Wist niet goed waar het te posten...
BodyPump= BP= krachtuithoudingsprogramma van LesMills. Reken 5min per spiergroep (biceps, triceps, borst, quats...), waarbij 50-150 herh van zelfde bewegingen zonder (veel) pauze, in wisselende tempo's..
Ik heb wegens blessures 4m geen BP kunnen doen, maar deed ondertussen veel KT (elke spiergroep 3-4 series van 4-12 reps, met elke keer 2min rust ertussen).
Gisteren nog eens BP gedaan, en pakte zoals altijd mijn gewone BP-gezichten. En het was verschrikkelijk zwaar. In begin voelde uiteraard veel lichter aan als anders, maar na de 20ste rep al verzuring en gevoel dat ik oefening niet kon beeindigen op technisch correcte manier.
Het lijkt me logisch dat ik niet meer dezelfde BP-conditie heb na het 4m niet meer gedaan te hebben, maar... vroeger had ik door andere blessures ook al wel 4-6m geen BP kunnen doen (en deed ondertussen -niets- van sport) en toen leek de eerste BP helemaal niet zo zwaar als die van hierboven beschreven.
Denken jullie dat KT je spieren sneller decondititioneert dan rust gekeken naar BP-training?