Sportschool
Juliën in Lienden - Aanwezigheid squatrek
jawel en een hele goede ook! Met sterke leggers. Ook een Smith machine trouwens.
Het squatrek is helaas samen met veel losse dumbbells en bankjes verbannen naar het fysiotherapie-hok. - Range dumbbels
rek van 1-10 kg en verder oplopend per 2 kg naar d8 ik 32 kg? Iets meer misschien? Je kon er voor een aantal nog schijfjes bij schroeven. Verder ook genoeg schijven aanwezig voor de bankdrukken enzo.
O ja.. er is ook een rek met verschillende halters met vaste gewichten van 10 tot 30 of meer kgs.. Erg makkelijk.
Spiegels zijn er over bijna hele lengte van de KT-hoek
- Verhouding cardio/krachttraining(-sapparatuur)
Helft van de zaal voor cardio, andere helft krachttraining. In totaal is het een heel grote ruimte.
KT: 2-3 bankdrukbanken, naast Smith & squatrek, kabelstation.
De apparaten voor bijv borst: pec deck
Rug: lat pull down, seated row, 2 aparte kabelroeistations, assisted pull up
Benen: leg press, leg curl (zit/lig), leg extension, hip abd/add (zittend), standing gluteus, zittend en staand knie-apparaat
Buik : abdominal crunch apparaat en Roman chair
Onderarm: een touw met schijfje er aan.
Verdwenen zijn: assisted pullup apparaat, Roman chair en de 'shrug' opstelling. Gekomen zijn een hele zooi aan blitse Technogym toestellen die de reps voor je optellen en opslaan in een persoonlijke sleutel. - Kledingvoorschriften
Dacht van niet, nooit op gelet.. maar er was daar niemand die ik ooit op enorm patserige of extreem blote outfits heb betrapt. Wel verplichting om handdoek mee te nemen en schone schoenen.
- Muziek (evt. muziek verzoeken?)
Niet mijn smaak, maar er viel mee te leven, gelukkig niet al te hard. (zie voor mijn smaak de diverse draden hierover.. bijv. wereldmuziek. Op verzoek: nooit extra naar gevraagd, althans niet in die zin)
- Extra's als sauna,
Zonnebank, infraroodsauna, tot mijn afscheid ook kleding & schoenenwinkel.. zou vervangen worden door iets spannends met Hypoxitraining (soort van fietsen in een afgesloten cabine). Ook een tweetal PowerPlates aanwezig
Voor ouders met kinderen vooral interessant: de crèche, waar ook door personeel gebruik van wordt gemaakt.
- " bar etc.
Jawel, en vooral: rookvrij en dat was ook al ettelijke jaren geleden zo! Goede espressokoffie en ook vers sinaasappelsap en diverse drankjes. Indien je bijv. een handdoek vergeten bent, kan je er een kopen (soms lenen).
- zonnestudio
zie hierboven
- masseur in house of aangesloten bij sportschool
Volgens website
www.juliensport.nl wel, maar heb het nooit gezien
- Kwaliteit personeel
redelijk tot goed.. iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten. Er is veel aandacht voor kinderactiviteiten. Ook wordt wat gedaan aan bijv. looptraining, wat inclusief ontbijt is.
Voor kinderen: : judo, karate, streetdance
Het complete Les Mills pakket is er en sinds kort ook Pilates.
Er is ook een diëtiste , die meestal de intake doet mbt lenigheids- en gewichtstest ed.
Aardig is, dat er een voormalige vrij gerenomeerde hardlooptrainer is, die er puur als liefhebberij vaak rondloopt en mensen begeleidt. Leuke discussies mee gehad.
Daarnaast een fysiotherapeute, waar ik een aantal behandelingen heb gehad (knie & voet)
- staat/onderhoud van apparaten
Goed. Voor KT bijna allemaal Technogym. Aan de cardio kant (waar ik minder van weet), staat ook een circuit van apparaten, die op luchtdruk werken..wordt voor groepslessen gebruikt.
- hygiene (handdoek verplicht/wordt er schoongemaakt)
ja, zie boven
- (genoeg) douches aanwezig
1 grote doucheruimte voor minimaal 8-10 mensen
- cardio apparaten genoeg variatie
zeker: roeiapparaten (3-4), stepmachines (plm 5), crosstrainers (5?), hometrainers (5?), handfiets (1), stairmaster (1-2) en loopbanden (4)
- zijn de cardio apparaten voor het meerendeel bezet of niet
Niet als ik kom, maar het was er wel bijna altijd vol
- Overdekte stalling
helaas niet
- apart vermeldenswaard: aan de cardiozijde is een grote raampartij, helaas weinig te zien buiten.. is aan buitenkant van een dorpje met uitzicht op dode kant. Er zijn een 3 tal grotere groepsfitnessruimtes voor groepslessen, waaronder een hele grote zaal die vnl voor spinning wordt gebruikt.
- prijs abonnement (zeker als vermelding!) en semi-objectief tov aanwezige diensten/mogelijkheden.
voor wat je ervoor krijgt goed geprijsd. Er zijn 3 verschillende abbo's.
- eenvoudig zonder tierelantijnen
- met gebruik van PowerPlate plus korting voor zonnebank
- idem maar ook persoonlijke begeleiding
Waar ik vooral erg over te spreken ben, is de soepelheid met abbo's. Ik ging een aantal keren gedurende 2 maanden of langer op reis en heb voor die periode niet hoeven te betalen. Ook toen ik ziek werd is gestopt met het afboeken van het abbo-geld . Wilde me uitschrijven, maar kon lid blijven zonder zonder betaling, zodat ik geen kosten hoef te maken als ik weer kan komen. Helaas ... ben ik er achter gekomen dat rond 27,5 km fietsen niet echt bevorderlijk is voor een optimale krachttraining .. bovendien ben ik nog steeds niet afdoende hersteld.
