nakuren met nolvadex

Page: 12 > Showing page 1 of 2
Author
builder
Heavy Weight
2004/01/19 21:31:37 (permalink)
0

nakuren met nolvadex

heb ff een vraag

ik lees hier en op andere sites vaak dat als je een d-boll only kuur doet na de hand moet nakuren met nolvadex. nou sprak ik laatst een ervaren bodybuilder op de sportschool die al zeker tien jaar traint en al vele kuren heeft gedaan, hij vertelde mij dat als je met d-boll kuurt niet hoeft na te kuren met met nolva. terwijl mensen hier dat altijd standaard aanbevelen. en hij vondt dat een kuur met dianaboll voor zes weken met 20 a 30 gram per dag wel erg zwaar voor me was. beginnelingen zouden tussen de 10 en 20 gram per dag ook goede resultaten behalen.

graag jullie mening hier over :]))

20 Replies Related Threads

jeroen84
    Middle Weight
    RE: nakuren met nolvadex 2004/01/19 23:15:30 (permalink)
    0
    bedoel je niet nakuren met nolva of helemaal niet nakuren? Je kan ipv nolva ook nakuren met clomid, maar altijd nakuren! En 10 mg zal je niet helpen, dat legt alleen de rommel plat.
    MaxMuscle
    Super Heavy Weight
    RE: nakuren met nolvadex 2004/01/20 08:28:52 (permalink)
    0
    Nakuur met Dbol is zeker wel noodzakelijk. Het eerste dat je krijgt als je niet nakuurt is bijvoorbeeld meer vet (vocht) om je middel, maar ook is het risico (ook al is het nog zo klein) aanwezig dat onder de tepel een verdikking kan ontstaan. Deze symptomen verdwijnen misschien wel vanzelf maar je wilt er toch niet mee blijven rondlopen?
    bodybuildingjunkie
    Adonis under construction
    RE: nakuren met nolvadex 2004/01/20 10:11:21 (permalink)
    0
    Een bodybuilder die 10 jaar traint en regelmatig anabolen gebruikt wil niet automatisch zeggen dat hij er verstand van heeft. In 10 jaar tijd is er veel veranderd in de meningen qua anabolen gebruik en vooral het nakuren. Hi zal je waarschijnlijk ook aanradenn om op en af te bouwen. Wat tegen woordig niet meer zo vaak gedaan word omdat het weinig nut heeft.
    Het lijkt mij in ieder geval geen overbodige luxe na tekuren met nolva. Het zal er aan bijdragen dat je HPTA sneller hersteld is omdat er minder oestrogeen een negatieve feedback kan geven, waardoor je test produktie sneller opgang zal komen.
    bodybuildingjunkie
    RE: nakuren met nolvadex 2004/01/20 10:12:56 (permalink)
    0
    Ik zou wel een lichtere nakuur doen.
    b.v 3 weken 20 mg p/d en misschien de eerste week 40, ligt er een beetje aan ofdat je veel vocht hebt vast gehouden en welke dosering je gebruikt hebt.
    Hans
    Intense MudaFukin Pimp
    RE: nakuren met nolvadex 2004/01/21 14:27:09 (permalink)
    0
    quote:
    Oorspronkelijk geplaatst door: bodybuildingjunkie

Een bodybuilder die 10 jaar traint en regelmatig anabolen gebruikt wil niet automatisch zeggen dat hij er verstand van heeft.

Hans totally agrees. Net als de uitspraak dat je geen pillen moet nemen want een vent uit de sportschool slikte ze 4 maanden en nu pist hij bloed.

Sorry, maar dat slaat ook nergens op [^]
    MaxMuscle
    Super Heavy Weight
    RE: nakuren met nolvadex 2004/01/21 16:11:42 (permalink)
    0
    @Hans;

Ik las ook een stukje over een bodybuilder die een levensgrote bloedprop in zijn lever heeft gekregen door het gebruik van aas. En dat D-Bol je aders kan laten verharden waardoor je verhoogde kans krijgt op hersen-infarcten.

Doet je wel even extra nadenken vóórdat je begint.[xx(]

O, en check mijn nieuwe avatar eens....

