Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 30
|
Author |
paraman
-
Total Posts
:
2957
- Scores: 57
-
Reward points
:
1795
-
Status: offline
|
hey ben al enkele dagen aan het zoeken voor een nieuw schema heb al 5 kanshebbers gevonden 1) waterbury programma (abbh of waterbury method enz) 2) wendler 5/3/1 3) texas method 4) bill star advanced 5) ..... momenteel zit ik nog in de cut tot ik van mijn spijsverteringsproblemen af ben, dan weer bulk
|
|
|
|
Stan
-
Total Posts
:
15294
- Scores: 13
-
Reward points
:
732
-
|
RE: nieuw schema
do 13-aug-09 15:12
( permalink)
vond de texas method wel leuk, vooral het idee erachter. heb het zelf een beetje ingevuld en vooral de reprange en opbouw overgenomen. ging er wel goed op!
Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus 
|
|
|
|
paraman
-
Total Posts
:
2957
-
Reward points
:
1795
-
|
do 13-aug-09 16:05
( permalink)
|
|
|
|
Stan
-
Total Posts
:
15294
-
Reward points
:
732
-
|
do 13-aug-09 16:40
( permalink)
is die big boy basics niet een beetje te novice voor je? Een beginner ben je toch niet meer.
Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus 
|
|
|
|
patrick
-
Total Posts
:
2811
- Scores: 7
-
Reward points
:
778
-
|
do 13-aug-09 16:48
( permalink)
die termen zeggen me dus helemaal niks he maareh. veel succes in ieder geval
|
|
|
|
paraman
-
Total Posts
:
2957
-
Reward points
:
1795
-
|
do 13-aug-09 19:07
( permalink)
misschien is het wel wat te novice wendler staat me ook wel aan alleen heb ik wat bang van die 1 rep max heb je dan geen grotere kans op blessures ?
|
|
|
|
paraman
-
Total Posts
:
2957
-
Reward points
:
1795
-
|
do 13-aug-09 22:51
( permalink)
/
<message edited by paraman on do 13-aug-09 23:01>
|
|
|
|
Stan
-
Total Posts
:
15294
-
Reward points
:
732
-
|
vr 14-aug-09 09:35
( permalink)
1RM is helemaal niet zo blessuregevoelig, ik heb sneller blessures door hoge volumes met hoge reps, dat is allemaal relatief. Zo'n 1RM plaatst wel weer een andere stress op je systeem ivm een 5RM.
|
|
|
|
paraman
-
Total Posts
:
2957
-
Reward points
:
1795
-
|
vr 14-aug-09 12:00
( permalink)
ik heb dus die wendler gisteren gedaan, maar ik kwam tot de conclusie dat je daar geen echte rug als hoofd oef hebt je hebt dus enkel squat, bench, miltary en deadlift als hoofdoef en doe er dan nog wat assitance bij maar ik had graag een schema waarin ik beter word met squat, deadlift, military, row en bench en dan wat assitance daarrond, ofwel 3 ofwel 4x per week
|
|
|
|
Stan
-
Total Posts
:
15294
-
Reward points
:
732
-
|
vr 14-aug-09 12:01
( permalink)
dan moet je bill star doen lijkt mij...of texas method
|
|
|
|
paraman
-
Total Posts
:
2957
-
Reward points
:
1795
-
|
vr 14-aug-09 14:22
( permalink)
ORIGINAL: Stan dan moet je bill star doen lijkt mij...of texas method denk dat de advanced misschien het beste is voor mij aangezien ik op de lineair niet veel vooruitgang boekte alleen vraag ik mij af, de derde week zit op je max, kan je dan echt de week erna gewoon 5 setjes volmaken met meer dan je max ? zou spijtig zijn als ik op week 4 kom en dat niet zou lukken
|
|
|
|
tiomio123
-
Total Posts
:
3552
- Scores: 25
-
Reward points
:
1311
-
|
vr 14-aug-09 18:34
( permalink)
Of je gaat westside 4 skinny bastards doen.. http://www.elitefts.com/ws4sb/WS4SB.pdf Zware gewichten + regelmatig wisselen van oefeningen (om de 3 weken) ben ik echt lekker op vooruit gegaan.. Hoe ik het meestal deed was de eerste week beetje aanvoelen en opwerken tot een makkelijk 5rm, dan de week erop een zware 5 of 3rm, en de laatste week een 3rm of 1rm toppen. Na elke hoofdoefening een andere compound kiezen waarmee je met wat hogere reps, zo rond de 10-15, een laatste zware set doet, als assistance. Je kan natuurlijk ook kiezen voor texas waarbij alles voorgeschreven is.. Wat ik nog steeds denk is dat je je verkijkt op het eten, je zit nu al een hele poos rond hetzelfde gewicht, dat je jezelf vet 'voelt' wil nog niet zeggen dat je ook echt vetter wordt, iets meer onderhuids vocht voor een periode waarin je gaind is toch niet zo erg.. Ik denk niet dat je het zozeer in de methode moet zoeken maar meer in je eten.
