op een dag (50% khy, 40%eiwit, 10%vet) en tussen mn KT dagen door cardio trainingen gaan doen?

Stan

• Total Posts : 15294
              • Scores: 13
              • Reward points : 732
              RE: kan je vet afvallen en te gelijker tijd spier aankomen?? zo 05-nov-06 23:15 (permalink)
              0
              ik vind 3000kcal nogal weinig, wat weeg je en hoe groot ben je, wat is je vet% en leeftijd?

Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus

TommyTee

RE: kan je vet afvallen en te gelijker tijd spier aankomen?? ma 06-nov-06 08:52 (permalink)
                0
                weeg 91 kg, 1.98, ongeveer 15% en ben 24. In een tabelletje op t-nation (http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1268956&pageNo=0)  stond dat ik dan 2813 kcal moest hebben om te groeien.

Wreckless

• Total Posts : 12570
                  • Scores: 32
                  • Reward points : 1321
                  RE: kan je vet afvallen en te gelijker tijd spier aankomen?? ma 06-nov-06 08:58 (permalink)
                  0
                  91 kg x 85% = 77.5 kg

77.5 kg x 2.2 = 170 lbs of 3440 cal.
                  []======[] []======[]
                  I guess God wanted to make
                  something ugly but in great shape
                  []======[] []======[]

TommyTee

RE: kan je vet afvallen en te gelijker tijd spier aankomen?? ma 06-nov-06 10:20 (permalink)
                    0
                    je hebt gelijk, ik kan niet rekenen blijkt maar weer...wat kan ik het beste nog aan mn voedingsschema toevoegen?? (zie ook op http://www.body-fitness.nl/forum/graag_commentaar_op_mijn_voedingsschema!!!!/m_440964/tm.htm) alvast bedankt!!!

TommyTee

RE: kan je vet afvallen en te gelijker tijd spier aankomen?? ma 13-nov-06 16:37 (permalink)
                      0
                      ben inmiddels omhoog naar ongeveer 3500 kcal (nog 50gr pinda's erbij om 17.00u), maar nu blijft de vraag: kan het voor mijn spiergroei kwaad om te gaan cardioën (schrijf je dat zo??)? (cardio is natuurlijk altijd goed voor je...) ben aan de ene kant bang om te vet te worden (heb zo'n weegschaal met vetmeter gekocht en die zei vorige week 16,4%, ben benieuwd naar morgen...) en aan de andere kant wil ik natuurlijk ook geen spiermassa verliezen...graag suggesties!!

Michael06

• Total Posts : 78
                        • Scores: 0
                        • Reward points : 815
                        RE: kan je vet afvallen en te gelijker tijd spier aankomen?? ma 13-nov-06 19:52 (permalink)
                        0
                        zo'n weegschaal met vetmeting niet geloven

ErEf

• Total Posts : 12432
                          • Scores: 108
                          • Reward points : 1431
                          RE: kan je vet afvallen en te gelijker tijd spier aankomen?? ma 13-nov-06 19:53 (permalink)
                          0
                          het makkelijkste is om 1 doel te kiezen. probeer zo 'mager' mogelijk te bulken, dus wel een surplus aan voeding. Wanneer je een bepaalde bovengrens hebt bereikt met je BF% dan ga je cutten.

Cardio is goed voor je conditie als je dat ook belangrijk vind. Als je bulkt dan zo min mogelijk cardio. En als je gaat cutten cardio toevoegen aan je trainingschema. Dan cut je tot je weer een acceptabele ondergrens hebt bereikt voor je BF% en dan weer bulken.
                          My Bodyblog Homepage Forum start Body & Fitness Hyves
                          Het gaat er niet om wat je doet, het gaat er om wat voor effect het heeft. 
                          3-12-2010 gewicht 122,8kg
                          15-7-2011 gewicht 105,1kg

18-7-2011 gewicht 104,5kg

TommyTee

RE: kan je vet afvallen en te gelijker tijd spier aankomen?? ma 13-nov-06 23:05 (permalink)
                            0

zo'n weegschaal met vetmeting niet geloven

doe ik ook niet, maar kan m wel gebruiken als eikpunt. kan me ook mooi elke week op hetzelfde tijdstip wegen, weet anders niet hoe ik mn progressie moet bijhouden...

@ErEf: Das inderdaad misschien toch het beste. te veel doelen tegelijk zorgt er waarschijnlijk idd alleen maar voor dat geen van tweeën goed werkt. Zit nu zoals ik al zei op 3500 kcal per dag, dus dat lijkt me wel goed. Als ik merk dat ik teveel vet aankom, pas ik t een beetje aan. Trial and error

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                              • No New Messages
                              • Hot Topic w/ New Messages
                              • Hot Topic w/o New Messages
                              • Locked w/ New Messages
                              • Locked w/o New Messages
                              • Read Message