Dat is een maat van me na een kuurtje tostitoston in combinatie met Clen!!
    superspider
    Super Heavy Weight
    RE: nakuren met nolvadex 2004/01/21 16:12:30 (permalink)
    0
    heb ik ook al veel gehoord
    lauw †
    Number Two ;-)
    RE: nakuren met nolvadex 2004/01/21 16:52:27 (permalink)
    0
    Tostitoston? Is dat niet de DHT variant van Tastitastan? Wat weer een moeilijk aromatiserende derivaat is van Tustitustun? Volgens mij is jouw avatar gewoon een Yorkshire terriër op speed.super blij

@ Builder: vertrouw niet op wat een “expert” uit de sportschool je verteld! Lees alles wat je kan lezen over anabolen, vraag ieders mening, vraag naar praktijkervaringen, bekijk alle relevante topics op dit boardsuper blij en vorm vervolgens je eigen mening.
    Mijn mening over jouw vraag: 10-20 mg d-boll e.d. is erg weinig. Een nakuur is met bijna iedere kuur geen overbodige luxe. Ik spreek niet uit praktijkervaring maar dit is mijn mening over wat ik tot nu toe van a.a.s. weet.......
    Master
    Heavy Weight
    RE: nakuren met nolvadex 2004/01/23 09:28:07 (permalink)
    0
    Ik ben zelf niet echt een voorstander van een nakuur met Nolvadex. Ik vind dat Nolva weinig meerdoet dan het voorkomen van Gyno en een teveel aan vocht. Clomid en HCG zorgen voor een sneller herstel van de eigen hormoonhuishouding. Nolvadex doet dat niet.
    soulreaver
    Super Heavy Weight
    RE: nakuren met nolvadex 2004/01/23 10:18:11 (permalink)
    0
    quote:
    Oorspronkelijk geplaatst door: Master

Ik ben zelf niet echt een voorstander van een nakuur met Nolvadex. Ik vind dat Nolva weinig meerdoet dan het voorkomen van Gyno en een teveel aan vocht. Clomid en HCG zorgen voor een sneller herstel van de eigen hormoonhuishouding. Nolvadex doet dat niet.

Dat vind ik knap dat je dat zo zegt. Nolvadex heeft namelijk bewezen dat wel te doen. Beide zijn selectieve modulators van de estrogene receptor. Nolva werkt echter in de hypofose, clomid niet. Maar aangezien ze beide wel hun werk doen werkt clomid dus ergens anders, ergens waar nolva niet werkt. Waar dat exact is weet men niet. Vandaar dat de combi het meest ideaal is, zo pik je de vruchten van beide en door de lagere dosering van beide heb je ook van beide minder sides. Clomid kan bv. blindheid veroorzaken, is erg slecht voor je ogen. De ideale nakuur betekend HCG al tijdens de kuur in kleine doseringen tot max. 1 week in de nakuur, welke bestaat uit clomid en nolva.
    Master
    Heavy Weight
    RE: nakuren met nolvadex 2004/01/23 10:38:50 (permalink)
    0
    Nou Nolvadex zorgt inderdaad wel vor enig herstel maar de voorkeur gaat toch veelal naar clomid.

Anti-oestrogenen:

Er zijn twee groepen op verschillende manieren werkzame anti-oestrogenen, als eerste zijn er de competitieve aromatase remmers, zoals Cytadren, Arimidex en waarschijnlijk ook Proviron, deze binden op dezelfde plaats op het enzym aromatase als Testosteron doet. Door dit te doen verhinderen ze dat testosteron zich bind en dan converteert naar oestrogeen. Ten tweede is er de groep: oestrogeen receptor antagonisten, die met hun moleculen sterk binden aan de receptor, maar deze receptor niet activeren en hem op die manier ontoegankelijk maken voor het geëigende hormoon, hiertoe behoren Clomid (clomiphene) en Nolvadex (tamoxifen). Deze twee lijken erg veel op elkaar en behoren tot de triphenylethylenes, en zijn dus geen steroïden. Beide gelijken in hun werking sterk op elkaar, en hebben een duale werking, in sommige weefsels gedragen ze zich als oestrogenen en in andere weefsels als antagonist. Beiden werken ze als oestrogenen in het botweefsel, en dat is maar goed ook anders zou dit leiden tot osteoporosis (botontkalking), MAAR alleen Tamoxifen werkt uitgesproken sterk in de lever als een oestrogeen, en remt op die manier de groeifactoren met name IGF-1. Gebruik van tamoxifen toont sterk gedaalde IGF-1 spiegels. Wat betekent dit reëel? Zoals we weten dankt Groeihormoon (somatropine) een groot gedeelte, als niet alle, werking aan IGF-1. Het stimulerende effect dat uitgaat van de orale component, concreet de Dianabol of Oxymetholone, zorgen voor een verbeterde kuur. Dit komt door de stimulatie van de lever, waardoor meer IGF-1 vrijkomt. Dit heeft samen met de receptor gerelateerde groei van de geïnjecteerde middelen een synergistisch effect. Als je dus gedurende die kuur OOK Nolvadex gebruikt, doe je deze synergie teniet. Clomid heeft deze nadelen niet en geniet dus sterk de voorkeur, speciaal als je een peperdure GHG kuur volgt
    soulreaver
    Super Heavy Weight
    RE: nakuren met nolvadex 2004/01/23 10:57:31 (permalink)
    0
    Tijdens hebben we het over en ja tijdens de kuur beperkt nolva de groei, beter neem je dan proviron ter voorkoming van vocht en gyno. Dat zorgt namelijk ook voor meer vrij testosteron. Maar in een nakuur wil je je lichaam voorbereiden en stimuleren zo snel mogelijk te herstellen. Dat begint met HCG waardoor de testes weer testosteron aan gaat maken, welliswaar ook maar even en je ballen komen weer op formaat (beter is tijdens de kuur kleine hoeveelheden om zo krimpen te voorkomen), je neemt clomid EN nolva omdat beide zich anders in bepaalde weefsels gedragen, zo heb je de voordelen van beide. De exacte werking van clomid is nog niet eens bekend, van nolvadex weet men het, maar clomid doet iets soortgelijks, desonsanks dat het anders werkt. Vandaar dat een combi veruit de beste keus is. Zo kan de dosering van clomid omlaag, wat dus weer beter voor je ogen is. Ook heeft clomid nog al eens de neiging tot acne en depressies, die kans verminder je dan ook weer flink. Ik zou dus in een nakuur voor een combi gaan. Ik weet dat amerikaanse HRT artsen een combi van HCG/clomid/nolva gebruiken en ik heb onderzoeken gezien waarbij een voormalig test. gebruiker in doseringen tot 2,5 gr. per week binnen 60 dagen na start nakuur volledig hersteld was, dus echt elke waarde was weer normaal. Dat zijn toch cijfers die de meeste gebruikers blij moeten maken blij
    soulreaver
    Super Heavy Weight
    RE: nakuren met nolvadex 2004/01/23 11:00:26 (permalink)
    0
    One obvious mode of action of clomid is to block the negative feedback effects of estrogen on the hypothalamus/pituitary as testosterone production (and hence estrogen production) increases post-cycle. But clomid seems to have other effects as well. For instance, in vitro and in ovariectomized rats clomiphene administration induces an LH surge regardless of the presence of estrogen, suggesting it has a direct stimulatory effect on the HPTA (1,2).

One way it might do this is by increasing the number of GnRH receptors in the pituitary (3) or by acting directly on the hypothalamus to increase the GnRH pulse frequency and or amplitude. So it likely works via several different mechanisms to stimulate testosterone production (or ovulation in women).

(1) Experientia. 1985 Aug 15;41(8):1060-3.

Clomiphene citrate can mimic the augmentative (positive) but not the depressing (negative) effect of estradiol on the LHRH-stimulated release of LH and FSH by the pituitary gland of the long-term ovariectomized rat.

Schuiling GA, Pols-Valkhof N, Koiter TR.

(2) Arch Gynecol. 1986;237(4):199-211.

Effects of estradiol and some antiestrogens (clomiphene, tamoxifen, and hydroxytamoxifen) on luteinizing hormone secretion by rat pituitary cells in culture.

Emons G, Ortmann O, Thiessen S, Knuppen R.

(3) Acta Endocrinol (Copenh). 1986 Feb;111(2):179-84.

Clomiphene citrate induces pituitary GnRH receptors in ovariectomized rats: its possible role in induction of ovulation.

Shimizu I, Terakawa N, Aono T, Tanizawa O, Matsumoto K.
    soulreaver
    Super Heavy Weight
    RE: nakuren met nolvadex 2004/01/23 11:02:40 (permalink)
    0
    Lees dat artikel ook eens door:

http://www.cuttingedgemuscle.com/Forum/art_showarticle.php?s=&id=6
    soulreaver
    Super Heavy Weight
    RE: nakuren met nolvadex 2004/01/23 11:07:38 (permalink)
    0
    Een stuk uit een artikel

Clomid, Nolvadex and Testosterone Stimulation
    by William Llewellyn (auteur van anabolics 2000 en 2002)

The above discrepancies are likely explained by differences in the estrogenic nature of the two compounds. The researchers' clearly support this theory when commenting in their paper, "The difference in response might be attributable to the weak intrinsic estrogenic effect of Clomid, which in this study manifested itself by an increase in transcortin and testosterone/estradiol-binding globulin [SHBG] levels; this increase was not observed after tamoxifen treatment". In reviewing other theories later in the paper, such as interference by increased androgen or estrogen levels, they persist in noting that increases in these hormones were similar with both drug treatments, and state that," …a role of the intrinsic estrogenic activity of Clomid which is practically absent in Tamoxifen seems the most probable explanation".

