nachtelijke vreetbuien opvangen
Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 34 of 34
Author Message
Snuffel

• Total Posts : 1256
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
RE: nachtelijke vreetbuien opvangen za 04-aug-07 19:28 (permalink)
0
Gezellig toch super blij. Mijn zus gaat ook wel eens een kebap eten als ze op stap gaat, maar ik heb die gewoonte eigenlijk nooit gehad. Desnoods een soepje bij thuiskomst, meer toch niet. Een volle maag slaapt niet gemakkelijk. Kan me nog goed het gevoel herinneren van pizza eten en een uur later bed in kruipen.

Marco

• Total Posts : 10504
    • Scores: 160
    • Reward points : 2025
    RE: nachtelijke vreetbuien opvangen za 04-aug-07 19:49 (permalink)
    0
    dat heb ik een keer met voetbal gehad de volgende dag

vrijdags tot snachts laat in de kroeg,
    en dan zaterdags sochtends er vroeg weer uit om te voetballen.
    toen moesten we uit voetballen dus met de auto!
    en het beroerde was het was ook nog eens warm in de auto
    ik was zo beroerd
    de kots dreef me letterlijk de neus uit

ik probeerde namelijk mijn kots in te houden
    wrm? omdat ik met 3 jongens achterin zat en mij niet wilde laten kennen
    ik had geluk want ik zat bij het raam
    dus elke keer als er een kotsaanval kwam draaide ik mijn kop om super blij

Espi

• Total Posts : 21401
      • Scores: 147
      • Reward points : 1823
      RE: nachtelijke vreetbuien opvangen za 04-aug-07 20:01 (permalink)
      0
      Gatvergatver wat een verhalen weer. Ben maar een keer ooit zover geweest en dat was nadat ik het had gevierd dat ik de Mt. Ventoux had beklommen. En verder nooit weer.

Ben ik dan even blij dat ik altijd doorslaap en dus nooit slaapwandelend eetbuien had. Althans niet 's nachts. Want laat op de avond wel dus in het verleden toen ik nog een hoog KH dieet volgde.

Tegenwoordig overkomt me ook dat nooit meer omdat het overeten wordt ingepland als refeed of junkmaaltijd. Inmiddels heb ik mijn lichaam zo goed leren kennen dat ik die situaties te voren door heb. Ook de typische 'dag van de maand' heb ik nu vastgepind en plan extra veel eten voor juist op die dag.

Er is niks zo fijn als veel eten als daar geen schuldgevoel bij komt kijken.

Maar goed, veel mensen hebben eigenlijk ten onrechte het idee dat ze 's avonds niet meer mogen eten en terwijl ze zich dan in de avond nog wel kunnen beheersen, komen de oerdriften naar boven als ze 's nachts om het een of ander op moeten staan.

O ja en dat wakker blijven/worden in de nacht op een laag KH dieet heeft niks met lage bloedsuikerwaarden te maken maar alles met ketonen in het bloed, waar je hyperactief van kan worden. Heb tientallen verhalen gelezen van mensen die niet konden slapen en dan de grote schoonmaak gingen doen midden in de nacht. Heb zelf ook tijdens de Honderd Cols Tocht de eerste 3 weken elke nacht amper 3-4 uur geslapen omdat ik geen oog dicht kon doen. At wel veel, maar kennelijk toch niet genoeg. 80 km bergcols per dag hakken er enorm in als je een volbepakte fiets berijdt.

Snuffel

RE: nachtelijke vreetbuien opvangen za 04-aug-07 20:13 (permalink)
        0
        De Mt Ventoux bekommen! Ferm.

Espi

RE: nachtelijke vreetbuien opvangen za 04-aug-07 20:28 (permalink)
          0
          Vond ik ook .. en dan nog tig andere cols ook. Mt Ventoux telde trouwens niet mee als col. Het is namelijk een berg die geen col heeft. Een col is nl een bergpas die de laagste overgang is tussen 2 valleien. En dat kan al op heel lage hoogtes zijn. Vlakbij waar ik woon is de Grebbeberg van 50 m (oid) en die heeft ook officieel een col.

Ben er weer even vol van want ik ga als het goed is binnen kort de route narijden met de auto: 4000 km in 2 weken tijd wat me destijds 55 dagen heeft gekost (5 rustdagen). Ik kan me er amper nog een voorstelling van maken dat ik het toen aankon met een volbeladen vakantiefiets. Jammer was alleen dat ik het niet kon opbrengen om zelf te koken want dat levert weer veel extra kilo's gewicht mee om mee te slepen. Dus, er valt haast niet tegenop te eten en je zit dagelijks met een giga calorietekort. Vandaar dat ik van de hyperactiviteit geen oog dicht deed. Honger had ik nl. niet vanwege de ketonen. Maar gezond is anders. Wil niet eens weten wat mijn cholesterol zal zijn geweest.

Snuffel

RE: nachtelijke vreetbuien opvangen za 04-aug-07 20:34 (permalink)
            0
            Ik zou het niet kunnen, respect! Wel hield ik ervan om 's zomers in Zwitserland een hele dag in de bergen te gaan wandelen. We gingen dan met een hele groep jongeren en hielden soms zelfs een 2-daagse tocht, met overnachting in een berghut of in een dorpje in de vallei. Zalig! Zie me daar nog zitten met mijn chocolade, tussen de mooie bergen.

Dimi

• Total Posts : 53
              RE: nachtelijke vreetbuien opvangen zo 05-aug-07 17:46 (permalink)
              0
              Nice! Eenmaal een col 1ste categorie gedaan op m'n 16de ofzo en dat was echt doodgaan... Respect!

Marcus

• Total Posts : 6812
                • Scores: 355
                • Reward points : 1857
                • Status: online
                RE: nachtelijke vreetbuien opvangen zo 05-aug-07 20:16 (permalink)
                0
                Voor mezelf sprekend is 's nachts vreetaanval krijgen een teken dat ik overdag gewoon niet genoeg gegeten heb.
                Dat kun je dus beter niet doen, want als je toegeeft aan zo'n vreetaanval eet je die kcal er dubbel en dwars weer bij.

Geloof niet zo in het bloedsuiker verhaal, dat op te lossen zou zijn door KH voor slapen gaan. Ten eerste slaap ik zelf als een blok ook op een low-carb dieet en ten tweede: wat gaat een beetje siroop doen of wat fruit doen om je bloedsuiker op peil te houden? 's nachts verbrand je al snel een kcal of 400-500.
                KH voor slapen gaan werken wel kalmerend/ontspannend (serotonine afgifte), dus dat zou wel kunnen verklaren waardoor je beter slaapt met wat KH voor het slapen gaan.
                Nowhere to go, nothing to do, no one to be 

Espi

RE: nachtelijke vreetbuien opvangen zo 05-aug-07 20:19 (permalink)
                  0

ORIGINAL: Dimi

Nice! Eenmaal een col 1ste categorie gedaan op m'n 16de ofzo en dat was echt doodgaan... Respect!

Dat doodgaan valt enorm mee met een triple evenals om geen last van misplaatste ijdelheid te hebben.

@ Marcus, soms als ik geen extra KH wil nemen, neem ik tryptofaan als supplement, daarop slaap ik dan ook vaak heel goed in. Idd een serotonineverhaal.

