Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 40 of 40
|
Author |
teddybeerke
-
Total Posts
:
4764
- Scores: 88
-
Reward points
:
1660
-
Status: offline
|
Re:push - pull
vr 14-okt-11 08:53
( permalink)
Schema van hermke vind ik wel top heb nog ergens een liggen van dr clay die ik ook niet mis vind. (als je geinteresseerd bent natuurlijk)
|
|
|
|
mauzzer
-
Total Posts
:
239
- Scores: 53
-
Reward points
:
606
-
|
vr 14-okt-11 09:18
( permalink)
tuurlek is altijd welkom !! vind die van harold ook wel het meest aanspreken, probeer het gewoon nog wat verder in te vullen zodat ik ongeveer een beeld heb van hoe een dagindeling eruit ziet heb altijd moeite met het kiezen van oefeningen en dan denk ik oftewel teveel of te weinig te doen....
|
|
|
|
mauzzer
-
Total Posts
:
239
-
Reward points
:
606
-
|
do 20-okt-11 14:57
( permalink)
owkey na wat puzzelen en assistentie van Harold had ik volgende in gedachten: WEEK I Dag 1 Max effort Squat Bench Bor Calves 3x15 Bbcurl 2x8-15 Dag 2 Max effort DL (als dit mogelijk is in de gym...  ) Oh press Chins Shrugs 3x15 Cgbp 2x8-15 Dag 3 Dynamic Effort 3x10-15 Squat Squat variant Bench Bench variant Bor Row variant Calves 3x15 Tricep 2x8-15 WEEK II Dag 1 Dynamic Effort 3x10-15 Dl Dl variant of pullthrough´s Oh press Oh press variant Chins Latpull Shrugs of db side raises 3x15 Bicep 2x8-15 Dag 2 Max effort Squat Bench Bor Calves 3x15 Bbcurl 2x8-15 Dag 3 Max effort DL Oh press Chins Shrugs 3x15 Cgbp 2x8-15 Max effort kan bestaan uit 5x5 of 10x3, ben er nog niet aan uit. Moeilijk vraag nu, een alternatief voor deadlift, ik train in een kleine gym met beperkt materiaal, moet al geluk hebben dat er een stang vrij is laat staan zoveel schijven. Goed nieuws is dat er nieuwe stangen en extra schijven op komst zijn Is dit schema doenbaar heb anders nog wel andere idee´tjes Alvast thx
|
|
|
|
teddybeerke
-
Total Posts
:
4764
-
Reward points
:
1660
-
|
vr 21-okt-11 07:43
( permalink)
Beter laat dan nooit maar dit is dan wel een fullbody hoor : training A BB squat DB bench press Barbell rows Standing DB press Hanging leg raises TRAINING B Deadlift Barbell lunges Standing alternate DB press Push -ups in superset met pull-ups Bicycle crunch
|
|
|
|
mauzzer
-
Total Posts
:
239
-
Reward points
:
606
-
|
vr 21-okt-11 09:14
( permalink)
Thx teddy, ziet er ook kort en krachtig uit !
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30879
- Scores: 619
-
Reward points
:
2073
-
Status: online
|
vr 21-okt-11 10:55
( permalink)
Wat moet ik me voorstellen bij een bicycle crunch?
|
|
|
|
DjMark
-
Total Posts
:
11155
- Scores: 96
-
Reward points
:
2031
-
|
vr 21-okt-11 11:03
( permalink)
Ik gok deze: En dan fietsbeweging maken met je benen
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30879
- Scores: 619
-
Reward points
:
2073
-
|
vr 21-okt-11 18:17
( permalink)
Oja, dat zou heel goed kunnen.
