pijn in beide enkels
Author Message
chris_d

• Total Posts : 18
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
pijn in beide enkels zo 25-apr-10 21:51 (permalink)
0
Hallo allemaal,

Ik heb mijn trainingschema zodanig opgesteld dat ik eens in de week mijn benen train.

Drie weken geleden heb ik mijn benen getraind. Niet al te zwaar, maar het was een lekkere training. Toen ik buiten liep kreeg ik opeens pijnscheuten in mijn linkerenkel. Mijn auto stond aan het einde van de straat en het werd op een gegeven moment zo erg dat ik het laatste stukje moest hinkelen.

Thuis heb ik het warm gehouden en het ging voorbij. Ik dacht misschien teveel druk. Mijn spieren zijn overgestresst.

De volgende week weer een training. Niets aan de hand. Ik voelde hem wel lichtjes, maar ik lette op. Ik hoefde niet te hinkelen ofzo. Geen pijn tijdens het lopen. Maar thuis voelde ik de hele dag een lichte tinteling. Nu is het alweer twee weken sinds mijn laatste benentraining. Dat omdat ik toch voor de zekerheid wilde rusten.

Maar nu tintelt mijn, voornamelijk linker, enkel bijna de hele dag door. In een bijgevoegde foto heb ik gemarkeerd waar het ongeveer pijn doet. Het is net boven het "kussentje" achter in je voet zeg maar.

Toch maar even naar de dokter denken jullie? Ik zou graag naar de fysio willen gaan, maar door een andere blessure heb ik al mijn vergoedbare afspraken opgemaakt.

Wat denken jullie dat het is? En wat lijkt beter: dokter of toch maar fysio?

Alvast bedankt

Edit:
Wilde even erbij melden dat mijn enkels voor de rest niet opgezwollen zijn. Geen kleursverandering hebben. Of andere zienbare problemen vertonen. Ook kan ik gerust een uurtje wandelen. Wel is de tinteling wel meer erna.

Attached Image(s)

Lizzy38

• Total Posts : 224
    • Reward points : 217
    Re:pijn in beide enkels zo 25-apr-10 22:04 (permalink)
    0
    ik zou toch maar ff naar de huisarts gaan
    Ben ik ff blij dat ik me niks van roddels aantrek, anders was ik nu geflipt....

Dolsey

• Total Posts : 1193
      • Scores: 43
      • Reward points : 894
      Re:pijn in beide enkels zo 25-apr-10 22:24 (permalink)
      0
      dat lijkt mij ook een heel goed idee jaah zou een ontsteking van de pezen kunnen zijn of iets dergelijks
      Every One Is Born a Nobody!

Its Up To You If You Become A Somebody!

ErEf

• Total Posts : 12432
        • Scores: 108
        • Reward points : 1431
        Re:pijn in beide enkels zo 25-apr-10 22:26 (permalink)
        0
        mijn fysio kost € 30 euro voor een behandeling. Zo iemand kan wel een betere diagnose stellen, dan weet je beter waar je aan toe bent.
        ik had een geïrriteerde pees/aanhechting bij mijn rechterknie. 8 behandelingen. gelukkig was het toen wel aftrekbaar van de belasting, dat scheelt 40% maar ik weet niet of dat in 2010 ook nog zo is, want die regels zijn veranderd.
        My Bodyblog Homepage Forum start Body & Fitness Hyves
        Het gaat er niet om wat je doet, het gaat er om wat voor effect het heeft. 
        3-12-2010 gewicht 122,8kg
        15-7-2011 gewicht 105,1kg

18-7-2011 gewicht 104,5kg

Wreckless

• Total Posts : 12570
          • Scores: 32
          • Reward points : 1321
          Re:pijn in beide enkels zo 25-apr-10 22:37 (permalink)
          0
          Achillespees denk ik. Hoe ziet je training eruit? Komt het vooral voor na training kuiten?

Maar je moet er wel verder mee gaan.

