Na wat rondkijken in bouwmarkten, ben ik er ondertussen uit hoe ik het aan ga pakken.
Heb kabel gevonden wat ongeveer de eigenschappen heeft die ik het wil en baseer me qua maten en relatieve gewichtsverdeling op:
http://www.smf.org/articles/hic/USAARL_88-5.pdf (bevat zeer gedetailleerde metingen aan afmetingen/massa's/traagheidsmomenten per lichaamsdeel van mannelijke piloten).
Voor extra gewicht gebruik ik zand (lekker goedkoop en makkelijk om massa goed te verdelen over verschillende lichaamsdelen). Mik op zo'n 40kg totaal gewicht voor de pop.
Het skelet zal bestaan uit frame van grondkabel (3 kabels) met daaromheen pvc buis op alle plekken die niet mogen buigen (dus alleen buigen mogelijk bij gewrichten). De gewrichten zelf werk ik af met stukken van een oude stofzuigerslang.
Het plan is het af te werken met zand (in plastic zak rond frame geplakt om een goede massaverdeling te krijgen) daaromheen duct tape om het op z'n plek te houden, daaromheen als padding nog wat schuimrubber of watten-achtige vulling (die ik respectievelijk uit een oude bureaustoel en een oude slaapzak gesloopt heb) en daaromheen weer duct tape.
De lege melkpakken komen zeg maar op de plaats waar de longen zitten en zijn bedoeld om vorm te geven aan de borstkas en een opslagplaats voor extra gewicht (zand dus).
Hoe ik het hoofd ga doen ben ik nog niet uit. waarschijnlijk gewoon een kussen/oude kleren met duct tape eromheen.
Met dit plan heb ik effe voorraad ingeslagen waar ik zo een beginnetje aan de pop mee ga maken: