nachtelijke vreetbuien opvangen
Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 34
Author Message
Lai

• Total Posts : 2365
  • Scores: 346
  • Reward points : 1269
  • Status: offline
nachtelijke vreetbuien opvangen zo 17-jun-07 17:17 (permalink)
0
Even een vraagje: Hoe kan je het best reageren op een nachtelijke vreetbui?

Helaas heb ik hier af en toe last van (ik  word dan wakker omdat ik moet plassen en loop in een soort trance door naar de keuken, ik eet dan van alles (brood, chocolade, kwarktaart, leftovers, die dingen...) Ik ga dan terug naar bed en word dan een paar uur later wakker met een rommelende buik en een slecht humeur. Fijn begin van een nieuwe dag dus

Om de schade te beperken denk ik er dan goed aan te doen mijn glycogeen te legen door, na een bak koffie, een interval/hiitsessie te doen en daarna zo'n drie kwartier rustig te cardioen. Eerst kh opmaken dan vetverbranding dus.

Mijn vraag: is dit een goede manier om de schade (vetopslag) te beperken en zo nee, hoe doe ik dat dan beter?
Ik eet trouwens verder voldoende gedurende de dag, heb niet het gevoel dat ik iets tekort kom/ moet compenseren,  het is puur een nachtelijk fenomeen. Het schijnt zelfs een redelijk normaal iets te zijn door de signalen die je hersenen s nachts afgeven tijdens slaap  (ofzoiets ben het precieze verhaal even kwijt.. iig lijkt het eten op de slaapstatus, iets met je alfa bewustzijn )

Verder eet ik dan na die ochtendtraining weer normaal, ga niet compenseren door minder te eten, alleen de kh mss wat minder die dag.

Beter zou mss zijn een stevige krachttraining de ochtend na de nachtelijke vreetbui, om nog enigszins te profiteren van die kh, maar dat gaat niet lukken s ochtends bij mij.

Wat denken jullie?

'Expect Nothing, Receive Everything'

Espi

• Total Posts : 21401
    • Scores: 147
    • Reward points : 1823
    RE: nachtelijke vreetbuien opvangen zo 17-jun-07 17:19 (permalink)
    0
    Die cardio in de ochtend is als maatregel achteraf niet direct verkeerd.

Maar de eerste vraag is: hoe laat is je laatste maaltijd? En hoeveel kcals (en gram KH) bevat die meestal ongeveer...  

Lai

RE: nachtelijke vreetbuien opvangen zo 17-jun-07 17:29 (permalink)
      0
      Laatste maaltijd met kh eet ik meestal rond 19.00 ik weeg niks af, maar een grote zoete aardappel of een kopje rijst...met een berg groenten en zo'n 300 gr vis/kip. Behoorlijk grote maaltijd eigenlijk. Daarna rond 22.00 een bak kwark met noten of een stuk (zelfgemaakte) kwarktaart, ongeveer 400 kcal totaal, klein aandeel kh.

Espi

RE: nachtelijke vreetbuien opvangen zo 17-jun-07 19:08 (permalink)
        0
        Voeg dan eens wat KH toe aan die laatste maaltijd met kwark . Bijvoorbeeld domweg wat fruit op siroop oid.
        Zeker weten dat je beter inslaapt en mogelijk ook doorslaapt. Word je ook niet meer wakker en die eetbui blijft dan achterwege.

Moet wel zeggen: heb een tijd lang kwark gegeten in de avond. En steevast moest ik er 's nachts uit om te plassen.
        Dat bevreemdde me heel erg omdat voor ik die gewoonte aannam om 's avonds kwark te eten, ik dat bijna nooit hoefde. Toen at ik bijvoorbeeld koolvis met sambal erbij.
        Het viel me ineens op dat het er uit moeten exact samenviel met de start van die gewoonte. Voordien at ik altijd kwark bij het ontbijt.

Afijn, verschoof de kwark weer naar de ochtend. Dezelfde nacht nog kon ik ongehinderd doorslapen. Vond ik wel zo prettig omdat ik toen net verhuisd was naar de huidige woning met een eng steile trap. En er dus een keer vanaf lazerde en mijn voet bezeerde.

Kennelijk verstoorde kwark de nachtrust voor mij. Je zou dus eens ook kunnen bekijken of je die kwark niet door wat anders kan vervangen. Bijvoorbeeld door kaas en noten (met glaasje wijn erbij?) . En dit vettere eten compenseren door magerder keuzes overdag?

Lai

RE: nachtelijke vreetbuien opvangen zo 17-jun-07 20:23 (permalink)
          0
          Dat zijn nog eens adviezen! wijn, kaas en noten blij
          Dat het plassen iets met de kwark te maken heeft had ik idd ook al vermoed. Ik heb het ook een tijd vervangen door eitjes of vis, maar ik vind kwark gewoon erg lekker...Echter, om de kans op s nachts moeten plassen en dus het risico op vreetbuien te reduceren is het het wel waard het weer uit mn menu te gooien, althans niet meer voor het slapen. Want hoewel ik niet elke nacht doorloop naar de keuken is het toch erg vervelend! (ik heb dit trouwens al zolang ik me kan herinneren, soms maanden niet en dan ineens weer af en toe)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook vaak een stuk pure chocolade eet voor het slapen....(en dan iets minder kwark) maar ook daar kan ik moeilijk vanaf blijven na één stukje. Maar ik denk dat ik gewoon die kwark achterwege laat dan en een stuk chocolade eet met een eiwitpannenkoek/zoete ommeletblij
          Of, ter afwisseling, noten, glaasje wijn en stukje vis/kip (van oude kaas krijg ik een geirriteerde tong en jonge, magere kaas vind ik niet te pruimen.. ook geitenkaas niet zo lekker, wel fetta of mozzarella trouwens..)

En die interval/hiit en cardio blijf ik dus gewoon zo doen mocht ik weer eens de fout in gaan s nachts.
          (ik heb zodoende de laatste weken al een stuk of 5 van die trainingen gedaan en ik moet zeggen, mn conditie gaat met sprongen vooruit super blij het duurt een stuk langer eer ik verzuurd ben, mn maximaalvermogen is weer verlegdblij  Het mag ook niet té vaak voorkomen natuurlijk, anders raak ik binnen de kortste keren overtraind...

rengekkie

• Total Posts : 1059
            • Scores: 0
            • Reward points : 0
            RE: nachtelijke vreetbuien opvangen zo 17-jun-07 20:31 (permalink)
            0
            Maar begrijp ik het goed, en ben je er niet helemaal bewust bij, als je zo'n vreetbui hebt? Lijkt me een hele rare ervaring!

Ik heb ook nog nooit een nachtelijke vreetbui gehad. Nouja, wel na uitgaan bijvoorbeeld, maar niet als ik al geslapen heb.

Lai

RE: nachtelijke vreetbuien opvangen zo 17-jun-07 20:42 (permalink)
              0
              Uhm, ik ben er toch wel redelijk bewust bij eigenlijk, alleen niet helemaal of constant want als ik dan op de klok kijk is het meestal een klein uur verder....en dan stop ik ook direct. Daarna slaap ik heeeeerlijk.
              Vroeger gebeurde dit wel in een soort coma, maar dat lag aan het blowen super blij
              Ach ik schrik er niet meer van, maar als je vet wilt verliezen (op een relaxte, langzame manier) is dit niet echt bevordelijk natuurlijk.

Espi

RE: nachtelijke vreetbuien opvangen zo 17-jun-07 20:51 (permalink)
                0
                Het zijn ook maar voedingssuggesties. 't Voornaamste is dat je er wel goed van kan slapen en het ook nog redelijk lekker is. Zelf eet ik gewoon een volstrekt normale avondmaaltijd 1 uur voor het slapen gaan en stel die dus echt om die reden uit. Heb nog nooit zo heerlijk geslapen als sinds ik echt redelijk veel kcals naar binnen werk. En wakker worden is er bijna nooit meer bij.
                In plaats van kaas kan je natuurlijk ook bijv een plak roggebrood of knäckebröd met haring/paling/zalm oid eten. De KH zullen je ook met inslapen helpen.

Wat de chocolade aangaat, heb je dat ook bij 72% chocolade? Daar kan ik perfect van af blijven, maar die neem ik bijna uitsluitend 's ochtends. Er zit in chocolade namelijk ook opwekkende stoffen die je uit de slaap kunnen houden.
                Eet dus bijna dagelijks 2 kleine blokjes van elk 4 gram pure chocolade bij de koffie.

Melkchocolade red ik niet.. die moet in 1x schoon op, dus die komt daarom ook alleen in huis op dagen dat ik een hele reep mag hebben van me zelf. Uiteraard alleen soja-vrije chocolade.

Sharkie

• Total Posts : 3710
                  • Reward points : 891
                  RE: nachtelijke vreetbuien opvangen zo 17-jun-07 21:02 (permalink)
                  0
                  ach als ik in voor het slapen ga nog wat eet, dan wordt ik wakker van de honger de volgende ochtend en als ik niets eet, oftewel mijn laaste maaltijd is vroeger op de avond dan wordt ik zonder honger wakker.

Velen zouden er bij gebaat zijn om meer energie te steken in keihard trainen en minder in eindeloze discussies over welk schema optimaal is.
                  Want zelfs op de meest "perfecte routine" kan je trainen als een slappe vaatdoek.

- the locust

rengekkie

• Total Posts : 1059
                    RE: nachtelijke vreetbuien opvangen zo 17-jun-07 21:44 (permalink)
                    0
                    Ja, dat ken ik wel: ik eet nu meer kcals en heel schoon, en dan word ik echt met knorrende maag wakker. Maar dat vind ik lekker, heb ik het idee dat mijn stofwisseling lekker snel werktblij

Lai

RE: nachtelijke vreetbuien opvangen ma 18-jun-07 19:11 (permalink)
                      0
                      Ik zal gewoon eens gaan experimenteren  met verschillend eten voor het slapen. Feit is dat ik echt een avondeter ben en moeilijk kan stoppen als het lekker is.
                      Zoals die chocolade ja, ook die pure 72% cacao...jammer dat ze geen kleinere losse reepjes verkopen,  maar goed, als het finaal misgaat hou ik het maar op degelijk voer, zoals een klein maaltijdje. (met wat meer kh, roggebrood met zalm eet ik graag idd) even beetje schuiven zodat ik niet boven mn behoefte zit natuurlijk.

(trouwens, topic past nu mss meer in lichaam en psyche...aangezien de cardio niet verder wordt besproken, maakt mij niet uit hoor)

jeffreyl

• Total Posts : 767
                        RE: nachtelijke vreetbuien opvangen ma 18-jun-07 19:56 (permalink)
                        0
                        imo komt dit door een sex gebrek! intresse in een jonge knul??super blij
                        Gebanned op eigen verzoek.

Rosanne

• Total Posts : 1263
                          RE: nachtelijke vreetbuien opvangen do 21-jun-07 08:45 (permalink)
                          0
                          Goh, wie zou er hier dan een seksgebrek hebben?

SheRu

• Total Posts : 11220
                            • Scores: 580
                            • Reward points : 2061
                            • Status: online
                            RE: nachtelijke vreetbuien opvangen do 21-jun-07 11:26 (permalink)
                            0
                            Mijn zusje vertelde dat ze -toen ze low-carb at- vaak midden in de nacht wakker werd, ook ik had daar last van toen ik alleen kwark at voor het slapen gaan. Ik werd stipt om 04.00 wakker. Zonder aanleiding, eigenlijk.
                             Volgens haar diëtiste (geloof ik) kwam dit omdat op dat moment je bloedsuikerspiegel (te) laag is. Tegenwoordig neem ik dus bewust iets bij mijn kwark, en slaap stukken beter!
                            You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do.

http://canonnengoed.wordpress.com/

"SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."

pipi

• Total Posts : 2299
                              • Scores: 2
                              • Reward points : 655
                              RE: nachtelijke vreetbuien opvangen do 21-jun-07 13:56 (permalink)
                              0
                              beetje fruit door de kwark helpt bij mij ook!

