schoenen voor spinning?
Author Message
gymgirl

• Total Posts : 199
  • Scores: 0
  • Reward points : 684
  • Status: offline
schoenen voor spinning? do 22-mrt-07 21:03 (permalink)
0
hey iedereen,

ik heb al en paar lessen RPM of spinning meegevolgd, ik kan alleen niet alles geven omdat de pedalen ontzettend pijn beginnen doen aan men voetzolen.. kan dit liggen aan slecht schoeisel? welk soort schoenen raden jullie dan aan? Een ander probleem is dat ik soms heel harde pijn krijg in men nek en schouders, kan dit aan een slechte houding liggen?

thx a lot!

ijspegel

• Total Posts : 40
    • Reward points : 691
    RE: schoenen voor spinning? do 22-mrt-07 23:10 (permalink)
    0
    als de fietsen geschikt zijn voor klikschoenen is dat het fijnst. even wennen om vast te zitten (door opzij te bewegen kun je je losklikken) maar fietst veel fijner, omdat je niet alleen omlaag kunt trappen maar ook omhoog trekken.

pijn aan schouders en nek is niet de bedoeling, misschien verkramp je? ik zou het aan je instructeur/trice vragen, onmogelijk op afstand te beoordelen.

kalajengkin

• Total Posts : 8825
      • Scores: 56
      • Reward points : 1332
      RE: schoenen voor spinning? do 22-mrt-07 23:15 (permalink)
      0
      Het beste kun je fietsschoenen of spinningschoenen kopen, want die hebben een veel hardere zool, waardoor ze niet doorbuigen.
      Zelf heb ik mountainbike schoenen. Die buigen wel iets, maar niet veel. je kunt er beter mee lopen dan met echte fietsschoenen.
      Bovendien kun je ze dan met bindingen kopen, zodat je ze op de pendalen vast kunt klikken. Hierdoor kun je zowel duwen als trekken met je voeten.
      Het is wel even wennen, maar daarna wil je niet anders meer.

Pijn in je nek en schouders komt doordat je te veel op je armen gaat steunen en daardoor je nek en schouders gaat aanspannen of er zelfs een beetje doorheen zakt. Probeer niet op je armen te hangen maar ontspan ze.
      Door je buik wat aan te spannen en op je benen te steunen val je dan echt niet van je fiets. Je moet ook vooral niet aan je stuur gaan trekken. (Je fietst tenslotte met je benen, en niet met je armen.)
      Hooguit pas op het laatst, als je echt niet meer kunt, tijdens de klim.
      Kala is en blijft een eigenaardig ding 

Paris

• Total Posts : 776
        • Reward points : 0
        RE: schoenen voor spinning? vr 23-mrt-07 09:29 (permalink)
        0
        NOOIT aan je stuur trekken!! Zorg dat je benen het werk verrichten en zorg voor voldoende weerstand zodat je geen klappen op je gewichten krijgt. Een spinningfiets is heel statisch, hij beweegt niet mee, dat wil zeggen dat wanneer er 'klappen' komen ze niet door de fiets worden opgevangen (zoals bij wielrennen) maar door je gewrichten, niet gezond dus. Blijf ten alle tijden goed op je techniek letten, en gaat het even niet meer, doe het dan rustiger aan.
        Qua schoenen zou ik je SPD schoenen aanraden (de 'klik'schoenen), sommige winkels hebben speciale spinningschoenen, waarbij het spd systeem in de zool zit zoals bij mtb (mountainbike) schoenen ipv eronder (zoals bij wielrenschoenen). Deze  heb ik zelf en die zijn het fijnst, vind ik...

succes!
        That's Hot knipoog!

lburguera

• Total Posts : 16
          RE: schoenen voor spinning? zo 15-apr-07 12:39 (permalink)
          0
          Ja.. dat is inderdaad zo, techniek is heel erg belangrijk. Ik denk, ook omdat ik het in het begin heb gehad... dat je schouders en nek zeer doen omdat je je bovenlicham niet ontspan. Je moet NOOIT je elleboog gestrek houden. Daat moet je op letten. Zo ging het bij mij over!

Skuurtje

• Total Posts : 9
            RE: schoenen voor spinning? di 24-apr-07 10:47 (permalink)
            0
            aha nou weet ik waar ik die pijn in me nek en schouders van heb verdrietig
            Ik dacht al dat het aan me matras of kussen lag, maar komt dus door de verkeerde houding op de spinfiets.

Vanavond eens ff met de instructeur even de juiste houdingen doornemen.

gymgirl

• Total Posts : 199
              • Reward points : 684
              RE: schoenen voor spinning? di 24-apr-07 17:03 (permalink)
              0
              ja ik heb er nu ook geen last meer van !!! Ik heb het ook wel even gaan vragen aan de instructrice en nu komt ze me steeds corrigeren.. Als je het nog maar pas doet moet je even wennen aan die bepaalde houdingen vind ik.. Qua schoenen heb ik nu gewone sportschoenen gekocht met een dikker zool( ik deed het ervoor op puma'tjes foei!), als ik wat meer gald heb miss echte spinningsschoenenblij

Espi

• Total Posts : 21401
                • Scores: 147
                • Reward points : 1823
                RE: schoenen voor spinning? di 24-apr-07 17:48 (permalink)
                0
                Paris, dat zijn geen speciale spinningschoenen hoor, dat zijn gewoon toerfietssystemen. Ook zelfs de fanatieke wielrenner gebruikt tegenwoordig zo'n verzonken systeem.

Zelf heb ik altijd gymschoenen met dikke zool gebruikt en dat gaat ook prima.

Paris

• Total Posts : 776
                  RE: schoenen voor spinning? do 26-apr-07 08:28 (permalink)
                  0
                  Bij ons werden ze verkocht als zijnde spinningschoenen Espi, vandaar dat ik het spinningschoenen noemde.. Maar je zou ze inderdaad op iedere fiets met SPD kunnen gebruiken.
                  That's Hot knipoog!

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 2 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                    • No New Messages
                    • Hot Topic w/ New Messages
                    • Hot Topic w/o New Messages
                    • Locked w/ New Messages
                    • Locked w/o New Messages