Change Page:
< 1234 | Showing page 4 of 4, messages 61 to 63 of 63
miyako
-
Total Posts
:
52
- Scores: 1
-
Reward points
:
979
-
Status: offline
|
Re:low-carb dieet: hoeveel eiwitten kun je omzetten in glycogeen?
di 10-mei-11 10:42
( permalink)
Nu ik weer wat aan 't rommelen ben met mijn blessure... ik zit nu op 1550 calorieen en 100 gram koolhydraten op de low dagen (3x). en 2000 calorieen met 225 gram koolhydraten op de high dag (1x). En het ging dus heel lekker, maar... nu kan ik niet meer elke dag sporten, dus wat nu? Ik heb nu toevallig een rustdag op een 'low' dag, maar kan ook eens zo uitpakken dat ik niet kan sporten op een high dag. Als ik niet loop én niet fiets scheelt dat zo 900-1000 calorieen. Als ik alleen loop (niet fiets) scheelt dat 600-700 calorieen. Wat kan ik nu het beste doen? Een 'very low' carb dag introduceren voor de rustdagen?
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
- Scores: 108
-
Reward points
:
1431
-
|
di 10-mei-11 10:47
( permalink)
nee.. zeker geen very low carb om alleen de kcal te beperken op een niet sportdag verbrand je die 1550 kcal ook wel
|
|
|
|
miyako
-
Total Posts
:
52
- Scores: 1
-
Reward points
:
979
-
|
za 14-mei-11 15:40
( permalink)
Nou zit ik alles braaf af te wegen en heb ik (nog) niks gewijzigd aan mijn voedingsschema. Nog steeds op de 'low' dagen 1550 calorieen, 54 gram vetten, 100-105 koolhydraten. 80% vd kh eet ik met ontbijt, vlak voor & vlak na het sporten en bij de lunch. Begin ik opeens (sinds een paar dagen) forse honger te krijgen in de namiddag (alleen op die 'low' dagen dus). En dan echt licht in 't hoofd type honger, klam voorhoofd etc. Niet echt negeerbaar... Waar komt dat nou opeens vandaan? Teken dat mijn stofwisseling aan 't oplaaien is (vroeg ze hoopvol)? Vetpercentage blijft verder afnemen en vvm toenemen (ook raar, hang immers niet aan de gewichten). Sporten doe ik nu nog steeds maar voorzichtig vw knie blessure. Ipv de lange ochtendwandeling peddel ik nu een beetje mee op de mountainbike, dus mijn energieverbruik is zelfs iets afgenomen. Daarna 30-35 km op de racefiets (vlak, geen klimmetjes meer).
|
|
|
|