Pipi neemt risico's .Punt. ~ SheRu

Logitik

• Total Posts : 6
                                RE: nachtelijke vreetbuien opvangen za 04-aug-07 13:01 (permalink)
                                0
                                Dit verhaal komt me erg bekend voor! Alleen ligt het bij mij aan het blowen. Altijd weer die honger hè

Snuffel

• Total Posts : 1256
                                  RE: nachtelijke vreetbuien opvangen za 04-aug-07 13:10 (permalink)
                                  0
                                  Last van nachtelijke vreetbuien heb ik niet, wel van nachtplassen en 'avondeten'. Dat nachtplassen heb ik altijd al gehad, ik heb geen flauw idee waar het vandaan komt, maar het is wel irritant. En inzake 's avonds eten, vroeger propte ik alle troep erbinnen, nu eet ik dan noten, kwark, vers fruit, rauwe groenten, verse groentesoep, eventueel wat suikerarme kruidkoek, kauw suikervrije kauwgom.
                                  Veel succes!

Stan

• Total Posts : 15294
                                    • Scores: 13
                                    • Reward points : 732
                                    RE: nachtelijke vreetbuien opvangen za 04-aug-07 13:17 (permalink)
                                    0

ORIGINAL: ai

Dat zijn nog eens adviezen! wijn, kaas en noten blij

hahasuper blij doen gewoonknipoog ik eet ook boterhammen voor ik ga slapen en kwark en yoghurt en zo en word wakker met honger 's morgens, is btje persoonlijk denk ik, maar je wordt toch wakker omdat je naar het wc moet ipv de honger? Mss wat minder water drinken vor je gaat slapen of zo...

Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus

mariska

• Total Posts : 4215
                                      • Scores: 1
                                      RE: nachtelijke vreetbuien opvangen za 04-aug-07 18:52 (permalink)
                                      0
                                      Ga er sowieso snachts altijd standaard een keer uit, door het vele water dat ik overdag drink. Wel apart die vreetbuien snachts, hoe gaat het inmiddels? Ik heb het alleen als ik uit ben geweest en gedronken heb, daar krijg ik echt supertrek van. Ik moet dan gewoon iets van pizza oid hebbenblijsuper blij. Schijnt niet eens echte trek te zijn, maar meer een of andere impuls die je hersenen krijgen na alcohol.
                                      -The one unchangeable certainty is that nothing is unchangeable or certain.- John F kennedy
                                      - I like long walks. Especially when they're taken by people who annoy me.

Marco

• Total Posts : 10504
                                        • Scores: 160
                                        • Reward points : 2025
                                        RE: nachtelijke vreetbuien opvangen za 04-aug-07 19:22 (permalink)
                                        0
                                        @ mariska dat deed ik vroeger ook, toen ik nog veel zoop
                                        na het uitgaan snachts nog effe snel vreten (meestal pakte ik een zak chips)

maar met als vervolg braakneigingensuper blij 
                                        omdat mijn pens nogvol met drank zatsuper blij

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark
                                          Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 34

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                                          • No New Messages
                                          • Hot Topic w/ New Messages
                                          • Hot Topic w/o New Messages
                                          • Locked w/ New Messages
                                          • Locked w/o New Messages
                                          • Read Message
                                          • Post New Thread
                                          • Reply to message
                                          • Post New Poll
                                          • Submit Vote
                                          • Post reward post
                                          • Delete my own posts
                                          • Delete my own threads
                                          • Rate post

2000-2012 ASPPlayground.NET Forum Version 3.9