Although these two are related anti-estrogens, they appear to act very differently at different sites of action. Nolvadex seems to be strongly anti-estrogenic at both the hypothalamus and pituitary, which is in contrast to Clomid, which although a strong anti-estrogen at the hypothalamus, seems to exhibit weak estrogenic activity at the pituitary. To find further support for this we can look at an in-vitro animal study published in the American Journal of Physiology in February 1981 (2). This paper looks at the effects of Clomid and Nolvadex on the GnRH stimulated release of LH from cultured rat pituitary cells. In this paper, it was noted that incubating cells with Clomid had a direct estrogenic effect on cultured pituitary cell sensitivity, exerting a weaker but still significant effect compared to estradiol. Nolvadex on the other hand did not have any significant effect on LH response. Furthermore it mildly blocked the effects of estrogen when both were incubated in the same culture.

Conclusion

To summarize the above research succinctly, Nolvadex is the more purely anti-estrogenic of the two drugs, at least where the HPTA (Hypothalamic-Pituitary-Testicular Axis) is concerned. This fact enables Nolvadex to offer the male bodybuilder certain advantages over Clomid. This is especially true at times when we are looking to restore a balanced HPTA, and would not want to desensitize the pituitary to GnRH. This could perhaps slow recovery to some extent, as the pituitary would require higher amounts of hypothalamic GnRH in the presence of Clomid in order to get the same level of LH stimulation.

Nolvadex also seems preferred from long-term use, for those who find anti-estrogens effective enough at raising testosterone levels to warrant using as anabolics. Here Nolvadex would seem to provide a better and more stable increase in testosterone levels, and likely will offer a similar or greater effect than Clomid for considerably less money. The potential rise in SHBG levels with Clomid, supported by other research (3), is also cause for concern, as this might work to allow for comparably less free active testosterone compared to Nolvadex as well. Ultimately both drugs are effective anti-estrogens for the prevention of gyno and elevation of endogenous testosterone, however the above research provides enough evidence for me to choose Nolvadex every time.

In next month's follow-up article I will be discussing the role anti-estrogens play in post-cycle testosterone recovery. Most specifically, I will be detailing what a proper post-cycle ancillary drug program looks like, and explain why anti-estrogens alone are not effective during this window of time.

References:

1. Hormonal effects of an antiestrogen, tamoxifen, in normal and oligospermic men. Vermeulen, Comhaire. Fertil and Steril 29 (1978) 320-7

2. Disparate effect of clomiphene and tamoxifen on pituitary gonadotropin release in vitro. Adashi EY, Hsueh AJ, Bambino TH, Yen SS. Am J Physiol 1981 Feb;240(2):E125-30

3. The effect of clomiphene citrate on sex hormone binding globulin in normospermic and oligozoospermic men. Adamopoulos, Kapolla et al. Int J Androl 4 (1981) 639-45
    soulreaver
    Super Heavy Weight
    RE: nakuren met nolvadex 2004/01/26 12:58:48 (permalink)
    0
    Bump! geen reactie meer vernomen van master terwijl het toch een interessante discussie is, ik zou toch graag horen of die het eens is met datgene dat ik geschreven heb.
    SHE
    Feather Weight
    RE: nakuren met nolvadex 2004/01/26 20:15:57 (permalink)
    0
    Arimidex combineren een optie?

Trouwens, dat oogverhaal is wel een beetje western hoor, de kans dat je er last van krijgt is 1 op tientallen duizend.
    bodybuildingjunkie
    RE: nakuren met nolvadex 2004/01/26 21:44:21 (permalink)
    0
    quote:
    Oorspronkelijk geplaatst door: SHE

Arimidex combineren een optie?

Trouwens, dat oogverhaal is wel een beetje western hoor, de kans dat je er last van krijgt is 1 op tientallen duizend.

en hoe zit het als je al slechte ogen hebt??
    SHE
    Feather Weight
    RE: nakuren met nolvadex 2004/01/26 22:09:56 (permalink)
    0
    heeft geen invloed. retinitis pigmentosa ontstaat door erfelijkheid . De kans dat je deze oogafwijking oploopt door gebruik van nolvadex acht ik echt heel klein. Maar goed, dan ga je op molecuul-niveau lullen en dat zal ik je besparen.

Page: 12 > Showing page 1 of 2
    Jump to:
    © 2019 APG vNext Commercial Version 5.0