|
|
|
|
Moob
-
Total Posts
:
14765
- Scores: 92
-
Reward points
:
1423
-
|
zo 23-okt-11 21:05
( permalink)
Hermke Weet je, ik voel mij eigenlijk altijd een beetje ongemakkelijk met die push/pull schema's en zeker als je bankdrukken en schouderdrukken op een dag hebt zitten. Op zich kan het best, je hebt dan als voordeel dat je hersteltijd wat langer is als je alle push op een dag doet, aan de andere kant, na deftig bankdrukken, krijg ik met schouderdrukken niet zoveel meer weg of andersom en de belasting op de voorste schouderkoppen is ook iets om over na te denken. Nogmaals echt geen verkeerd schema ansich op dat puntje na dan, ik vind beide oefeningen te belangrijk om ze samen op een dag te doen. Ben ik het wel met je eens, Hermke. Maar je zou dan de volgende keer kunnen beginnen met schouder presses en daarna de bench. Het is een afweging die je maakt en bij push/pull op zo'n manier lever je toch altijd ergens wat in, het blijft nu eenmaal push push push, pull pull pull om het zo maar te zeggen. Het voordeel is imo dat je vaker kunt trainen per week omdat je weinig tot geen (laten we zeggen een zeer beperkte ) overlap hebt van belaste spiergroepen per trainingsdag.Hoewel ik dat met benen al weer discutabel vind. Squat valt onder push, maar je gebruikt alweer veel spieren die met pull ook terug komen. Denk aan je bilspier, onderrug, hamstrings. Zowel bij squat (push) en bij bijvoorbeeld deadlift (pull) komen dus alweer veel dezelfde spieren in actie en heb je dus een behoorlijke overlap. Bij je bovenlichaam oefeningen is dat makkelijker te omzeilen. Je zou kunnen kiezen voor een push-benen-pull schema waarbij dus benen een aparte dag hebben. Nadeel is, dan kom je alweer heel dicht bij een 'normaal' split schema en valt het voordeel van vaker trainen alweer weg (wat al gezegd word hiervoor) (hoewel vaker trainen niet altijd een voordeel hoeft te zijn... het is ook weer helemaal afhankelijk van je levensstijl en allerlei randzaken buiten het trainen om etc, maar das een ander verhaal). Andere optie is om push en pull toe te passen op je bovenlichaam en benen daar 'bij te plaatsen', maar dan om de training zeg maar. Dus niet elke training voor je onderlichaam een oefening doen (omdat je te veel overlap hebt) maar elke keer er 1 of 2 trainingen tussen laten. push bovenlichaam + squat pull bovenlichaam push bovenlichaam pull bovenlichaam + deadlift Dat zou ik dan bij 4 keer per week trainen doen omdat je spieren in je onderlichaam toch 2 keer per week gebruikt worden. Vind het moeilijk om er echt iets zinnigs over te zeggen omdat je het ook zelf moet voelen en ervaren. Squat en deadlift met een hoog % van je rep maximum vergen een hoop van je herstel. Elke training 1 van de 2 (deadlift of squat) doen is gewoon pittig (ook weer afhankelijk van je aantal reps, sets etc etc etc.) Push/pull is imo een prima manier van trainen, maar je moet voor jezelf de voordelen (vaker kunnen trainen) en de nadelen (eventuele overlap in het schema en krachtverlies (of minder winst) bij volgende oefeningen). Als je bepaalde nadelen accepteert en bepaalde voordelen omarmt, kan je er mooie resultaten mee boeken. edit: ik zie dat er nog een volgende pagina was. Maargoed.
