Tijden veranderen.
Toen ik in 1985 prof werd ging het zo:
Ik moest eerst Nederlands kampioen zijn, mezelf weer selecteren om aan de Ek mee te doen, toen ik Europees Kampioen was moest ik mezelf wederom selecteren om aan de WK mee te mogen doen en toen was het regel dat alleen de overall winnaar(es) van de WK een pro card kreeg en een uitnodiging om aan de Olympia mee te doen. In 1985 won ik de Overall op de WK en kreeg een pro card + uitnodiging.
Toen is het veranderd en konden alle nationale kampioenen een pro card aanvragen met toestemming van hun nationale federatie (IFBB).
Nu is het zo dat je minimaal 2 Internationale IFBB wedstrijden moet hebben gedaan om met toestemming van je nationale (IFBB) federatie een pro card aan te vragen.
Bij de Pro's hebben ze het wel moeilijker gemaakt om aan de Olympia mee te doen, je moet minimaal bij de eerste 3 zitten van een Pro GP of de ASC.
De ASC is alleen op uitnodiging.
Mercedes is definitief verhuisd naar Amerika en heeft diverse sponsor contracten gekregen + de uitnodiging om aan de ASC mee te doen daarom heeft de NBBF besloten, omdat ze ook minimaal 2 Internationale IFBB wedstrijden heeft gedaan, om haar aanvraag voor een pro card goed te keuren.