Tip: koude is vaak beter dan warm houden.
          []======[] []======[]
          I guess God wanted to make
          something ugly but in great shape
          []======[] []======[]

ErEf

Re:pijn in beide enkels zo 25-apr-10 22:45 (permalink)
            0
            kou is beter bij kneuzingen verrekkingen
            maar als er een ontsteking zit dan is kou niet goed, want dan moet je de doorbloeding bevorderen
            en ik zou ook niet zomaar doorgaan als je geen uitsluitsel hebt over wat het is

sis

• Total Posts : 30879
              • Scores: 619
              • Reward points : 2073
              • Status: online
              Re:pijn in beide enkels zo 25-apr-10 22:50 (permalink)
              0
              Ik denk weer heel andere dingen dan ontsteking of achilles maar dat is allemaal gokwerk blij

Ik zou ook ernaar laten kijken, en zat de fysio niet in de basis tegenwoordig of loop ik dan juist weer achter?

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

Espi

• Total Posts : 21401
                • Scores: 147
                • Reward points : 1823
                Re:pijn in beide enkels zo 25-apr-10 22:54 (permalink)
                0
                Meen dat je bij een uitgebreide verzekering 8 behandelingen vergoed krijgt.. volgens mij zit die dus niet meer in de basis (tenzij het weer veranderd is).

Maar goed, beter naar de fysio dan naar een huisarts die er ook meestal te weinig verstand van heeft en iig geen behandelplan zal geven.

Overigens : op wat voor soort schoenen train je? Als je op relatief platte schoenen gaat squatten dan is het bij heel wat mensen het probleem dat hun kuitspier te kort is .. althans dat is bij mij zo. Zelfs met speciale squatschoenen moet ik nog steeds relatief breed gaan staan.
                Aan veel mensen wordt daarom aangeraden om als ze niet direct andere schoenen willen gebruiken een klein verhoginkje te gebruiken, bijv 2 schijfjes van 1,25kg? Nog beter zou het zijn als er een klein laag plankje oid was.

Deze schoenen heeft Siegler bijv.

Goed opwarmen is ook een belangrijk punt.. doe altijd voor ik ga trainen een aantal rekoefeningen met name voor enkels en heup, maar ook armen en schouders.

ErEf

Re:pijn in beide enkels zo 25-apr-10 23:03 (permalink)
                  0
                  ik had vorig jaar basis, om eens te kijken of me dat in een jaar beter uit komt.. ik ga nooit naar de dokter..
                  vorig jaar dus wel en fysio en oogarts en kwam dus niet goedkoper uit verdrietig wrong choice
                  fysio zit niet in de basis. bij aanvullend meestal 9 behandelingen vergoed, of de eerste 9 zelf betalen en de volgende 9 vergoed. ligt er aan welke maatschappij.

met een ultrasoon apparaat stimuleerde de fysio de binnenkant van mijn knie, daarna werd de knie gemasseerd en moest ik daarna 15 minuten lichtjes fietsen op een hometrainer om doorbloeding te bevorderen en evt afvalstoffen af te voeren

chris_d

• Total Posts : 18
                    • Reward points : 0
                    Re:pijn in beide enkels ma 26-apr-10 15:02 (permalink)
                    0
                    Bedankt allemaal voor de reacties.

Ik krijg inderdaad 9 behandelingen vergoed, maar deze heb ik allemaal gebruikt omdat ik eerder dit jaar een blessure had opgelopen.

Mijn training is vrij standaard. Basiswerk. Squatten met machine, leg extension, leg curl, en uitstappen met smith machine. Daarna doe ik twee oefeningen voor kuiten.
                    Ik kan me wel herinneren dat ik die dag veel kuiten heb gedaan. Niet zozeer zwaar, maar veel herhalingen met licht gewicht. Tijdens het hardlopen raken mijn kuiten snel vermoeid vandaar dat ik ze even wilde laten doorbranden.

En tsja schoenen daar heb ik nooit opgelet. Loop in de gym rond met een paar standaard k-swiss schoenen. Al jaren eigenlijk. Ik vervang mijn sportschoenen niet zo snel in ieder geval, word tijd denk ik. Maar eerder geen problemen mee gehad.

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                      • No New Messages
                      • Hot Topic w/ New Messages
                      • Hot Topic w/o New Messages
                      • Locked w/ New Messages
                      • Locked w/o New Messages
                      • Read Message