Lai

• Total Posts : 2365
                    • Scores: 346
                    • Reward points : 1269
                    RE: nachtelijke vreetbuien opvangen zo 05-aug-07 22:54 (permalink)
                    0
                    Met het nachtelijk eten gaat het goed, dwz ik doe het nog steeds, af en toe. super blij Maar bij mij is het vooral psychisch, denk niet dat het aan mijn voeding overdag/s avonds ligt. Geloof me, ik eet veel te graag en zeker niet te weinig super blij  Nee, ik ben een beetje een dwangmatige eter, als ik veel zorgen en stress heb doe ik dit, vooral snachts (dan is de wil wel aan het slapen..ja ja)  overdag eet ik ook wat meer dan, compenseren voor het nachteten doe ik niet echt omdat ik dan wss snachts helemaal los ga. Dit topic was ook niet bedoeld om dat eten op te lossen, meer om de schade achteraf wat te beperken dmv hiit en cardio

Voor het slapen gebruik ik trouwens melatonine, sinds ik gestopt ben met blowen.  Met een joint achter je kiezen is het helemaal de goden verzoeken super blij werkelijk alles smaakt dan extra heerlijk, vooral zoet en romig.  Net zoals Shoarma na het zuipen.....ook  zoietsmaf! gelukkig doe ik beiden niet meer dus dat scheelt.

Ik heb trouwens bij de Jamin pure chocolade gevonden (espi)  met 99% cacao........goor! super blij ik mis de zoete en volle, romige smaak. Heb ik nog nooit meegemaakt dat er een reep chocolade blijft liggen in de kast super blij ik heb snel weer andere gekocht, 75% vind ik toch ongeveer de max, daarboven is het niet meer lekker voor mij.
                    Chocolade (40gr) en kwarktaart (zelfgemaakt van enkel kwark, ei en eiwitpoeder en zoetstof)  is wat ik eet voor het slapen, nu dus blij

'Expect Nothing, Receive Everything'

Snuffel

RE: nachtelijke vreetbuien opvangen ma 06-aug-07 07:50 (permalink)
                      0
                      99% cacao?! Nog nooit gezien, 80 is het maximum. Het smaakt naar het schijnt idd bitter. Wat heb je er dan nog aan eigenlijk? Een beetje lekker mag het nog wel zijn vind ik knipoog. Fijn om te horen dat het beter gaat!

Lai

• Total Posts : 2365
                        • Scores: 346
                        • Reward points : 1269
                        RE: nachtelijke vreetbuien opvangen di 07-aug-07 14:49 (permalink)
                        0
                        Het is toch opgegaansuper blij. Gesmolten over heel zoete aardbeien was die 99% chocolade verrukkelijk, evenals  gesmolten door de kwark blij

'Expect Nothing, Receive Everything'

Snuffel

RE: nachtelijke vreetbuien opvangen di 07-aug-07 14:51 (permalink)
                          0

Diver2000

• Total Posts : 3149
                            • Reward points : 49
                            RE: nachtelijke vreetbuien opvangen wo 08-aug-07 07:21 (permalink)
                            0

ORIGINAL: Marcus

Geloof niet zo in het bloedsuiker verhaal, dat op te lossen zou zijn door KH voor slapen gaan. Ten eerste slaap ik zelf als een blok ook op een low-carb dieet en ten tweede: wat gaat een beetje siroop doen of wat fruit doen om je bloedsuiker op peil te houden? 's nachts verbrand je al snel een kcal of 400-500.
                            KH voor slapen gaan werken wel kalmerend/ontspannend (serotonine afgifte), dus dat zou wel kunnen verklaren waardoor je beter slaapt met wat KH voor het slapen gaan.

Ik denk dat het ook persoon gebonden is. Jij bent gewend low carb te leven. Ik moet echt voor het slapen gaan nog kh hebben anders wordt ik midden in de nacht wakker met trek en ga ik ook struinen in de kast. Ik pak nog 60 tot 80 gr brinta of havermout met eiwitten voor het slapen en dan slaap ik rustig en vast.
                            Nobody is worth your tears, the one who is, will never make you cry!

Face up to the fact that you are who you are And nothing can change that belief

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark
                              Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 34 of 34

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                              • No New Messages
                              • Hot Topic w/ New Messages
                              • Hot Topic w/o New Messages
                              • Locked w/ New Messages
                              • Locked w/o New Messages
                              • Read Message
                              • Post New Thread