|
Author |
patty
-
Total Posts
:
975
- Scores: 0
-
Reward points
:
687
-
Status: offline
|
koffie triggert eetgedrag?
do 23-jun-11 12:20
( permalink)
Ik heb bij mij zelf opgemerkt dat als ik koffie drink ik meer behoefte heb om bepaalde dingen te eten. Denk aan koek en andere zoetigheden, maar ook lijkt het erop dat ik meer behoefte heb aan eten met een sterke smaak. Bijvoorbeeld meer zout, meer sterk gekruid eten. Geen idee of dat nu fysiologisch (lichamelijk) is of meer psychologisch gekoppeld. In ieder geval vraag ik mij af of er meer mensen zijn die dit herkennen.
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1823
-
|
Re:koffie triggert eetgedrag?
do 23-jun-11 12:44
( permalink)
Eigenaardig, heb juist het omgekeerde, vandaar ook dat ik nooit koffie drink als ik nog wil eten, wel andersom: sluit een maaltijd af met koffie, zodat ik extra lang geen trek meer heb. Uitzondering is als ik geen tijd heb om te eten, dan neem ik alleen koffie om overmatige trek tegen te gaan.. Moet wel zeggen dat er flink wat zoetjes door de koffie heen gaan en er... ook altijd een stukje chocolade bij zit, dus puur alleen koffie is het nooit, misschien is dat het verschil? Feitje: bij het innemen van caffeïne houdende stoffen gaat je hartslag omhoog en komen er vetzuren vrij in het bloed. Perfect voor als je bijv met alleen koffie op langzaam-aan cardio wil gaan doen op de nuchtere maag om meer vet te verbranden (te snel = spierverlies) Het zou kunnen dat bij jou een hogere hartslag in combinatie met te weinig eten, je erg flauw laat voelen.. zie dus bovenstaande: normaal gesproken eerst eten, dan pas koffie drinken.
|
|
|
|
miemie
-
Total Posts
:
7862
- Scores: 74
-
Reward points
:
1639
-
|
do 23-jun-11 12:48
( permalink)
Ik ervaar dit nu heel anders. Ik ben namelijk geen grote koffiedrinker,en als ik er dronk dan was het deca. Gisteren had ik me opeens een trek in koffie,KOFFIE!!!!!!!!!! Dus ik maakte mij er een kannetje (zo'n 6 kopjes) Labberde die in de voormiddag uit en smiddags had ik geen honger,zelfs geen trek in iets  weird von ik dat. Was dit toeval of niet,maar ik zou en moest het vandaag opnieuw proberen. Dus deze morgen weer een kannetje gemaakt en deze voormiddag uitgelabberd en ja hoor,ik moest me weer forceren om 1 kleine boterham binnen te krijgen deze middag. Dus conclusie,bij mij neemt koffie het hongergevoel en trek weg. Het nieuwe dieet is geboren "KOFFIEDIEET" Enig minpunt,daar ik niet gewend ben van koffie te drinken,stuiter ik nu wel al 2 dagen,mannekes nie te doen.
 "Het leven is een klim,maar het uitzicht is prachtig"
|
|
|
|
miemie
-
Total Posts
:
7862
- Scores: 74
-
Reward points
:
1639
-
|
do 23-jun-11 12:49
( permalink)
 "Het leven is een klim,maar het uitzicht is prachtig"
|
|
|
|
patty
-
Total Posts
:
975
-
Reward points
:
687
-
|
do 23-jun-11 12:53
( permalink)
bijzonder dat er zo'n tegengestelde werking is.