|
|
|
|
mauzzer
-
Total Posts
:
239
-
Reward points
:
606
-
|
zo 23-okt-11 22:41
( permalink)
wat ik eventueel wou gaan doen was dus 3x per week trainen en telkens te beginnen met squat, daarvoor wou ik het billstarr principe aanspreken dag 1 5x5 dag 2 4x5 dag 3 3x5 - 1x3 - 1x8 Rest was dan gewoon week 1 dag 1 squat + push dag 2 squat + pull dag 3 squat + push week 2 dag 1 squat + pull enz..... Waarom vragen jullie je nu vast af maar dat is gewoon een gevoel naar mezelf toe, ik squat veel liever dan ik deadlift, vind squatten aangenamer ivm men onderrug, ik kan heel de week bv squatten maar als ik 2x moet deadliften kan ik zowel rest van de week in men zetel herstellen, Ik geloof wel naarmate ik meer zou deadliften en er sterker in word hier ook minder last zou van kunnen krijgen. Voor de rest is dat AB schema voor mij nog wat puzzelen terwijl het zeer zkr niet moeilijk is, dus twijfel nog licht tussen dat AB en pushpull maar maak er me niet druk in, pak het dag tot dag, zie waar ik zin in heb en ga er volledig voor, wil me niet meer vastpinnen op bepaald schema en gewoon knallen en plezier beleven in wat ik doe :p
|
|
|
|
teddybeerke
-
Total Posts
:
4764
-
Reward points
:
1660
-
|
ma 24-okt-11 07:48
( permalink)
Is inderdaad de beweging dat mark daar toont
|
|
|
|
mauzzer
-
Total Posts
:
239
-
Reward points
:
606
-
|
di 25-okt-11 09:34
( permalink)
gisteren naar de gym geweest vol vraagtekens van wat te gaan doen, push/pull, billstarr, wendler, ab a le hermke, ... en dan maar besloten in de kleedkamer het ab schema te gaan volgen, kan altijd varieren indien nodig. Dan was er nog het set/reps dat ik moest beslissen  ben begonnen met boxsquat 5x5 en ondertussen maar wat zitten verder nadenken en puzzelen en dacht nog aan wat sheru me had verteld van trainin I 5x5, II 4x10, III 10x10 en dan bedacht ik om men training zeer variabel te maken door men eerste oef, boxsquat dus, zwaar te gaan doen 5x5(x150kg), 2e oef, incline presses, medium zwaar te doen 4x10(x70kg) en volledig stuk te gaan op men 3e oef, dumbell row, 10x10 (van 32kg t.e.m 40kg en terug) Was echt op and i liked it a lot, dan training afgesloten met 2setjes cable cross en 3setjes kuitheffen. Volgende A training varieer ik dan verder en komt het uit op bv 5x5 bench 4x10 row 10x10 squat Voor mijn eerste B heb ik in gedachten 5x5 deadlift 4x10 dumbell press 10x10 latpull
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11026
- Scores: 1137
-
Reward points
:
2079
-
|
di 25-okt-11 09:51
( permalink)
Leker heur 
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
mauzzer
-
Total Posts
:
239
-
Reward points
:
606
-
|
di 25-okt-11 11:37
( permalink)
hehe hermke wou je al als vermist opgeven !! thx voor alle hulp, heb me in tijden zo goed gevoelt na een workout, nu op naar die grote gewichten en big guns 
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11026
- Scores: 1137
-
Reward points
:
2079
-
|
di 25-okt-11 11:50
( permalink)
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
teddybeerke
-
Total Posts
:
4764
-
Reward points
:
1660
-
|
wo 26-okt-11 08:33
( permalink)
Goed bezig mauzer!! @hermke : we kennen dat , momenteel lukt het ook niet hoor om 3x per week te gaan trainen ben nu aan het sleutelen aan een fullbody.soms kan ik maar 1 keer in de week door werk.
|
|
|
|
mauzzer
-
Total Posts
:
239
-
Reward points
:
606
-
|
wo 26-okt-11 11:44
( permalink)
merci teddy  vandaag nog een nieuwe mtb besteld om de conditie op peil te houden
|
|
|
|
mauzzer
-
Total Posts
:
239
-
Reward points
:
606
-
|
do 27-okt-11 09:18
( permalink)
wou gisteren gaan trainen maar der is iets tussen gekomen, kan ik vandaag en morgen ab toepassen, zal moeilijk gaan waarschijnlijk ivm ohpresses en banken na elkaar ?? Anders vandaag effe pull mofgen push ??
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11220
- Scores: 580
-
Reward points
:
2061
-
|
do 27-okt-11 09:23
( permalink)
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
mauzzer
-
Total Posts
:
239
-
Reward points