23 jaar 1,76 92kg. BP: 155 (7x140) SQ: 2x215 DL: 270
|
|
|
|
paraman
-
Total Posts
:
2957
-
Reward points
:
1795
-
|
vr 14-aug-09 20:34
( permalink)
ORIGINAL: tiomio123 Of je gaat westside 4 skinny bastards doen.. http://www.elitefts.com/ws4sb/WS4SB.pdf Zware gewichten + regelmatig wisselen van oefeningen (om de 3 weken) ben ik echt lekker op vooruit gegaan.. Hoe ik het meestal deed was de eerste week beetje aanvoelen en opwerken tot een makkelijk 5rm, dan de week erop een zware 5 of 3rm, en de laatste week een 3rm of 1rm toppen. Na elke hoofdoefening een andere compound kiezen waarmee je met wat hogere reps, zo rond de 10-15, een laatste zware set doet, als assistance. Je kan natuurlijk ook kiezen voor texas waarbij alles voorgeschreven is.. Wat ik nog steeds denk is dat je je verkijkt op het eten, je zit nu al een hele poos rond hetzelfde gewicht, dat je jezelf vet 'voelt' wil nog niet zeggen dat je ook echt vetter wordt, iets meer onderhuids vocht voor een periode waarin je gaind is toch niet zo erg.. Ik denk niet dat je het zozeer in de methode moet zoeken maar meer in je eten. kan je gelijk in hebben, probleem is dat mijn spijsvertering nu door elkaar ligt ik ben er niet ziek van of heb er geen pijn van maar het stoort wel daarom dat ik denk ik best 3 dagen rust neem en even op water en brood leef westside for skinnybasterds heb ik ook gezien maar dat lijkt met zo lastig om zelf te bepalen welke oef te nemen om de zoveel weken en hoeveel reps enz bi mij is het beter dat alles voorgeschreven is
|
|
|
|
paraman
-
Total Posts
:
2957
-
Reward points
:
1795
-
|
ma 17-aug-09 16:53
( permalink)
als ik bill starr start, kan ik dan best nog eens lineair testen of direct de advanced doen? mijn geschatte 1 rep max is - squat --> 103 - bench --> 81 - row --> 86 - military --> 52 - dead --> 135 BW gezakt naar 58kg
<message edited by paraman on ma 17-aug-09 22:49>
|
|
|
|
Stan
-
Total Posts
:
15294
-
Reward points
:
732
-
|
ma 17-aug-09 20:48
( permalink)
ja kan ook trager opbouwen dan vier weken, je moet dat ook een beetje aanvoelen. Wat tiomo zegt zit hopen waarheid in overigens Ben ook eigenlijk pas sinds een paar maanden begonnen met érg regelmatig oefeningen roteren (om de week) en ging er ook super op. Ga het nu ook weer eens doen, enige nadeel is de gigantische spierpijn elke week als je lcihaam zich weer moet aanpassen...that's life!
|
|
|
|
paraman
-
Total Posts
:
2957
-
Reward points
:
1795
-
|
ma 17-aug-09 22:53
( permalink)
ik wil gewoon een schema waar ik echt progressie boek ik merk het laatste jaar dat als ik op een andere reprange ga trainen, ik niet sterker ben geworden als ik mijn 1rep max met die nieuwe reps bereken daarom dat ik vanaf nu een schema wil dat echt werkt, met een theorie erachter. Want ik merk bij mezelf, dat als ik mijn eigen schema's volg, mijn rusttijden altijd langer worden als ik mijn gewichten verhoog en op die manier is er geen progressie en ik ga elke training tot faillure wat ook niet goed is. mijn kennis op gebied van training is echt te erg voor woorde, daarom dat ik alle hulp op prijs stel want ik ben het echt beu ter plaatse te trappelen
|
|
|
|
paraman
-
Total Posts
:
2957
-
Reward points
:
1795
-
|
di 18-aug-09 14:21
( permalink)
wat zouden jullie hiervan zeggen woensdag: ub1 chins & MP +assistance: dips; & biceps donderdag: lb 1 squat; + assistance: rom. deadlift; & step ups & calves zaterdag: ub1 bench;& rows + assistance: upright rows; & triceps maandag: lb 2 deadlift + assistance glute ham raises; + front squat; + abs de opbouw voor de belangrijkste lifts zou ik dan volgens wendler ofzo doen?
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11026
- Scores: 1137
-
Reward points
:
2079
-
|
di 18-aug-09 14:46
( permalink)
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
paraman
-
Total Posts
:
2957
-
Reward points
:
1795
-
|
di 18-aug-09 14:50
( permalink)
|
|
|
|
patrick
-
Total Posts
:
2811
- Scores: 7
-
Reward points
:
778
-
|
di 18-aug-09 15:53
( permalink)
tja elk schema werkt volgens mij wel op de één of andere manier. Ik hou persoonlijk niet van een heel erg uitgekauwd schema. Maar gezien je andere posts hou jij daar juist wel van  . Ik zou daarom inderdaad 3XL zijn schema aanhouden. Niks mis mee. Maar goed het werkt natuurlijk alleen als je je eraan houdt.
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|