|
Author |
RefleXs
-
Total Posts
:
28
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
mijn schema, dan uiteindelijk :)
ma 17-mrt-03 18:37
( permalink)
[edit] nieuw schema staat een stukkie naar onder  [/edit] Okay ik zeg er van te voren ff bij dat ik niet de namen van alle oefeningen weet, maar ik zal ze proberen zo goed mogelijk te omschrijven Ik ben dus nu precies 4 maanden bezig.. maar ik ben in die tijd een paar weekjes ziek geweest waarna ik weer een beetje terugviel. ik heb mijn schema nog niet gesplitst en doe dus elke dag (toch zeker 4 dagen per week, meestal 5) dit: 3 sets van 25x 'situps' met benen in de lucht. 3 sets van 25x 'situps' met benen links. 3 sets van 25x 'situps' met benen rechts. 3 sets van 12x bankdrukken met 30 kg. *[schouders] 3 sets van 12x [uitleg] zo'n balk met 30 kilo eraan naar beneden trekken tot je ellebogen in je zei zitten zeg maar  [/uitleg] *[schouders] 3 sets van 12x [uitleg] zo'n balk met 30 kg eraan naar beneden trekken tot deze zich 'onder' je schouders bevindt[/uitleg] [schouders] 3 sets van 12x Neck pull-downs met 30kg [biceps] 3 sets van 12x Standing cable curls met 2x 25kg en 1x 20 [Triceps] 3 sets van 12x Pressdown met 15 kg, dat is al sinds et begin, de enige oefening waarbij ik nog nie vooruit gegaan ben :bawling: [Rug denkik?] 3 sets van 12x Wide grip cable rows met 25kg, of 30... *[benen] 3 sets van 12x zo'n blok waar 40 kilo aanhangt 'wegduwen'. *[buik] 3 sets van 12x je kniën naar je borst brengen terwijl je aan zo'n apparaat 'hangt'. http://people.zeelandnet.nl/mikevreeke/tekeningen/rechts28.jpg ^^ van dat plaatje nr 1 en 2, kweet niet hoe ze heten maar die doe ik ook nog beiden 3 sets van 12 met beide armen. en bij die krachttraining doe ik dan ook nog steps(10 min à et zwaarste lvl) of loopband (10 min à 13,5km/h), minimaal 10 minuten cardio in ieder geval. en daar ben ik dus zo'n 2 uur aan bezig. dat ga ik dus nu weer doen, en als ik terug kom hoop ik enkele reacteis te hebben op dit schema, kben erg benieuwd wat jullie er van vinden - RefleXs ps. van de oefeningen met een * ervoor weet ik de naam niet en kon ik die niet vinden..
|
|
|
|
3XL
-
Total Posts
:
6345
- Scores: 125
-
Reward points
:
1841
-
|
RE: mijn schema, dan uiteindelijk :)
ma 17-mrt-03 19:16
( permalink)
OK Het eerste wat me opvalt is dat je dit schema 4-5 dgn in de week doet??????? " ik heb mijn schema nog niet gesplitst en doe dus elke dag (toch zeker 4 dagen per week, meestal 5) dit:" Ik weet niet wat je wilt, maar groeien zal je op deze manier niet. 2e wat me opvalt is dat schoudder oefeningen eigenlijk rug oefeningen zijn ? Met een gewicht naar beneden trekken zal je je schouder niet echt belasten. Ook snap ik niet dat je na de 75? sit-ups ook nog een apparte buik oefening erbij heb staan.Denk je dat die sit-ups je buik niet belasten. Ik wil niet negatief klinken, maar dit schema klopt voor geen meter.
|
|
|
|
Scighera
-
Total Posts
:
3726
-
Reward points
:
0
-
|
ma 17-mrt-03 19:38
( permalink)
|
|
|
|
RefleXs
-
Total Posts
:
28
-
Reward points
:
0
-
|
ma 17-mrt-03 21:09
( permalink)
quote: Oorspronkelijk geplaatst door: 3XL OK Het eerste wat me opvalt is dat je dit schema 4-5 dgn in de week doet??????? "ik heb mijn schema nog niet gesplitst en doe dus elke dag (toch zeker 4 dagen per week, meestal 5) dit:" Ik weet niet wat je wilt, maar groeien zal je op deze manier niet.
Dus ik zal moeten splitsen om te groeien? quote: 2e wat me opvalt is dat schoudder oefeningen eigenlijk rug oefeningen zijn ? Met een gewicht naar beneden trekken zal je je schouder niet echt belasten.
Heh, dit vond ik dus ook al vaag, op die sites waar ik die namen vandaan heb gehaald, stonden deze ook bij de rug, maar op fitnesscentrum zeiden ze dat dit voor de schouders was.. quote: Ook snap ik niet dat je na de 75? sit-ups ook nog een apparte buik oefening erbij heb staan.Denk je dat die sit-ups je buik niet belasten.
die heb ik er idd zelf aan toegevoegd, aangezien ik het wel een leuke oefening vond quote: Ik wil niet negatief klinken, maar dit schema klopt voor geen meter.
daar was ik dus al bang voor heb je enige tips hoe ik het beter zou kunnen doen? -------------- en Scighera ik ben ff naar die site aan het kijken nu  ff kijken of het iets voor mij is...
|
|
|
|
RefleXs
-
Total Posts
:
28
-
Reward points
:
0
-
|
di 18-mrt-03 21:02
( permalink)
Mede naar aanleiding van jullie adviezen (bedankt voor het eerlijk zijn trouwens, hier heb ik meer aan dan positieve reacties terwijl het negatief is) ben i kvandaag een nieuw trainingsschema gaan aanvragen. i.v.m. mijn leeftijd (16) krijg ik een trainingsschema waarbij ik veel sets/reps moet doen, met minder gewicht. voor de volgende spiergroepen; biceps, triceps, schouders, rug, buik en benen krijg ik 2 verschillende oefeningen te doen, zodra het af is zal ik het hier posten en hopen dat ik dan positievere reacties krijg(maar wel eerlijke  )
|
|
|
|
BorgQueen
-
Total Posts
:
195
-
Reward points
:
0
-
|
di 18-mrt-03 22:21
( permalink)
Ik ben wel benieuwd naar je nieuwe schema, want dit is inderdaad niet veel soeps om het maar eens ff zo te zeggen
|
|
|
|
RefleXs
-
Total Posts
:
28
-
Reward points
:
0
-
|
wo 19-mrt-03 17:19
( permalink)
mja dit was inderdaad echt wat ik helemaal in het begin gekregen heb, maar dat werd beetje saai op den duur, dus steeds meer oefeningen erbij gedaan en toen kreeg ik dit uiteindelijk :p
|
|
|
|
lex
-
Total Posts
:
337
-
Reward points
:
0
-
|
wo 19-mrt-03 18:26
( permalink)
Reflexs ik kan je beloven dat je zkr niet gaat groeien maar dat je spieruithoudingsvermogen groter word!!
|
|
|
|
RefleXs
-
Total Posts
:
28
-
Reward points
:
0
-
|
wo 19-mrt-03 18:33
( permalink)
volgens de instructeurs zouden met het nieuwe schema mijn spieren niet echt groeien, maar je zou er een betere ''lijn' in zien, ze worden duidelijker zichtbaar zonder in de lengte te groeien ofzo.. en jah uithoudingsvermogen zal ik met die setes wel opbouwen ja
|
|
|
|
lex
-
Total Posts
:
337
-
Reward points
:
0
-
|
wo 19-mrt-03 22:06
( permalink)
Die lijn geloof ik wel jah maar hij hoog is je vetpercentage eigenlijk??
|
|
|
|
RefleXs
-
Total Posts
:
28
-
Reward points
:
0
-
|
wo 19-mrt-03 22:49
( permalink)
uhh dat apparaatje waarmee ze dat meten op de fitness (iets met stroomschokjes ofzoiets  ) gaf een error aan toen het gemeten werd, het was zo laag dat ze het niet konden meten volgens die gozers.. 't zou dus erges onder de 8% ofzo liggen..
|
|
|
|
lex
-
Total Posts
:
337
-
Reward points
:
0
-
|
do 20-mrt-03 09:44
( permalink)
Dan moeten ze dat apparaat helemaal niet op mij gebruiken omdat dat ding dan triple error aangeeft :bandit: 4,7 % vet:bandit:
|
|
|
|
3XL
-
Total Posts
:
6345
-
Reward points
:
1841
-
|
do 20-mrt-03 15:30
( permalink)
quote: Oorspronkelijk geplaatst door: RefleXs volgens de instructeurs zouden met het nieuwe schema mijn spieren niet echt groeien, maar je zou er een betere ''lijn' in zien, ze worden duidelijker zichtbaar zonder in de lengte te groeien ofzo.. en jah uithoudingsvermogen zal ik met die setes wel opbouwen ja
Dat is dom gelul! (niet van jou, maar van je instructeur) Gewichtstraining moet er altijd op gericht zijn spiermassa te bouwen of te behouden.! Van hogere reps zal je echt niet droger worden (of je moet er marathon sessie's van gaan maken) Als je droger wilt worden dan betekent dit, dat je je dieet aan moet passen.