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1823
-
|
do 23-jun-11 14:47
( permalink)
De Miems Ik ervaar dit nu heel anders. Ik ben namelijk geen grote koffiedrinker,en als ik er dronk dan was het deca. Gisteren had ik me opeens een trek in koffie,KOFFIE!!!!!!!!!! Dus ik maakte mij er een kannetje (zo'n 6 kopjes) Labberde die in de voormiddag uit en smiddags had ik geen honger,zelfs geen trek in iets weird von ik dat. Was dit toeval of niet,maar ik zou en moest het vandaag opnieuw proberen. Dus deze morgen weer een kannetje gemaakt en deze voormiddag uitgelabberd en ja hoor,ik moest me weer forceren om 1 kleine boterham binnen te krijgen deze middag. Dus conclusie,bij mij neemt koffie het hongergevoel en trek weg. Het nieuwe dieet is geboren "KOFFIEDIEET" Enig minpunt,daar ik niet gewend ben van koffie te drinken,stuiter ik nu wel al 2 dagen,mannekes nie te doen. Jeps, tegelijk gepost en idd prima techniek om juist je trek weg te nemen.. eet dan vanaf het ontbijt in de ochtend tot ruim 6 uur in de avond niets meer, hooguit eens wat fruit en nog wat koffie als ik me flauw voel. @ Patty: heb je die koffie op de nuchtere maag gedronken of niet? Kan ook meespelen.. zei al, dat je je miss te flauw gaat voelen?
|
|
|
|
patty
-
Total Posts
:
975
-
Reward points
:
687
-
|
do 23-jun-11 15:09
( permalink)
nee, maakt niets uit bij mij. Of ik het nu in de ochtend of in de avond drink, maakt geen verschil.
|
|
|
|
patty
-
Total Posts
:
975
-
Reward points
:
687
-
|
do 23-jun-11 15:14
( permalink)
net op een andere site gelezen dat als je bloedsuiker erg schommelt, koffie daarop van invloed is. Wat ik weet van mezelf is dat ik gevoelig ben voor hypoglycemie en dan komt jouw verhaal weer naar voren Espi; het flauw voelen. Logische gevolgtrekking is dan ook dat mijn bloedsuiker omlaag gaat na het drinken van koffie, waardoor ik trek krijg. Voor mij zou het dan beter zijn om de koffie te laten staan.
|
|
|
|
twirre
-
Total Posts
:
1661
- Scores: 32
-
Reward points
:
737
-
|
za 25-jun-11 17:44
( permalink)
Ik reageer net zoals Patty , ook hypoglycemie enzo en door koffie daalt mn suikerspiegel eerder. Meestal eet ik wel een broodje bij de koffie.
|
|
|
|
MarkJ.
-
Total Posts
:
6
-
Reward points
:
22
-
|
wo 31-aug-11 11:14
( permalink)
Ik ben nu sinds 2 weken gestopt met koffie drinken. Ik merk aan mezelf dat ik me veel fitter begin te voelen. De eerst dagen natuurlijk niet, dat was echt even wennen. Ook merk ik dat ik meer eet in de ochtend. Veel brood kwark en een kopje thee met veel suiker
|
|
|
|
patty
-
Total Posts
:
975
-
Reward points
:
687
-
|
di 01-nov-11 21:53
( permalink)
zijn er nog andere meningen/ervaringen of wellicht wetenschappelijke invalshoeken? ik vraag dat, omdat het mogelijk een onderdeel van mijn scriptie kan zijn (studie natuurgeneeskunde).
|
|
|
|
P. Tsatsouline
-
Total Posts
:
1784
- Scores: 45
-
Reward points
:
1287
-
|
wo 02-nov-11 14:27
( permalink)
Wat voor koffie drink je dan eigenlijk? Filterkoffie, automaten koffie? Probeer eens een goede cappuccino (1/3 espresso, 1/3 volle melk, 1/3 melkschuim) met kaneel erboven op.
get comfortable being uncomfortable” because that’s were the results happen…
|
|
|
|
patty
-
Total Posts
:
975
-
Reward points
:
687
-
|
wo 02-nov-11 17:49
( permalink)
ik heb zelf geen verschil gemerkt in wat voor koffie ik drink. Wel vind ik echte cappuccino (dus geen automatenkoffie of zakjes koffie) het lekkerst. Hoewel een vers gezette, goede filterkoffie kan ik ook lekker vinden.
|
|
|
|
Lai
-
Total Posts
:
2365
- Scores: 346
-
Reward points
:
1269
-
|
wo 02-nov-11 19:57
( permalink)
Ik heb het tegenovergestelde: eerder een lage bloeddruk en hyper reageren op caffeine -> geen honger. Cappuccino met maar een bodempje espresso levert al een verhoogde hartslag op. Ik drink het ook niet vaak, alleen sochtends (1 espesso en soms een cappuccino later), En na 16:00uur sowieso niet meer anders slaap ik niet.
' Expect Nothing, Receive Everything'
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|