Deze sportschool had ik alweer lange tijd niet bezocht, ze is getransformeerd in een Wellness centrum met een apart hypermodern afslankgedeelte met Hydroxytrainers, circuittraining. Eerlijk gezegd zou ik nu, als het me opnieuw gevraagd zou worden, een abbo niet direct aanraden aan ijzervreters. Doorsnee fitnessers kunnen er nog steeds uitstekend terecht. edit sis 4-3-07: vetgedrukte tekst toegevoegd voor Espi.
de 2e sportschool Body Line in Wageningen - squatrek
helaas niet, we moeten het doen met een Smith machine.. die volgens de eigenaar veiliger is dan een squatrek, jawel.
- Range dumbbels
rek van 1-10 kg en verder oplopend per 2 kg naar d8 ik 32 kg?
Ook hier een rek met verschillende halters met vaste gewichten van 10 tot 45 kg
2 bankjes in de hoek bij de dumbbells waar ook de spiegels zijn bevestigd.
- Verhouding cardio/krachttraining(-sapparatuur)
benedenverdieping is voor bar en groepsfitness , boven voor KT en cardio.
1/3e van ruimte voor cardio, 2/3e voor KT. Niet erg groot, van alles maar 1 en ook niet eens alle apparaten. is dus soms even behelpen.
KT: 1 bankdrukbank en 1 Smithmachine plus kabelstation
Rug: lat pull down, alleen een optrek rekje
Borst: pec deck & chest press
Benen: leg press, leg curl (zittend), leg extension, hip abd/add & standing gluteus in 1 apparaat, geen kuitenapparaat, daar gebruik ik de leg press voor
Buik : abdominal crunch apparaat (met grepen, iets anders)
Schouders: shoulder press
- Kledingvoorschriften
Dacht van niet, nooit op gelet.. maar er was daar niemand die ik ooit op enorm patserige of extreem blote outfits heb betrapt. Wel verplichting om handdoek mee te nemen en schone schoenen.
- Muziek (evt. muziek verzoeken?)
Niet mijn smaak, maar er viel mee te leven, gelukkig niet al te hard. (zie voor mijn smaak de diverse draden hierover.. bijv. wereldmuziek. Op verzoek: nog niet extra naar gevraagd, althans niet in die zin. Er hangen 5 tv's die allen geluidloos beeld van 5 verschillende zenders er op hebben staan.. op zich wel leuk tijdens de OS en gisteren ook met de wielerwegwedstrijden in Italië. Ze zouden eigenlijk koptelefoontjes moeten hebben bedenk ik me nu.
- Extra's als sauna,
Zonnebank, geen sauna , geen andere extraatjes. Heel basic sportschool
- " bar etc.
Jawel ook rookvrij. Geen tierelantijnen, wel schoon. Sportdrankjes, vers sinaasappelsap en Senseo koffie.
- zonnestudio
zie hierboven
- masseur in house of aangesloten bij sportschool
Volgens opgave 1x per week
- Kwaliteit personeel
redelijk tot goed.. eigenaresse was kampioen aerobics.
De jongen die het vaakste aanwezig is, is zelf ook goed op de hoogte van alle KT-oefeningen, nog geen echte expert maar wel heel erg sympa en bereid tot meedenken over oefeningen e.d. Degene die zondags werkt is ook heel fanatiek en hier lid geworden

. Voor alle leden wordt, als ze dat willen een schema gemaakt.
Bijna alle Les Mills lessen worden gegeven, maar body balance is hier een reguliere yogales. In het Engels notabene, wat niet zo verwonderlijk is, gezien de ligging in een wijk met veel buitenlanders.
- staat/onderhoud van apparaten
De KT-apparatuur is onlangs vervangen, voor ik 1 augustus lid werd. Allemaal goed spul. Life Fitness apparaten en Hammer Strength (ook van LF?) Smith machine en kabelstation. De leg press is bijv een flink stuk moeilijker dan die van Technogym. Ook schijnt de pec deck technisch beter te zijn, evenals de abdominal crunch machine.
- hygiene (handdoek verplicht/wordt er schoongemaakt)
ja
- (genoeg) douches aanwezig
eigenlijk te weinig voor als er groepslessen zijn. er is een kleine doucheruimte, met 2 douches.
- cardio apparaten genoeg variatie
kleine hoeveelheid apparaten: roeiapparaten (2), cross trainers (3), hometrainers (4), loopbanden (2)
- zijn de cardio apparaten voor het meerendeel bezet of niet
Gebruik ze niet, maar als het 's ochtends al bijna vol is, dan zal het 's avonds vast te druk zijn. Het is een sportschooltje dat het vnl. van groepslessen moet hebben en mensen die thuis douchen.
- Overdekte stalling
helaas niet, maar ik stal mijn vouwfietsje binnen op 1e verdieping.. past overal.
- apart vermeldenswaard: grote ronde ramen, die grappig effect geven. Vanaf de eerste verdieping kan je naar buiten kijken, niet zoveel te zien, maar toch leuk en geeft geen opgesloten gevoel wat bij 2 andere sportscholen in de zelfde buurt, die geen ramen hadden, wel zo is.
- prijs abonnement (zeker als vermelding!) en semi-objectief tov aanwezige diensten/mogelijkheden.
Ook hier 3 verschillende abbo's maar dan
- 1x per week
- onbeperkt voor 3 maanden
- onbeperkt voor 1 jaar tegelijk
Heb gekozen voor het 3-mnd abbo.
Espi