natalia
-
Total Posts
:
132
- Scores: 0
-
Reward points
:
692
-
Status: offline
|
lage rugpijn bij spinning
wo 14-jan-09 14:26
( permalink)
Hey iedereen, Ik had eens een vraagje ivm spinning en het verband met lage rugpijn.. Ik let namelijk heel hard op mijn houding (rechte rug, buikspieren intrekken en schouders naar beneden) maar toch heb ik nog steeds rugpijn nadat ik een uurtje gespint heb.. Weet iemand wat daar de eventueel de oorzaak van kan zijn en of er iets aan te doen valt?
|
|
|
|
kalajengkin
-
Total Posts
:
8825
- Scores: 56
-
Reward points
:
1332
-
|
RE: lage rugpijn bij spinning
wo 14-jan-09 17:04
( permalink)
Dat had ik in het begin ook toen ik ging spinnen, maar dat is later vanzelf over gegaan. Gewoon veel doen
Kala is en blijft een eigenaardig ding
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30877
- Scores: 619
-
Reward points
:
2073
-
Status: online
|
wo 14-jan-09 17:10
( permalink)
Volgens mijn spinningjuf haal je dan de kracht toch nog teveel uit je rug in plaats van uit je benen.
|
|
|
|
natalia
-
Total Posts
:
132
-
Reward points
:
692
-
|
wo 14-jan-09 21:02
( permalink)
hmm ja dat kan wel eens.. En hebben jullie ook zo'n pijn aan het achterwerk? Dat zadel is echt moordend :p Of bestaan hier speciale broekjes voor?
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30877
-
Reward points
:
2073
-
|
wo 14-jan-09 21:07
( permalink)
Hehe Na de eerste keer had ik wel zadelpijn maar we hebben gelukkig redelijk comfortabele zadeltjes en nu valt het wel mee. Na een paar uur op een mountainbike heb ik ooit een dag of 4 last gehad, die had een keihard klein zadeltje. En ja, er zijn broekjes met zo'n stuk zeem o.i.d. in het kruis. Heb ik zelf nog niet maar ik zie er wel veel andere dames mee spinnen. Dit is wel een interessante site: http://www.cyclewear.nl/
|
|
|
|
natalia
-
Total Posts
:
132
-
Reward points
:
692
-
|
wo 14-jan-09 21:15
( permalink)
hmm mja laten we zeggen dat men vriend even op zijn kin kan kloppen OK thanks voor de site! MIsschien helpt het wel! Ik wil het zeker blijven doen want er is geen enkele andere les denk ik waar ik zo van zweet!
|
|
|
|
kalajengkin
-
Total Posts
:
8825
- Scores: 56
-
Reward points
:
1332
-
|
wo 14-jan-09 22:21
( permalink)
Ik neem aan dat je de weerstand hoog genoeg hebt staan? Anders ga je stuiteren op je zadel, en dan krijg je ook met een speciaal broekje een zeer achterwerk.
Kala is en blijft een eigenaardig ding
|
|
|
|
milo
-
Total Posts
:
770
- Scores: 8
-
Reward points
:
847
-
|
vr 16-jan-09 09:11
( permalink)
en de oplossing voor die pijn is.... (tromgeroffel) iliopsoas stretchen! google t maar ff
|
|
|
|
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
- Scores: 32
-
Reward points
:
1321
-
|
vr 16-jan-09 14:01
( permalink)
Misschien zit je te kort op je stuur waardoor je rug bol komt te staan? Kan de afstand tussen stuur en zadel aangepast worden?
[]======[] []======[] I guess God wanted to make something ugly but in great shape []======[] []======[]
|
|
|
|
natalia
-
Total Posts
:
132
-
Reward points
:
692
-
|
vr 16-jan-09 20:12
( permalink)
hmm denk het niet want de instructeur had mijn stoel helemaal ingesteld voor me.. Zadel op de hoogte van het heupbeen en de afstand tussen stuur en zadel was dezelfde afstand als men voorarm..
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30877
-
Reward points
:
2073
-
|
vr 16-jan-09 21:06
( permalink)
Misschien probeer je te hard om je rug recht te houden en span je 'm daardoor juist teveel aan.
|
|
|
|
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
-
Reward points
:
1321
-
|
za 17-jan-09 18:15
( permalink)
ORIGINAL: natalia hmm denk het niet want de instructeur had mijn stoel helemaal ingesteld voor me.. Zadel op de hoogte van het heupbeen en de afstand tussen stuur en zadel was dezelfde afstand als men voorarm.. Tsja, das klassiek maar daarom niet juist. Je voorarm is niet altijd een maat voor de lengte van je bovenlichaam.
[]======[] []======[] I guess God wanted to make something ugly but in great shape []======[] []======[]
|
|
|
|
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
-
Reward points
:
1321
-
|
za 17-jan-09 18:16
( permalink)
ORIGINAL: sis Volgens mijn spinningjuf haal je dan de kracht toch nog teveel uit je rug in plaats van uit je benen. Lijkt me onwaarschijnlijk, de meesten mensen, en vooral vrouwen, zijn net quad-dominant. Heb het begrip ham-dominant nog nooit gehoord eigenlijk.
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11220
- Scores: 580
-
Reward points
:
2061
-
|
ma 19-jan-09 11:44
( permalink)
Hè? Maar eh.. Ham-dominant sluit kracht uit je rug halen toch niet uit?
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Lizzy38
-
Total Posts
:
224
-
Reward points
:
217
-
|
di 20-jan-09 10:38
( permalink)
ORIGINAL: natalia Ik wil het zeker blijven doen want er is geen enkele andere les denk ik waar ik zo van zweet! ja hoor, probeer bodycombat eens, maar dan wel je helemaal uitleven hè!
|
|
|
|
natalia
-
Total Posts
:
132
-
Reward points