|
|
|
|
RefleXs
-
Total Posts
:
28
-
Reward points
:
0
-
|
do 20-mrt-03 21:41
( permalink)
Het nieuwe trainingsschema! Het is nu opgesplitst in een cardio en een kracht gedeelte, 1 dag kracht, 1 dag cardio en dan een dag rust, omdat vervolgens weer opnieuw te doen. Cardio Fietsen: 10 min 'self pace' min. 70rpm (ligt bij mij meestal rond de 80 rpm ongeveer) Steps: 12 min hoogste niveau interval training. Roeien, 12 min.... loopband: 12 min, 13,5 km/h en bij deze cardio gewoon buikspieroefeningen: 4 sets van 25 situps. 4 sets van 25 situps rechts. 4 sets van 25 situps links. Kracht: Buikspieroefeningen: 4 sets van 25 situps. 4 sets van 25 situps rechts. 4 sets van 25 situps links. Rug: Lat pulley 4 sets van 12 op 30 kg. Seated Rowing 4 sets van 12 op 25 kg. Biceps: Biceps Curls (kabel) 4 sets van 12 met 15 kg. Alternate Beceps curl 4 sets van 12 met 6 kg. Benen: Leg press 4 sets van 12 met 25 kg. Borst: Bench press 4 sets van 12 met 8 kg (aan beide kanten). of Bench press 4 sets van 12 met 30 kg maar dan aan die stellage. Schouders: Side lateral raise 4 sets van 12 met 4 kg. Front raise 4 sets van 12 met 4 kg. Triceps: Triceps press down 4 sets van 12 met 10 kg. Dippen 4 sets van 5... Wat ik er van vind: Lijkt me wel een redelijk goed schema (al heb ik er niet veel verstand van) tis alleen te licht voor mijn gevoel... de leg press deed ik b.v. vroeger 3 sets van 12 op 40 kg.. en zo ben ik met meerdere dingen achteruit gegaan b.v. pressdown en met de biceps curl.
|
|
|
|
lex
-
Total Posts
:
337
-
Reward points
:
0
-
|
do 20-mrt-03 22:46
( permalink)
Die kracht allemaal op één dag??? Je kunt het beter laten opdelen zoals: Dag1 : Benen Dag2: Borst rug Dag3: Armen en schouders
|
|
|
|
RefleXs
-
Total Posts
:
28
-
Reward points
:
0
-
|
do 20-mrt-03 22:52
( permalink)
mja dat ga ik misschien ook wel doen ja, of in iedergeval in 2 delen splitsen... ik heb dit schema vandaag gedaan, ik was iets voor 7 op het fitnesscentrum en om iets over 9 was ik nog niet helemaal klaar.. dus dit begint iets te lang te duren
|
|
|
|
amateur
-
Total Posts
:
131
-
Reward points
:
0
-
|
do 20-mrt-03 23:35
( permalink)
ja ik moest dat in de fitnesse ook doen alle spieren op 1 dag trainen maar ik bouwde spieren af ipv erbij te krijgen ik train zo dag1; rug,biceps,onderarmen dag3; schouders,borst,triceps,abs,dag5; benen, abs,dag7 abs conditie en dit werkt momenteel goed voor mij
|
|
|
|
3XL
-
Total Posts
:
6345
-
Reward points
:
1841
-
|
vr 21-mrt-03 07:46
( permalink)
Te weinig benen ! ! Ik zie nu 40 sets voor je bovenlichaan en 4 sets voor je benen. Beetje kromme verhouding, vind je niet?? Waarom bij borst 2x bench press. Of je het nu met een stang of met een machine doet, de trainingshoek blijft het zelfde. Beter 1 van de 2 vervangen door een incline oefening Bij schouders zou ik frontraises vervangen door bend over raises. Meestal is het de achterkant van de schouders die wat extra's kan gebruiken. En word de voorkantt al flink gepakt op borstdag
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|